Naslovna > Automobili > Porsche > Cayman > Jedno slovo s puno simbolike

Porsche 718 Cayman T i Boxster T

Jedno slovo s puno simbolike

Sa T modelima 718-ke Porsche je podsjetio svoje ljubitelje na 911 T iz 1968. godine i popunio prazninu između standardnih i sportskih S i GTS Caymana i Boxstera...

Mada u svojoj gami danas ima savremene, trendovske modele poput Panamere, Cayennea ili Macana, kada god to može Porsche se vraća svojoj bogatoj prošlosti. Najnovije verzije Cayman T i Boxter T iz aktuelne serije 718 svojevrsni su omaž modelu 911 T iz 1968. godine. Sa novim verzijama njegovih kompaktnih sportskih modela Porsche popunjava prostor između standardnih i sportskih S, odnosno GTS verzija Caymana i Boxstera. Za pogon T modela zadužen je 2,0-litarski turbo benzinac sa 300 KS i 380 Nm obrtnog momenta, koji pogoni i standardne verzije 718-ke. Podsjećamo da je za pogon S modela namijenjen veći 2,5-litarski četverocilindraš, koji razvija 350, odnosno 365 KS u GTS verziji. Uz dvolitarski benzinski motor kupcima se nude dva mjenjača: šestostepeni ručni, te sedmostepeni PDK automatik sa dva kvačila. Mada je najveća brzina od 275 km/h jednaka za oba modela, izbor mjenjača i te kako utiče na performanse, a prije svega na ubrzanje od 0 do 100 km/h.

 

Tako T modeli sa ručnim mjenjačem „stotku“ hvataju za 4,9 sekundu, dok im je za istu operaciju sa automatikom potrebno 4,7 sekundi. U odnosu na ostale modele 718-ke, T serija se minimalno vizuelno razlikuje. Jedinstvene detalje predstavljaju tek crne bočne naljepnice i izduvni otvori, te specijalni 20-inčni alu naplaci ofarbani u „svijetlosivu titan“ nijansu. Točkovi su spojeni sa aktivno podesivim vješanjem, koje omogućava spuštanje najniže tačke automobila za 20 mm u poređenju sa standardnim modelima Caymana i Boxstera 718. U odnosu na njih T serija ima i kraću, sportsku ručicu mjenjača, te PTV (Porsche Torque Vectoring) sistem aktivne raspodjele obrtnog momenta po sistemu selektivnog kočenja točkova, kad god se neki od njih počne nekontrolisano vrtiti.

 

Na ovaj način je prema Porscheovim navodima postignuto direktnije upravljanje i lakše zadržavanje idealne putanje po krivinama. T serija ima i PADM sistem (Porsche Active Drivetrain Mounts) aktivnih nosača motora, koji omogućavaju minimiziranje vibracija i maksimalan odaziv motora u najzahtjevnijim vozačkim situacijama. U standardnoj opremi T modela se nalazi Sport Chrono paket, koji između ostalog omogućava vozaču da bira između Normal, Sport, Sport Plus ili Individual režima rada motora, upravljača, gasa i nadzorne elektronike. Kao i svi ostali modeli 718-ke, i T serija ima samoblokirajući diferencijal na zadnjoj osovini. Enterijer je poseban po električno podesivim sportskim sjedištima sa karbonskom poleđinom i izvezenim logotipima modela, koji se nalaze i na instrument tabli. Tu su i sportski profilisani trokraki GT upravljač obima 360 mm, te platnene vezice za otvaranje vrata, koje su zamijenile standardne metalne. Da je T serija stvorena za istinsko uživanje u vožnji i zvuku moćnog četverocilindraša na najbolji način svjedoči izostanak Porscheovog multimedijalnog sistema, umjesto kojeg su ugrađena dva jednostavna otvorena pretinca za sitnice. Porsche ovaj potez opravdava i činjenicom da je želio smanjiti težinu i povećeti performanse automobila. Ukoliko kupac ipak želi multimediju može ju dobiti na zahtjev i bez doplate. Sa svim navedenim novinama 718 Cayman T košta 63.047 eura, dok je 718 Boxster T skuplji i za njega treba izdvojiti 65.070 eura. Podsjećamo da osnovni Cayman u Njemačkoj košta 54.360, a Boxster 56.383 eura.


Tehnički podaci:

718 Cayman/Boxster T:
Motor: Turbo benzinski, bokser, četiri cilindra
Zapremina: 1.988 ccm
Snaga: 300 KS
Obrtni momenat: 380 Nm
Ubrzanje* 0–100 km/h: 4,9/4,7 s
Maksimalna brzina: 275 km/h

(*standardne verzije su za 0,2 sekunde sporije u ubrzanju iako im je najveća brzina ista kao kod T serije)

Kupcima je na raspolaganju devet karoserijskih boja: četiri serijske, tri metalik i dvije posebne nijanse

Datum objave: 23/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook