Naslovna > Automobili > Mazda > CX > Kao da dobiješ sedmicu na lotu
FOTO GALERIJA (29)

Mazda

Kao da dobiješ sedmicu na lotu

Za upravljačem Mazde CX-3 vozač se osjeća kao da je dobio „sedmicu na lotu“. Dizajn je neodoljiv, kabina miriše na luksuz već od srednjih paketa opreme, a dvolitarski atmosferski benzinac ozbiljno ugrožava „downsizing“ teoriju o superiornosti malih turbo benzinaca...

Na početku prodaje CX-3 modela, koji se proizvodi u Japanu, Mazdini stratezi su zbog ograničenih kapaciteta njihove domaće fabrike za evropsko tržište namijenili 38.000 jedinica godišnje. U prvoj godini prodaje (2015) za samo sedam mjeseci CX-3 je našao put do 24.323 kupca. Već tada se dalo naslutiti da Mazda u svojim redovima ima novi „bestseller“. Najbolja potvrda te slutnje je prošlogodišnjih 52.409 isporučenih jedinica. Ovaj rezultat, sa kojim je Mazdin prvobitni prodajni plan višestruko premašen, još je impresivniji ako se zna da je ostvaren uz rast prodaje od 116%. Naravno, u tom postotku veliku ulogu igra i razlika od pet mjeseci dužoj prodaji u 2016, ali sve u svemu rezultat vrijedan pažnje, koji će u 2017. godini Mazdu sigurno progurati visoko iznad 12. pozicije, koju trenutno zauzima po broju prodatih vozila u segmenu malih SUV/crossover automobila. Krajnje domete ove, proteklih godina sve popularnije klase automobila, koja do prije deceniju nije ni postojala, najbolje ocrtava prvoplasirani Renault Captur sa 215.493 prodate jedinice u 2016. godini. Treba dodati da su njegova četiri najbliža pratioca, svaki pojedinačno, prodati u 100.000 i više primjeraka...

 


No ostavimo se brojeva i vratimo se CX-3. Ako bismo dizajn nekog automobila poistovjećivali sa „sedmicom na lotu“, onda bi to bez ikakve sumnje bila Mazda CX-3. I nije to samo naš stav, to je i stav okoline. U eri maksimalno komercijalizovanog industrijskog dizajna kada se automobili sve više prave „kalupima za kolače“, jedinstveno oblikovani Mazdin crossver dolazi kao dar sa neba. Više od svih njegovim izgledom su oduševljeni mladi vozači, posebno muškarci, kojima „ženskasti“ Renault Captur i društvo ne podstiču zadovoljavajući nivo testosterona. Takva reakcija je prirodna, jer mišićave linije neodoljivo podsjećaju na mladića u „najboljim godinama“. Mazda CX-3 s vana „puca od snage“ i na parkingu izgleda napeta poput pantera, koji je svakog trenutka spreman da skoči na svoj plijen. Agresivna, tanka prednja svjetla, koja se nastavljaju na hromiranu masku hladnjaka još su upečatljivija kada u njima „ožive“ LED diode. U uglovima prednjeg branika, kao svojevrsni panterovi brkovi, su originalno skrojene LED „maglenke“ koji Mazdinom „licu“ daju sportski sjaj. U sportskom stilu je i dugačka maska hladnjaka, a puno većim od svih konkurenata CX-3 se čini zbog dugačkih prevjesa karoserije. Odličan početak ima i isti takav kraj, sa visoko podignutim i veoma uočljivim LED svjetlima, koja neodoljivo podsjećaju na naborane obrve. Kada se svemu pridodaju i 18-inčni alu naplaci i jedna od devet atraktivnih karoserijskih boja, Mazda CX-3 postaje ljepotica, kojoj je dok je gledate s vana jednostavno nemoguće reći ne.
Odličan vanjski dizajn uspješno zasjenjuje činjenicu da je CX-3 razvijen na platformi Mazde 2, a ne broj veće Mazde 3, na šta asocira broj u njegovom imenu. Mada je od „dvojke“ sa 4,28 metara duži čak 22 i širi 7 centimetara, sa njom dijeli identičan osovinski razmak od 2.570 mm. To u praksi znači da je ponuda prostora u kabini manje-više na istom nivou, s tom razlikom da se zbog povišenog krova u CX-3 sjedi više i ima bolji pregled okoline. Sam enterijer je vijerno preslikan iz Mazde 2 i kao takav, ruku na srce, manje originalan od vanjštine. Ta činjenica ipak ostaje u drugom planu zbog mnoštva finih materijala poput: kožnih presvlaka sjedišta, upravljača, vrata... tvrde, ali na dodir ugodne reljefne plastike, hroma, klavir laka... sa kojima je ušuškana kabina CX-3 već od srednjeg Takumi paketa opreme. Podsjećamo da osim njega Mazda nudi još: Emotion, Challange, Attraction, Revolution i najsadržajniji Revolution Top paket, koji je dostupan isključivo sa dizel i jačim benzinskim motorom. Interesantan detalj je i činjenica da su u ponudi dva modela instrument table. Prvi u sredini ima analogni brzinomjer i mali obrtomjer u lijevom uglu. Drugi, sadržajniji i moderniji, kojeg smo imali u testnom modelu, rezervisan je za bogatije pakete opreme. Kod njega je u prvom planu obrtomjer, sa integrisanim digitalnim mjeračem brzine, kojem podršku daje i „head-up“ displej sa virtuelnom projekcijom na „pločici“ iznad instrument table. Trokraki upravljač vrhunski pristaje u ruke. Daljinske komande na njemu su jasne, pregledne i ugodne na dodir. Iza upravljača su i polugice za ručnu promjenu brzina na šestostepenom automatskom mjenjaču.
Na vrhu centralnog grebena je 7-inčni tablet poprilično jednostavne, ali grafički perfektne multimedije. Na dodir je iz sigurnosnih razloga osjetljiv samo dok automobil stoji, a u vožnji se njime komanduje pomoću kontrolora i sekundarnih komandi grupisanih iza ručice mjenjača. Kožom obložena sjedišta su udobna, ali pomalo kratka i uska za korpulentnije vozače, koji će se u CX-3 osjećati pomalo klaustrofobično. Prosječno građene osobe neće imati taj problem, a iza njih će na zadnjoj klupi ostati dovoljno mjesta za smještaj dvije odrasle osobe. Sa 350 litara osnovne zapremine prtljažnik je na nivou najboljih konkurenata (Captur 377 l), mada treba računati da se u najbogatijem paketu opreme zbog Bose ozvučenja, koje se jednim dijelom instalira u podu, prtljažnik smanjuje na 287 litara. Za utjehu u tom slučaju ostaje činjenica da se obaranjem naslona zadnjih sjedišta dobije potpuno ravan pod, koji olakšava utovar i prevoz kabastijeg tereta. Ako ne prostranošću, Mazda CX-3 u kabini oduševljava kvalitetom izrade i upotrebom materijala koji već od srednjeg paketa opreme mirišu na luksuz dostojan najboljih, premium predstavnika u klasi. Prostora za napredak ima i on se ogleda u klimavosti pojedinih segmenata, koji zahtijevaju dodatno učvršćivanje sa par dodatnih kontakata ili šarafa. Središnji naslon za ruke pruža odličan oslonac, ali istovremeno otežava korištenje komandi multimedije na tunelu mjenjača. Preglednost je ograničena, ali je taj problem kod testnog modela riješen sa zadnjom kamerom i parking senzorima.
Za model poput testnog, sa veoma sadržajnim Takumi paketom opreme, kojem za ugodnu vožnju ne nedostaje ama baš ništa, Mazda traži 46.780 KM. Doplata za navigaciju cijenu povećava za 1.120 KM, na konačnih 47.820 KM. Podsjećamo da manje zahtjevni mogu kupiti G120 model sa ručnim mjenjačem i početnom opremom Emotion (klima uređaj...) po cijeni od 32.580 KM, dok sa Attraction opremom ovaj model košta 39.980 KM. Za najpovoljni 1.5 dizelaš (Challenge) u BiH treba izdvojiti 39.780, dok je G150 model u Revolution paketu dostupan od 46.380 KM.

 

Datum objave: 09/06/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook