Naslovna > Automobili > Renault > Megane > Kanarinac sa turbo krilima
FOTO GALERIJA (46)

Renault Megane R.S.

Kanarinac sa turbo krilima

Francuski kanarinac, kako odmila Megane R.S zovu njegovi obožavaoci, u svom trećem izdanju dobio je petovratnu karoseriju, 4Control upravljanje, opcioni EDC automatik i 1.8 turbo motor sa 280 KS…

Prošla generacija Meganea R.S. napravila je veliki posao kada je riječ o afirmaciji Renaultovog sportskog programa, koji je u strukturi francuske kompanije deklarisan kao Odjel za proizvodnju automobila visokih performansi. Ljubiteljima sportskih kompakata izuzetno se dopao originalan, mišićavi dizajn trovratne karoserije, koja je povrh svega bila dostupna uz paletu veoma atraktivnih i živih boja. Renault je na to dodao nekoliko sportskih detalja s vana, ali i u enterijeru, gdje su ugrađena vrhunska Recaro sportska sjedišta. No sve bi to bilo bespredmetno da na prednjoj osovini nije bio ugrađen odlični dvolitarski turbo motor, koji je u standardnoj R.S. verziji razvijao 250, a nakon redizajna 265 KS. Od 2011. godine Renault je ponudio i 500 primjeraka limitirane trkačke R.S. Trophy verzije Meganea sa 275 KS. Sa 250 KS Megane R.S. je „stotku“ hvatao za 6,1 sekundu, a sa 265 i 275 KS je bio 0,1 sekundu brži. Kako bi ostvario što bolji brzinski rezultat na legendarnoj njemačkoj stazi Nürburgring, Renault je 2014. godine „složio“ 101 kilogram lakši Megane R.S. Trophy-R model. On je do 100 km/h ubrzavao za 5,8 sekundi.

 

 

Francuski vozač Laurent Hurgon sa njim je stazu preletio za 7:54.36 minuta. Ovo vrijeme je na Nürburgringu dugo, dugo bilo najbrže u klasi kompaktnih sportskih modela. Podsjećamo da je aktuelni rekorder Honda Civic Type R sa vremenom 7:43.8 minuta, koje je ostvareno pomoću dvolitaR.S.kog motora sa 316 KS. U Renaultu su ponosni i na činjenicu da su sa Trophy-R modelom oborili brzinske rekorde i na još tri poznate japanske staze: Suzuki, Fuji International Speedway i Tsukuba cicuit. Sve navedeno je obavezalo Renault Sport odjel da u razvoju nasljednika izvuku maksimum iz potpuno nove koncepcije. Za početak treba reći da je kao osnova za novi automobil morala poslužiti petovratna karoserija, jer je Renault odlučio da više ne proizvodi trovratnu. Sve stroži ekološki propisi uslovili su Francuze da odustanu od vrhunskog dvolitaR.S.kog turbo motora i da u Megane R.S. ugrade potpuno novu 1.8-litaR.S.ku turbo jedinicu, koju nam je poznata iz novog Alpine A110 modela.

 

 

Kompletna priča je dodatno usložnjena sa 4Control sistemom upravljanja na sva četiri točka, kojeg prethodni model takođe nije imao. Iz novog motora je izvučeno 280 KS i 390 Nm obrtnog momenta. To je 15 KS i 30 Nm više u odnosu na prethodni R.S. model u standardnom izdanju. Za prenos snage su namijenjena dva šestostepena mjenjača, standardni ručni i potpuno novi EDC automatik sa dva kvačila. Bez obzira na mjenjač ubrzanje od 0 do 100 km/h je kod novog R.S. modela u oba slučaja isto i iznosi 5,8 s dok je najveća brzina 255 km/h. Novi Megane R.S. je već dostupan kupcima širom Evrope u osnovnom Sport paketu po cijeni od 37.600 eura u kombinaciji sa ručnim mjenjačem, dok je sa EDC automatikom skuplji i košta 39.400 eura. Za Cup verziju koja donosi tvrđe vješanje, diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice sa crvenim čeljustima potrebno je doplatiti još 1.500 eura.

 

 

U odnosu na standardni Megane R.S. ima kabinu sa mnoštvom autentičnih sportskih obilježja. Prva su snažno profilisana i alkantarom obložena R.S. sjedišta. Ona su prošivena dekorativnim crvenim koncem, koji se nalazi na ručici mjenjača, bočnim naslonima za ruke i na trokrakom sportskom upravljaču obloženom kombinacijom kože i alkantare. Na upravljaču je integrisan i upečatljivi R.S. logotip, bočne obloge vrata su ukrašene „karbon“ printom, dok su nožne papučice od nerđajućeg čelika. U modelima sa automatskim mjenjačem iza upravljača se nalaze dvije velike poluge za ručni odabir brzina. Instrumenti su digitalni sa standardno sportskom crvenom grafikom. U R-Link multimediju je integrisan Multi-Sense sistem, koji vozaču omogućava da bira između pet režima vožnje: Comfort, Normal, Sport, Race i Perso. Sportski karakter automobila najbolje potvrđuje činjenica da se svi elektronski sistemi za pomoć vozaču mogu potpuno isključiti. Novi R.S. Monitor telemetrijski sistem omogućava prikaz performansi automobila na ekranu R-Link multimedije, dok Monitor Expert omogućava priključivanje eksterne kamere ili one na pametnom telefonu i snimanje vožnje uz najvažnije parametr. Za ubrzanje do „stotke“ novom Meganeu R.S. potrebno je 5,8 sekundi, dok je najveća brzina 255 km/h…

 

 

Potencijalni konkurenti

 

Alfa Romeo Giulieta: 241 KS
Ford Focus ST: 250 KS
Honda Civic Type: R 320 KS
Opel Astra OPC: 280 KS
Peugeot 308 GTI: 272 KS
SEAT Leon Cupra: 300 KS
Volkswagen Golf GTI: 245 KS

 

Datum objave: 15/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook