Naslovna > Automobili > Audi > R8 > Jednostavno savršeno
FOTO GALERIJA (21)

Snovi - Audi R8

Jednostavno savršeno

Jedan od najmlađih superautomobila današnjice brzo je stekao popularnost kod bogatih i slavnih, a jedan od njegovih najvećih poštovalaca je i slavni britanski automobilski novinar Jeremy Clarkson...

Najplaćeniji automobilski novinar na planeti Britanac Jeremy Clarkson Audiju R8 V10 svojevremeno je skinuo kapu i duboko mu se naklonio. Nakon što je na stazi pošteno izgazio njemački superautomobil prvi čovjek emisije „Top Gear“ za R8 je rekao: „Apsolutno fantastičan automobil i veoma moguće najbolji koji sam ikada vozio“. A Clarkson je u svojoj karijeri „gazio“ gotovo sve što se kotrlja na četiri točka...Audi je za 2013. godinu predstavio novi model R8. Njegov agresivni oblik dobio je novu notu uvođenjem dinamičnijih LED svjetala. Na spisku novina je i sedmostepeni S-tronic mjenjač, a redefinisani su i odbojnici, te usisnici vazduha. Izrađen je i karbonski razdjelnik vazdušnih struja za prednji odbojnik, koji je serijski uz V10 motor. Prednja LED svjetla s novom tehnologijom serijska su na svim izvedbama R8. Svjetlosne diode zadužena su za duga i kratka svjetla, dnevno svjetlo i pokazivače smjera. Sistem serijski uključuje svjetla za krivine sa ugaonim zakretanjem. Top model R8 V10 ima kućišta retrovizora, bočne spojlere i otvore za hlađenje od karbona.

 

 

 

Bočni otvori su osjetno širi u odnosu na one kod osmocilindričnog modela, a sitne razlike prisutne su i na pragovima. Kod V10 modela karbona ima i u motornom prostoru, a od njega je izrađen i zadnji difuzor. Pozadinu automobila u svim verzijama krase dva velika izduvna topa. Kupcima R8 su na raspolaganju dvije boje „Ibis“ bijela i „Brilliant“ crvena u četiri metalik nijanse i pet nijansi sa kristalnim efektom. Uz V10 model je dostupna i mat boja. Bočni usisnici vazduha mogu se dobiti u osam različitih boja, dok ljubitelji kabrioleta mogu da biraju između crne, crvene i smeđe boje platnenog krova. U pogledu konstrukcije R8 spada u perolake automobile. Audi Space Frame aluminijumska konstrukcija omogućila je da karoserija bude teška samo 210 kilograma kod kupea, odnosno 216 kod kabrioleta. Najlakši R8 sa ručnim mjenjačem mjeri 1.560 kg, a kabriolet 1.570. Kod izrade svakog elemenata vodilo se računa o težini. Školjkasta sjedišta su dobila okvir od plastike ojačan fiberglasom, a upotrijebljena je tanja izolacija. Naplaci su izrađenih od laganih legura, a veoma lagani su i sastavni dijelovi šasije. Ugrađene su serijske keramičke kočnice, a ponuđeno je i puno više dijelova karoserije izrađenih od karbona.

 

 

Kao i kod prethodnika uz novi R8 su dostupna dva ručno sastavljena agregata V8 sa 430 KS i V10 sa 525 „konja“. Manji 4.163 ccm je Audijev proizvod, dok je veći 5.2-litarski potpisan od Lamborghinija. Oba agregata odlikuje lagana konstrukcija, a podmazivanje sa suhim karterom omogućava im nisko postavljanje, dok FSI sistem direktnog ubrizgavanja povećava stepen kompresije do odnosa od 12,5:1. Sa V8 motorom i novim S-Tronim mjenjačem ubrzanje do 100 km/h traje 4,3 sekunde uz maksimum od 300 km/h. Sa dva cilindra većim agregatom i istim mjenjačem „stotka“ se dostiže za 3,6 sekundi uz maksimum od 314 km/h. Navedene vrijednosti variraju od vrste karoserije i mjenjača. Prenos snage između osovina je promjenjiv, s tim da se na prednju u normalnim uslovima isporučuje 15 odsto momenta, a pri proklizavanju zadnjih i preostalih 15. Mehanička blokada diferencijala je na zadnjoj osovini, a raspored težine između osovina 43:57 odsto u korist zadnje. Balans automobila je takav da u praksi omogućava mnoštvo zabave u vožnji, uz konstantno visok nivo upravljivosti, koja je do sada opčinila mnoge vozače, a među njima i slavnog Britanca Jeremya Clarksona, čije „jednostavno savršeno“ ima svoju težinu.

 


 

Datum objave: 04/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook