Naslovna > Automobili > Porsche > Macan > Kakav mačak, strašan mačak

Novitet - Porsche Macan

Kakav mačak, strašan mačak

Prvi Porscheov kompaktni SUV dijeli tehnološku osnovu sa Audijem Q5, a sa broj većim Cayennom jedinstven šarm, profinjeni luksuz i voznu dinamiku...

Prvi Porscheov kompaktni SUV ugledao je svjetlo dana pod sajamskim kupolama u Los Angelesu i Tokiju. Mlađi brat Cayenna nosi zvučno ime Macan. Mada se u engleskom jeziku ova riječ izgovara kao “makan” i u prevodu sa izvornog indonežanskog znači “tigar”, na našem govornom područuju asocira na puno manjeg predstavnika mačije porodice.

 

Macan ili ne, novi Porsche odlikuje se prepoznatljivim kućnim dizajnom, koji je osjetno dinamičniji u odnosu na broj većeg Cayenna. Ispod skladnog tijela Macana nalazi se Volkswagenova MLD platforma, koju u SUV klasi još koristi Audi Q5. Da su ova dva automobila zasnovana na istoj osnovi, potvrđuje i identičan osovinski razmak od 2.807 mm. No, i pored tehnoloških sličnosti, pa i pojedinih pogonskih agregata koje dijele ovi modeli, jedan drugom nisu i ne mogu biti konkurencija, jer je razlika u imidžu, koji Porsche uživa kod bogate klijentele, teško premostiva.

 

Sa dužinom od 4.681 mm, Macan je 16,5 cm kraći od Cayenna, od koga je 1,6 cm uži (1.923 mm), odnosno 8,1 cm niži (1.624 mm). Zbog 8,8 cm kraćeg osovinskog razmaka, kabina Macana je zapreminski skromnija od broj većeg kućnog modela, kao što je i prtljažnik sa 500 litara osnovne zapremine, osjetno manji od Cayennovih 670 litara. No, jedno drugo poređenje donosi značajan primat na stranu Macana, a riječ je o ukupnoj težini. Sa 1.955 kg dizelska verzija ovog modela lakša je za čitavih 100 kg od jednako motorizovanog Cayenna.

 

Manja težina povlači i bolju dinamiku vožnje, koja se činjenično ogleda u bržim ubrzanjima i većoj maksimalnoj brzini. Za pogon Macana su odabrana tri agregata. Boje dizelaša brani Audijev 3.0 motor sa 258 KS, koji od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 6,3 sekunde, uz brzinski maksimum na 230 km/h. Ljubiteljima benzinaca nude se istolitarski V6 turbobenzinac sa 340 KS, koji “stotku” lovi za 5,4 sekunde i dostiže 254 km/h, te veća 3.6-litarska jedinica sa 400 KS (Turbo verzija), kojoj za ubrzanje treba 4,8 sekundi, uz maksimum od 266 km/h.

 

Svi navedeni modeli kombinuju se sa sedmostepenim PDK automatskim mjenjačem sa dva kvačila i aktivnim pogonom na sve točkove. U standardnoj opremi nalazi se i takozvani off-road mod, koji je vozaču dostupan za aktiviranje u rasponu brzine od 0 do 80 km/h, odnosno Sport mod, sa kojim se svi sistemi u automobilu podešavaju kako bi pružili najvišu moguću dinamiku u vožnji. Za ulazne benzinske i dizel verzije Macana u Njemačkoj treba izdvojiti 57.930 eura, dok najskuplji Turbo model startuje po cijeni od 78.826 eura. 

Datum objave: 03/01/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook