Naslovna > Automobili > Lada > Kalina > Kalinino novo srce
FOTO GALERIJA (17)

Test - Lada Kalina 1119 1.4 16V

Kalinino novo srce

Novi 1.4-litarski benzinac, koji je u potpunosti razvijen u naučno-tehničkom centru Avtovaza, uglađeniji je i ekonomičniji od većeg 1.6-litarskog agregata. Sa 90 KS i prosječnom potrošnjom od 6,8 litara, nameće se kao optimalna motorizacija za pogon Kaline...

Lada Kalina na tržištu je prisutna od 2004. godine. Svjetlost dana ugledala je kao četvorovratni sedan, koji je dobro prihvaćen kako na domaćem ruskom tako i na ostalim tržištima istočne Evrope. Nakon sedana predstavljeni su petovratni hatcback i karavan, a nedavno je ponuda obogaćena i potpuno novim 1.4-litarskim benzinskim agregatom od 90 KS, koji smo imali priliku da testiramo prvi u BiH. Dizajnerski gledano Kalina hatchback ni po čemu ne odstupa od aktuelnih trendova, iako joj polaznu osnovu predstavlja sada već vremešna Opel Corsa B. Dopadljiv izgled 3.850 mm dugačke karoserije odiše kompaktnošću, tako da se Kalina čini manjom nego što jeste. U unutrašnjosti je sve manje-više poznato, raskošno dimenzionirana sjedišta su veoma udobna, ali istovremeno pružaju i slab bočni oslonac, što se s obzirom na vrstu i namjenu vozila i ne može uzeti kao veći nedostatak.

 

 

 

 

Analogno-digitalna instrument tabla je dopadljivog dizajna, a ukupni pozitivni utisak jedino narušava tvrda plastika, koja se u dosadašnjoj eksploataciji pokazala veoma izdržljivom. Optimalnu poziciju za po visini podesivim upravljačem lako će naći i viši vozači. Sve komande su nadohvat ruke, dok će ponuda pretinaca zadovoljiti i osobe koje vožnju automobilom ne mogu zamisliti bez svakodnevnih sitnica. U zadnjem dijelu Kalina iznenađuje prostranošću dovoljnom za udobno smještanje tri odrasle osobe, kao i sasvim pristojnim prtljažnikom osnovne zapremine 260 litara. Zahvaljujući jednostavnom preklapanju sjedišta, hatcback se po potrebi može pretvoriti u sposobnog transportera sa maksimalnom nosivošću od 475 kilograma.

 

 


Prava novost krije se ispod prednjeg pokloca u obliku potpuno novog 1.4-litarskog benzinca, koji je razvijen u naučno-tehničkom centru Avtovaza. U poređenju sa dosadašnjim 1.6-litrašem, novi agregat odlikuje se znatno mirnijim radom, dok će maksimalnih 90 KS ostvarivih pri 5.600 o/min zadovoljiti i zahtjevnije vozače. Da je Avtovaz posebnu pažnju pridao razvoju ovog motora, pokazuje i podatak da su korišćeni olakšani klipovi i klipnjače poznatog proizvođača Federal Mogul. Od ostalih karakteristika izdvaja se i obrtni moment od 130 Nm, koji je u ovom slučaju raspoloživ pri, za 16-ventilske motore tipičnih i nešto viših, 4.500 o/min.

 

 

 

Bolje karakteristike u poređenju sa aktuelnim 1.6-litrašem evidentne su već pri samom startu, jer novi 16-ventilac osjetno bolje vuče. Ipak, kao i kod dosadašnjih modela, najveći nedostatak je petostepeni ručni mjenjač, poprilično krut i neprecizan, što se donekle može opravdati  nerazrađenošću automobila, koji smo na test dobili tek sa nekoliko kilometara na satu. I pored nešto višeg klirensa, ogibljenje u kombinaciji prednji McPherson i zadnja polukruta osovina, dobro izlazi na kraj sa svim iskušenjima na putu, izuzmemo li nešto jače naginjanje karoserije, koje ne utiče na stabilnost vozila. Da Kalina 1.4 po potrebi može da bude i brza, pokazuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,1s i maksimalna brzina od 169 km/h, što su sasvim solidni rezultati koji je svrstavaju uz bok evropske konkurencije. Ono po čemu se novi motor još izdvaja je ekonomičnost. Pored svih „tortura” i tropskih temperatura, kojima je bio podvrgnut tokom testa, svakih 100 kilometara zadovoljavao se sa odličnih 6,8 litara bezolovnog benzina.

Datum objave: 19/07/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook