Naslovna > Automobili > Jeep > Renegade > Jeepov mališan novih mogućnosti
FOTO GALERIJA (22)

Jeep Renegade

Jeepov mališan novih mogućnosti

Kada neko spomene Balocco, mi odmah pomislimo na „FCA prooving ground“ i legendarnu Alfu Romeo. Baš tamo smo otišli po novu ekskluzivnu priču, ali ne onu vezanu za italijanske brendove, već za američki Jeep...

Koliko je ekskluzivna priča iz Balocca najbolje potvrđuje činjenica da smo prvi sa Balkana, jedini iz Bosne i Hercegovine i među prvima u svijetu imali priliku isprobati sve mogućnosti redizajniranog Jeepovog mališana Renegadea. Da ekskluziva bude još veća, u momentu kada smo vozili novog mališana, samo je pet dana prošlo od njegove statične svjetske premijere na sajmu automobila u Torinu. I nije slučajno Torino izabran za lokaciju premijere, jer je novi Renegade velika uzdanica italijansko-američkog bratstva. Štaviše, od njega se očekuje da u EMEA regiji bude najprodavaniji model alijanse, što će samo potvrditi činjenično stanje da je Jeep najbrže rastući brend u 28 država Evrope. Zbog toga i ne čudi plan o povećanju prodaje Jeepovih modela do 2022. godine od čak šest puta.
Značajan udio u uspješnoj poslovnoj priči Jeepa u Evropi donio je Renegade, ponajviše jer je to prvi i jedini Jeepov model koji je u rodnom listu zamijenio Sjedinjene Američke Države za Evropu u rubrici mjesta rođenja. Kad se pojavio na svjetskoj sceni 2014. godine praktično je zapalio tržište i od tada do danas je prodato više od 800.000 jedinica. Četiri godine kasnije došlo je vrijeme da se Renegade osvježi ne bi li nastavio istim ili boljim trendom. Već na prvi pogled mogli smo zaključiti da je i dalje zadržao prepoznatljive obrise i linije dok su nam Jeepovi stručnjaci u Baloccu skrenuli pažnju na tri ključna polja na kojima je rađeno prilikom redizajna.


Estetičarima je najvažniji dizajn koji je i ovoga puta urađen u duhu Jeepove porodice. Renegade je zadržao svoju formu i dimenzije, ali je u skladu sa vremenom i novim standardima u svjetlima dobio LED tehnologiju. Maska hladnjaka osvježena je novom bojom i hromiranim rubovima usisnika vazduha. Na zadnjem dijelu i dalje glavnu riječ čine prepoznatljive X stopke čiju siluetu naglašavaju LED diode, a pečat osvježenja nose novi dezeni aluminijumskih naplataka. Bićemo slobodni pa prokomentarisati da je baš ovo trebalo Renegadeu da bi bio prepoznatljiv, ali ruku na srce, svi testni modeli bili su u najbogatijem Limited paketu opreme sa uključenim svim opcijama. Zbog toga su se u enterijeru našle kožne presvlake sjedišta u kontrastnoj boji u odnosu na redizajniranu armaturu čija je anatomija ovoga puta znatno mekša i ugodnija na dodir. Ispred vozača smještena je kombinacija analognih instrumenata i velikog TFT ekrana sa svim servisnim informaciama. Na centralnoj konzoli glavnu riječ vodi 8,4-inčni displej osjetljiv na dodir sa četvrtom generacijom Uconnect sistema, uz reprodukciju kamere za vožnju unazad. Kao opcija biće dostupni i pet, te sedam inčni ekrani, također visoke rezolucije.


Zbog visoke krovne linije Renegade se doima mnogo većim nego što uistinu jeste, a takvom osjećaju doprinio je i stakleni panoramski krov koji se protezao dužinom cijele kabine. Funkcionalisti će sigurno mnogo više pažnje posvetiti novim tehnologijama. Renegade od sada sam koči, sam ubrzava, prepoznaje znakove i upozorava na prekoračenje brzine, prati liniju kretanja i u slučaju nenamjernog napuštanja saobraćajne trake munjevito i prilično agresivno ispravlja putanju. To smo i iskusili nekoliko puta na italijanskoj autocesti i svaki put smo ostali u čudu kako se kolo upravljača otima ukoliko se mijenja traka bez upaljenog pokazivača smjera. Tada se aktivira i pomalo frustrirajuće zvučno upozorenje, jednako onome koje jasno daje do znanja da se u mrtvom uglu skriva automobil, odnosno onome koje upozorava na frontalni udes. Srećom, jačina zvuka ovih upozorenja može se podesiti pa neće biti većih frustracija prilikom korištenja parking asistenta.


Treća i najvažnija stavka, bar prema mišljenju čelnika Jeepa jesu novi pogonski agregati: jednolitarski trocilindraš, te 1,3-litarski četverocilinarski turbo benzinac. Osim goriva ova dva agregata dijele i druge karakteristike poput uzornog ugođaja u vožnji, ekonomičnosti i zabave koju nude. S tehničke strane važno je napomenuti da su novi benzinci u gami obogaćeni aluminijumskim blokom motora, te novim Multiair 3 sistemom usisa vazduha što ih i čini tako ekonomičnim i zabavnim. Uz sve, zapremina jednog cilindra je 0.3 litra manja zbog čega ne čude tako velike cifre na oznakama snage. Međutim, za ovakve motore postavlja se pitanje izdržljivosti. Jeepovi stručnjaci su pri kreaciji bili odlučni pa su prije premijere novih agregata modele testirali preko 60.000 sati i sa njima prevalili više od pet miliona kilometara. I bez takvih napora otkrili smo da su oba benzinska agregata uglađena i tiha, trocilindraš pogotovo, toliko da se u rijetkim momentima samo po zvuku može zaključiti da je pod poklopcem smješten mali agregat sa tri klipa. Bez obzira na veličinu i radnu zapreminu razvija respektabilnih 120 KS i Renegadea pogoni preko prednje osovine u kombinaciji sa ručnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. Veći benzinac će dolaziti sa dva nivoa snage: 150 i 180 „konja“. Slabiju verziju smo probali u okolini Balocca i moramo priznati da se i ne osjeti značajna razlika u odnosu na manjeg trocilindraša, osim što je karakteristično tiši i što je bio uparen sa DDCT automatikom sa dvostrukim kvačilom. Kao opcija ovom agregatu ponuđen je i devetostepeni automatik, ali u verziji sa većom snagom, dok je pogon na sva četiri točka rezervisan samo za jači 1,3-litarski GSE turbo benzinac. Važno je napomenuti i da ljubitelji dizela neće biti uskraćeni ni ovoga puta. I dalje će biti na raspolaganju MultiJet II dizelske jedinice 1.6 i 2.0, a raspon snage kretaće se od 120 do 170 konja uz razvijenu start&stop tehnologiju. Jedino što nam na prezentaciji nije otkriveno su cijene koje će biti poznate u septembru ove godine za kada je planiran zvanični početak prodaje novog Renegadea. Za sada je samo izvjesno da neće biti velikih odstupanja u odnosu na dosadašnje cijene.


Trailhaawk za legendarne Off-Road sposobnsoti (onaj žuti)
Novi Jeep Renegade dostupan je u dvije vozačke konfiguracije: sa pogonom preko prednje osovine ili sa pogonom na svim točkovima, dok istinskog terenca predstavlja Trailhawk verzija. Riječ je o modelu koji raspolaže nezavisnim vješanjem koje omogućava maksimalno vertikalno kretanje točkova i do 205 milimetara, čime se postiže maksimalna udaljenost od tla od 21 cm. Osim toga, Trailhawk je opremljen za Renegade standardizovanim sistemima namijenjenim za off-road avanture kao što su Sellect-Terrain sa četiri ponuđena režima vožnje, te ActiveDrive i ActiveDrive Low sistemima integrisani uz dvolitarske agregatske jedinice. U saradnji sa devetobrzinskim automatskim mjenjačem Trailhawk omogućava i kontrolu kotrljanja nizbrdo, te postepenu i kontrolisanu vožnju u klizavim uslovima, bez potrebe za pritiskanjem papučice kočnice. Vizuelno Trailhawk će se od ostale braće razlikovati po specifičnoj žutoj boji sa crnim detaljima na poklopcu motora, te crvenom enterijeru.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk - Poslastica nakon dobrog ručka
Nakon prezentacije omalenog Renegadea predstavnici Jeepa su prisutnim novinarima pripremili iznenađujuće dobar desert. Bili smo u prilici voziti se dva kruga na „Alfa Romeo Course“ dijelu staze u Baloccu za upravljačem najjačeg Jeepovog modela ikada, Grand Cherokee Trackhawkа. Za pogon su zaduženi svi točkovi preko kojih se na podlogu prenosi 707 konja sirove snage za čiju je proizvodnju zadužen 6,2-litarski V8 agregat sa kompresorskim punjenjem. Sve što nam je bilo potrebno je malo vozačkog iskustva, koje nam nije nedostajalo, „Track mode“ na selektoru i pun gas preko „launch controla“, da bi do stotke stigli za samo 3,5 sekundi.

Datum objave: 19/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook