Naslovna > Retro > Kako je nastao FIAT

Istorija

Kako je nastao FIAT

FIAT - Fabbrica Italiana Automobili Torino je osnovan 1899. godine u Torinu, a prva fabrika imala je samo 35 radnika i uspjela je da za prvih godinu dana proizvede 24 automobila. Još davne 1908. godine Fiat se prvi put pojavljuje na tržištu SAD-a.

Fiat je postepeno rastao i mahom zauzeo italijansko tržište. Međutim, šezdesete godine u Italiji obilježene su u potpunosti fantastičnim uzletom Fiata i njegovim ekonomskim čudom u vidu malih i ekonomičnih vozila.

 

Tada se Fiat nameće kao značajan proizvođač automobila i van granica Italije.Od tih dana, do danas, Fiat vozila su postala sinonim za elegantna, ekonomična i tehnički napredna vozila u svojoj kategoriji. Godine 1910. u Italiji nastaje fabrika za proizvodnju Alfa Romea, a 1915. godine nastaje prvi automobil pod nazivom Torpedo. Šezdesetih godina Alfa Romeo prerasta u grupu za proizvodnju automobila, komercijalnih vozila, avio i brodskih motora. Oduvjek je Alfa bila sinonim za prestižna sportska vozila koja se odlikuju posebnom elegancijom, snagom i brzinom koja zadivljuje. Sredinom 80-ih (tačnije 1986.), Fiat preuzima marku Alfa Romeo i dopunjuje svoju kolekciju prestižnih sportskih automobila.Uporedo sa razvojom Fiata tekao je razvoj i automobila Lancia jer od 1899. godine radionica automehaničara Ćirana, dolaskom Vicenza Lancia, prerasta u fabriku Fiat. Sa osnivanjem fabrike počinje proizvodnja i reli modela koji su pobjedama ispisali zlatnu istoriju Fiata.

 


Danas je Fiat prisutan u 61 zemlji svjeta, posjeduje 803 kompanije, 10 različitih sektora i 220 000 zaposlenih. Na svjetskim tržištima prisutan je kroz tri marke: Fiat, Lancia i Alfa Romeo.ništvu porodice osnivača.

 

Najpopularniji je bio i najveći uzlet je doživio pod vodjstvom harizmatičnog Giovanni Agnelli-a, vlasnika i osnivača fudbalskog kluba Juventus, koji je napravio mnogo državnih dogovora i ugovora kojim je Italijanska vlada potpomogla Fiat grupaciju.Anjelijevi naslednici su njegovi unuci. Posebno je zanimljiv unuk Lupo Elkann, dizajner naočara i playboy koji izgledom liči na dedu i koji je osmislio novi Fiat 500 i udahnuo novi život kompaniji uz briljantnog Izvršnog direktora Sergio Marchionne-a.Danas, logo FIATa predstavlja simbol za visoku tehnologiju, italijanski dizajn, dinamočnost i raznolikost, kao osnovne karakteristike svih Fiato-ovih modela.Jedno je sigurno, sve pomenute automobile krasi jedinstven spoj ljepote, snage, prefinjenosti i brzine.

Datum objave: 01/11/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook