Naslovna > Automobili > Opel > Astra > Kada tri postane više četiri
FOTO GALERIJA (84)

Vozili smo – Opel Astra redizajn

Kada tri postane više četiri

Sa aktuelnim redizajnom Astra je dobila potpuno novu gamu trocilindarskih motora, koji su joj omogućili da zadovolji stroge Euro 6d-Temp ekološke standarde i da se kao takva nametne kupcima koji cijene prije svega ekonomičnost vožnje…

 

Aktuelna Opel Astra K na tržištu je od 2015. godine. U njenim prodajnim bilansima tokom 2018. pojavile su se prve ozbiljnije „bore“, zbog čega je redizajn došao čini se u pravo vrijeme, da njemački kompakt vizuelno osvježi, podigne i vrati u focus kupaca. Kako bi nas upoznao sa svim novinama koje donosi redizajnirana Astra, Opel nas je ugostio u Frankfurtu i okolini Rüsselsheima gdje se uostalom nalaze i njegovo sjedište, razvojni centar i fabrika. Vizuelne promjene na Astri nisu velike i uglavnom se svode na nove branike, masku hladnjaka i alu naplatke, ali su one suštinske, pogonske i tehnološke promjene, koje nisu vidljive na prvi pogled ipak velike i značajne. Kako bi se uklopila u aktuelne dizajnerske standarde, koje su u međuvremenu promovisali u prvom redu Opelovi SUV modeli Grandland, Crossland i Mokka X, zatim Insignia i najnovija šesta generacija Corse, Astra je dobila novu grafiku LED svjetala i masku hladnjaka sa hromiranom lajsnom i Opelovim znakom u sredini. Sa redizajnom je ponuđen i svojevrsni „crni set“ sa zatamnjenim ukrasnim detaljima. Sama nova maska interesantna je i zbog činjenice da je iza nje ugrađen sistem sa aktivno podesivim krilcima, koji u kombinaciji sa setom novih podnih oplata omogućio da se aerodinamika hatchbacka smanji sa dosadašnjih 0,29 na samo 0,26, odnosno na samo 0,25.5 kod karavana, što predstavlja ubjedljivo najbolja ostvarenja u klasi. Kada je riječ o vizuelnom izgledu treba istaći da su u ponudi i novi GS Line i Elegance vizuelni paketi, koji ističu sportske i elegantne atribute Opelovog kompakta. Podsjećamo da su kupcima osim njih na raspolaganju još i početni Edition, zatim najbogatiji Ultimate, te jubilarni „120 Years“ paketi, koji svaki na svoj način donose određene razlike u vizuelnom dizajnu nove Astre.

 

Određeni dah prije svega tehnološke svježine osjeti se i u enterijeru. Najveća promjena u kabini jeste ugradnja nove analogno-digitalne instrument table, koja je grafički izvedena po uzoru na rješenje iz aktuelne Opel Insignije. U potrazi za višim nivoom udobnosti ponuđena su i nova ergonomski oblikovana sjedišta sa AGR sertifikatom, koja nude mogućnost masaže, hlađenja i grijanja, koje je između ostalog dostupno i na dva zadnja sjedišta. Kupcima su ponuđena i tri multimedijalna sistema: Radio, Navi i Navi Pro, kojeg smo imali priliku isprobati u okviru prezentacije. Inače, svi navedeni sistemi podržavaju Apple CarPlay i Android Auto protokole za povezivanje sa pametnim uređajima. Najkapacitetniji Navi Pro multimedijalni sistem kombinovan je sa 8-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, te nudi mnogobrojne mrežne usluge kao što su pregledavanje Interneta, navigacija sa ažuriranjima karte i putnih informacija u realnom vremenu. Od interesantnijih novosti u kabini treba izdvojiti još i bežično punjenje pametnih telefona u pretincu na „tunelu“ mjenjača, Bose ozvučenje i dva USB priključka namijenjena putnicima u drugom redu sjedišta. Osnovna zapremina prtljažnika ostala je ista kao i do sada, te iznosi 370 litara kod hatchbacka, odnosno 540 kod karavana, koji je kao komforno unapređenje dobio sistem električnog podizanja i spuštanja petih vrata. U potrazi za boljom udobnošću ugrađeni su novi amortizeri, dok se ljubiteljima direktnijeg upravljanja kao i do sada nudi opciono i značajno kruće sportsko vješanje. Standardni modeli pozadi imaju polukrutu osovinu, dok oni sa sportskim vješenjem dolaze u kombinaciji sa Wattovim vezom, koja povećava krutost veze između točka i karoserije pri velikom bočnom opterećenju. Podsjećamo da je ovo rješenje Opel premijerno predstavio na Astri J još 2010. godine, a da je od 2016. bilo dostupno u kombinaciji sa motrima jačim od 125 KS. Premijera redizajnirane Astre održana je na sajmu automobila u Frankfurtu, a novi model je kupcima širom Evrope dostupan za narudžbe od polovine avgusta po cijeni od 19.900 eura za najpovoljniji hatchback, odnosno 20.990 za karavan. Najpovoljnija Astra na bh. tržištu biće dostupna sa 1.2 turbobenzinskim motorom od 110 KS po cijeni od 16.517 eura.

 

POGON

Najveće promjene nalaze se pod poklopcem motora gdje više nema nijednog četverocilindraša. Da, dobro ste pročitali, svi novi motori koji pogone Astre K su trocilindarske koncepcije. Ljubiteljima benzinaca ponuđeni su 1,2-litarski agregat u verzijama sa 110, 130 i 145 KS i 1,4-litarski sa 145 KS, koji se isključivo kombinuje sa novim CVT automatikom. Poklonicima dizelaša umjesto dosadašnjeg 1.6 CDTi agregata kao zamjena ponuđen je savremeni 1,5-litarski trocilindarski turbo dizel motor dostupan u verzijama sa 105 i 122 KS. Svi novi motori razvijeni su od strane Opela i ispunjavaju najstrože Euro 6d ekološke standarde. U odnosu na prethodni model redizajnirana Astra može da se pohvali sa 21% nižom emisijom CO2 i činjenicom da je ona kod svih novih motora manja od 100 g/km. Osim nove grafike najnovija IntelliLux LED svjetla nude i aktivno podešavanje svjetlosnog snopa i visok stepen efiksanosti. Nova prednja kamera je manja, ali efikasnije u snimanju prostora ispred vozila i sada može s velikom preciznošću da registruje znakove, ali i pješake i različite objekte.

 

BLIC INTERVJU: Dr. Matthias Alt, Opelov glavni inženjer za razvoj motora

 

ASM: Koje su najznačajnije prednosti novih motora i zašto su svi oni trocilindarske koncepcije?

 

M.A.: Prije nego što odgovorim na vaše pitanje naglasio bih da je nova Astra najefikasnijia Astra svih vremena u pogledu potrošnje goriva, odnosno čak 21% efikasnija od prethodne. Da bismo to postigli morali smo da razvijemo tri potpuno nova motora, dva benzinska i jedan dizelski. Svi oni su trocilindarske koncepcije, jer se taj koncept pokazao najboljim za postizanje kompromisa između potrošnje i performansi, ali i u pogledu troškova ekspolatacije vozila, odnosno redovnog održavanja motora, koji su niži nego kod četverocilindarskih. Manji 1,2-litarski benzinac kombinovan je sa pogonskim lancem, dok su dva veća 1,4-litarska pogonjena zupčastim remenom.

 

ASM: Novi motori su zahtijevali i nove mjenjače, možete li nam reći nešto više o tome?

M.A.: Da, promjena jednog parametra uvijek zahtijeva i prilagođavanje nekog drugog, koji je za njega vezan. U ovom slučaju to su mjenjači. Početni benzinac dostupan je sa šestostepenim ručnim mjenjačem, dok je veći 1.4 benzinski motor moguće dobiti isključivo sa novim CVT automatikom. Osim već pomenutog ručnog mjenjača novi 1.5 dizelski motor sada se može dobiti i sa devetostepenim automatskim mjenjačem, koji predstavlja vrhunsko tehnološko dostignuće i proizvod je japanske kompanije Aisin.

ASM: Kako komentarišete činjenicu da u Astri više nema četverocilindarskih motora?

 

M.A.: Razvojne tokove u savremenoj autoindustriji diktiraju ekološka pravila koja postaju sve stroža i zahtjevnija. Ciljna grupa Astrinih kupaca su uglavnom porodični ljudi, koji prije svega cijene udobnost, praktičnost i ekonomičnost vožnje. Siguran sam da smo sa novom motorima i mjenjačima uspjeli da na najbolji mogući način zadovoljimo ova tri parametra, odnosno da odgovorimo na zahtjeve naših kupaca.

 

Dejan Novković, Frankfurt

 

 

 

 

Datum objave: 30/10/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook