Naslovna > Automobili > Ford > Fiesta > Kad manje postane više
FOTO GALERIJA (22)

Ford Fiesta ST

Kad manje postane više

Sa novim trocilindarskim motorom Fiesta ST je 18 KS jača od njene prethodnice sa četverocilindarskim, ima brže ubrzanje, veću najvišu brzinu, te prednji diferencijal ograničenog proklizavanja, koji joj omogućava bolju dinamiku u sportskoj vožnji…

Šlag na tortu uvijek dolazi na kraju. Tako je i Ford predstavio najjaču i najbržu Fiestu ST nakon svih ostalih njenih verzija: trovratne, petovratne, luksuzne Vignale i off-road Active. Podsjećamo vas da smo u prošlom broju našeg magazina objavili test standardne, petovratne Fieste sa novim 1.5 TDCi motorom, te da smo tada jednoglasno konstatovali da ona ima veliki vozački potencijal. U ovom broju donosimo vam najzanimljivije informacije o njenom za sada najjačem sportskom ST izdanju, koje će se u prodaji naći od polovine godine. Najveća novost krije se pod poklopcem motora, gdje se umjesto dosadašnjeg 1.6 EcoBoost četverocilidraša, nalazi potpuno novi 1.5-litarski EcoBoost trocilindraš. Novi motor raspolaže sa 200 KS i 290 Nm obrtnog momenta, odnosno sa 18 više nego njegov prethodnik sa cilindrom više.

 

 

To je dovoljno da Fiesta ST od 0 do 100 km/h ubrza za 6,5 sekundi i da dostigne najveću brzinu od čak 230 km/h. To je u svakom pogledu impresivan rezultat s obzirom na to da je postignut sa samo tri cilindra. Istovremeno, to je i 14% bolje ostvarenje u odnosu na prethodnu generaciju najmanjeg Fordovog ST modela. U Fordu su sigurni da su sa novim motorom napravili odličan posao. Naime, uprkos činjenici da ima cilindar manje, on je dinamički ravnopravan sa značajno većim četverocilindrašima. Najbolja potvrda te tvrdnje je novi Polo GTI, koji je pogonjen sa 2,0-litarskim TSI motorom sa 200 KS. Njemu je za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno  6,7 s te može da postigne najveću brzinu od 237 km/h.  Osim očiglednih dinamičkih prednosti novi trocilindraš zahvaljujući kompaktnijim dimenzijama i manjem broju dijelova može da se pohvali i malom masom, te je prema tvrdnjama Forda 11% ekonomičniji u režimima rada kada se ne vozi sa punim gasom. U odnosu na prethodni, novi ST model je superiorniji i zahvaljujući Quaife diferencijalu sa ograničenim proklizavanjem, koji u kombinaciji sa sistemom za raspodjelu obrtnog momenta poboljšava prianjanje pogonskih prednjih točkova u krivinama.

 

 

Diferencijalu treba pridodati i kontrolu proklizavanja točkova prilikom oštrog startovanja, takozvani „launch control“, te sistem aktivnog podešavanja automobila sa tri režima rada: Normal, Sport i Track. Njihovim odabirom elektronski se mijenja karakter automobila tako što se utiče na rad upravljača, papučice gasa i motora, te elektronske kontrole stabilnosti. U Fordu ističu kako Fiesta ST u Track režimu vožnje vozaču nudi do sada najviši nivo slobode. To u praksi znači da će vještiji vozači moći da uživaju u proklizavanjima i kontrolisanim zanošenjima pri prolascima kroz krivine bez iznenadnog oduzimanja snage od strane nadzorne elektronike. Najsnažnija Fiesta ST nudi se u dvije karoserijske verzije, sa troje i petoro vrata. U odnosu na standardni model, ST se razlikuje po velikom krovnom spojleru, sportskoj masci hladnjaka i agresivnije oblikovanim branicima. S boka se ističu prošireni pragovi i jedinstveni 18-inčni alu naplaci, koje je Ford dizajnirao specijalno za Fiestu ST. Pozadina je „ukrašena“ dvostrukim izduvnim otvorima i difuzorom vazduha. Za stvaranje specifičnog zvuka zaslužan i poseban ventil, ugrađen u izduvni sistem. Najjača i najbrža verzija nove Fieste u prodaji bi trebalo da se nađe početkom ljeta po očekivanoj početnoj cijeni od 21.000 eura.

 

ENTERIJER
Unutrašnjost je uređena u skupocjenom sportskom stilu. U prvom planu su snažno profilisana Recarova sjedišta, trokraki upravljač, te aluminijumska ručica mjenjača. Nožne komande su od aluminijuma, a svi kožni šavovi su ukrašeni dvostrukim svijetlim koncem. Tu su i mnoštvo ostalih oku ugodnih dekorativnih elemenata, te neizostavni crveni ST logotipi. Iznad glava putnika je električno pokretani stakleni panoramski krov, koji podiže ugođaj u vožnji. Na centralnoj konzoli je novi 8-inčni ekran SYNC 3 multimedijalnog sistema, koji može da se poveže sa pametnim telefonima preko Android Auto i Apple CarPlay aplikacija. Na spisku opcija je premium Bang & Olufsen audio sistem B&O Play. On u kombinaciji sa elektronskim emulatorom omogućava „vještačko“ pojačavanje zvuka izduvnog sistema u kabini pomoću ozvučenja.

 

Konkurencija:

Model  Motor Snaga/KS Obrtni momenat/Nm Ubrzanje
0-100 km/h Najveća brzina km/h
1.  Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI 200  320  6,7 237
2.  Renault Clio RS 1.6 Turbo 200  260 6,7 230
3.  Mini Cooper S 2.0 Turbo  192  300 6,9 232
4.  Opel Corsa OPC 1.6 Turbo  210 280 6,8 230
5.  Seat Ibiza Cupra  1.8 TSI 192 320 6,7 235
6.  Audi A1 1.8 TSI 192 250 6,8 234
 

Datum objave: 15/04/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook