Naslovna > Tehnika > Kako ispuniti WLTP norme?

Analiza zakona o zagađenju

Kako ispuniti WLTP norme?

Za tri godine, evropski proizvođači automobila će se suočiti sa svojim najtežim testom u zadnjim dekadama, kada im EU zatraži da ispune veoma rigorozne zakone o zagađenju i potrošnji goriva.

Međutim, kombinacija novih propisa o testiranju, efekata Dieselgatea i promjene na tržištu terenskih vozila moglo bi stvoriti skoro nemoguće uslove i postaviti nerješiv problem proizvođačima automobila. U suprotnom, ako ne ispune nove zakone, proizvođači će se suočiti sa ogromnim novčanim kaznama. Prema propisima, svaki proizvođač automobila ima ciljni  izlaz  vrijednosti CO2, koji je kod svih manje-više prosječan. Dakle, dok ciljani prosjek u cijeloj industriji iznosi samo 95 g/km CO2, individualni zahtjevi variraju, zahvaljujući složenom obračunu, težini i veličini izgrađenih vozila. Jaguar Land Rover, na primjer, ima ciljnu mjeru CO2 od 132 g/km i svake godine prodaje više od 300 000 vozila, dok. Fiat Chrysler Automobili ima ciljnu vrijednost od 91,1 g / km.

 


Kada su originalni propisi uspostavljeni još 2012. godine, standardni test ekonomičnosti u potrošnji goriva bio je New European Driving Cycle (NEDC), koji je odbačen i zamijenjen sa Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). WLTP je mnogo više "test stvarnog svijeta" za potrošnju goriva i zagađenje izduvnim gasovima. Konsultantska kuća za automobilsku industriju JATO Dynamics kaže da je uvođenjem WLTP procedure proizvođačima postalo preteško da ispune plan za 2021. godinu i obaveznih 95 g/km.


Prema nedavno objavljenom izveštaju JATO-a, uzorak vozila koji su ponovo testirani pod novim režimom WLTP-a pokazali su da se zvanični podaci o ekonomičnosti potrošnje goriva povećavaju na bilo koji način između 9% i 17% u poređenju sa NEDC testiranjem. Jedan od prvih automobila koji se trenutno proizvodi i  koji će biti testirani pod WLTP-om je Volkswagen Up GTI sa 114 KS. Prema izvještajima iz Nemačke, automobil je bio ocjenjen sa 110 g/km po NEDC testu, ali je pokazana vrijednost od 127-129 g/km od strane WLTP, što je porast od oko 16%. Ako je gradski automobil sa umjereno moćnim benzinskim motorom daleko od cilja od 95 g/km, koja je nada za veća, moćnija vozila?


U detaljnom izvještaju objavljenom prošle jeseni, PA Consulting Group izjavila je da očekuje da će samo četiri od 11 velikih proizvođača automobila (Volvo, JLR, Toyota i Renault-Nissan) ispuniti svoje individualne zahtjeve po pitanju vrijednosti CO2. PA je predvideo da će VW, FCA, PSA Group, Ford, BMW, Hyundai-Kia i Daimler propustiti svoje ciljeve. Prema bankarskim analitičarima Evercore-a, viši rukovodioci kompanija VW, BMW, Daimler i PSA kažu da su sigurni da će ispuniti ciljeve za 2021 po pitanju vrijednosti CO2. Priznajući da se prodaja dizelskih vozila značajno smanjuje, glavni izvršni direktor BMW korporacije Harald Krüger izjavio je za Evercore da želi da vidi prodaju elektrifizovanih vozila marke u naredne tri godine. Da li je konačno došlo ono čega smo se svi pribojavali: ako nemate novca za novo vozilo, u EU ćemo izgleda svi putovati autobusima...

Datum objave: 13/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook