Naslovna > Vijesti > Kamere i posredovanje u suzbijanju opijenosti

Volvo Cars

Kamere i posredovanje u suzbijanju opijenosti

Volvo Cars danas otkriva novi korak u svojim ambicijama okončanja smrtnih slučajeva u svojim automobilima rješavanjem pitanja vožnje pod uticajem alkohola i ometane pažnje...

Osim prebrze vožnje koju kompanija namjerava riješiti ograničenjem najveće moguće brzine, opijenost i ometana pažnja su druge dvije prioritetne oblasti za zabrinutost po pitanju bezbjednosti u saobraćaju. Sve tri oblasti zajedno predstavljaju glavne „nedostatke“ u viziji Volvo Cars o budućnosti bez smrtnih žrtava u cestovnom saobraćaju i nalažu fokusiranje na ponašanje čovjeka i u bezbjednosnom radu kompanije. Prema podacima američke Nacionalne uprave za bezbjednost u cestovnom saobraćaju (NHTSA), u Sjedinjenim Američkim Državama je npr. Skoro 30 posto svih saobraćajnih nesreća u vozilima u 2017. godini uključivalo vozače pod utjecajem alkohola ili drugih supstancija. Volvo Cars vjeruje da opijenost i ometanu pažnju treba riješiti ugradnjom kamera u automobil i drugih senzora koji nadgledaju vozača te omogućavaju vozilu da posreduje ako vozač, koji je očigledno pod utjecajem opijata, odnosno čija je pažnja ometana, ne reagira na signale upozorenja i riskira nesreću koja može dovesti do ozbiljnih povreda ili smrtnog slučaja.

 

To posredovanje može obuhvatati ograničenje brzine vozila, uzbunjivanje servisa za pomoć Volvo on Call i kao konačnu mjeru aktivno usporavanje i bezbjedno parkiranje automobila. „Kada je riječ o bezbjednosti, naš cilj je izbjegavanje svih nezgoda, umjesto da ograničimo utjecaj same nezgode kada je ona očigledna i neizbježna“, kaže Henrik Green, viši potpredsjednik sektora za istraživanje i razvoj u Volvo Cars. „U tom slučaju će kamere nadgledati ponašanje koje može dovesti do ozbiljnih povreda ili smrti.“ Primjeri takvog ponašanja uključuju potpuno odsustvo upravljanja u dužem vremenskom periodu, vožnju kod koje vozači oči drže zatvorene ili ne gledaju na put u dužem vremenskom periodu, kao i ekstremno kretanje između traka ili ekstremno spore reakcije. Sistem za nadzor vozača, kao što je opisano gore, važan je element koji automobilu omogućava aktivno praćenje odluke u svrhu izbjegavanja nesreća koje mogu izazvati ozbiljne povrede ili smrt. „Postoji veliki broj nesreća koje nastupaju kao rezultat vozača koji su pod utjecajem opijata“, kaže Trent Victor, profesor ponašanja vozača u Volvo Cars. „Neki ljudi i dalje vjeruju da su u stanju voziti iako su popili, i da to ne utječe na njihove sposobnosti. Želimo osigurati da ljudi zbog opijenosti neće sebe i druge dovoditi u opasnost.“ Uvođenje kamera u sve modele Volva započinje od sljedeće generacije Volvo skalabilne platforme SPA2 početkom 2020. godine. Detalji o tačnom broju kamera i njihovim pozicijama u unutrašnjosti vozila slijede malo kasnije. Današnje obavještenje bi trebalo sagledati u okviru ograničavanja najveće brzine u svim vozilima na 180 km/h od modela 2021. godine u svrhu slanja istaknute poruke u vezi s opasnostima prebrze vožnje. Kompanija želi pokrenuti razgovore o tome imaju li proizvođači automobila pravo ili možda čak obavezu da u automobile ugrade tehnologiju koja prati ponašanje njihovih vlasnika. I ograničavanje brzine i ugradnja kamera u automobile pokazuju kako proizvođači mogu preuzeti aktivu odgovornost u postizanju nulte tolerancije smrtnih žrtava u cestovnom saobraćaju podržavajući odgovornije ponašanje vozača.

Datum objave: 25/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook