Naslovna > Automobili > Škoda > Superb > Karavanska alternativa SUV modelima
FOTO GALERIJA (50)

Škoda Superb Scout

Karavanska alternativa SUV modelima

Sa Scout verzijom karavanskog Superba Škoda je ponudila veoma zanimljivu i praktičnu alternativu konkurentskim, ali i njenim SUV modelima. U Scoutu se sjedi niže, ali i uživa više, jer je težište bliže podlozi, te omogućava viši nivo dinamike u vožnji...

 

Sa redizajnom treće generacije Superba Škoda je u ponudu po prvi put uvela i njegovu off-road verziju sa oznakom Scout. Podsjećamo da su Česi u svom programu do sada imali Scout verzije Fabije i Octavije, odnosno da je reprezentativni Superb u prošloj generaciji bio ponuđen u Outdoor izdanju, koje je takođe bilo namijenjeno off-road avanturama. Najnoviji Superb Scout zasnovan je na karavanskoj Combi verziji, koja u odnosu na standardnu ima 15 mm viši klirens. Kako bi se mogao bezbrižno upustiti u off-road avanture karavanski Superb dobio je i plastične zaštite za najisturenijih dijelova branika, lukova točkova, pragova i karoserije. Motorni prostor, mjenjač i pogonski sklop zaštićeni su dodatnim oplatama i ojačanjima kako u off-roadu ne bi došlo do oštećenja najskupljih komponenti vozila. U odnosu na standardni karavanski Superb Scout dobio je nove branike, sa svijetlim detaljima u boji aluminijuma po sredini. U svijetlim tonovima su i hromirani ukrasi na prednjem braniku, koji spajaju LED svjetla za maglu. Na sličan način sa ukrasnom hromiranom lajsnom spojena su i zadnja svjetla koja su dobila moderniju grafiku sa redizajnom. Na petim vratima više nema ni logotipa Škode već je tu veliki natpis imena češkog proizvođača. Superb Scout je prepoznatljiv i po jedinstveno oblikovanim serijskim 18-inčnim, odnosno opcionim 19-inčnim alu naplacima, svijetlim oblogama retrovizora i aluminijumskim krovnim nosačima. Tu je i jedna nova Tangerine Orange boja (tandžarina oranž), koja je isključivo dostupna uz Superb Scout model.

 

U unutrašnjosti Scout model donosi pomalo konzervativan dizajnerski pristup sa ukrasnim umecima na instrument panelu, centralnom grebenu i vratima u dezenu prirodnog drveta. Jedinstvenu formu imaju i prednja sjedišta, koja serijski dolaze sa platnenom oblogom, a uz doplatu se nude i u kombinaciji kože i alkantare. U oba slučaja Scout logotip je izvezen na naslonu za leđa. U prvom planu na centralnom grebenu je Columbus multimedija sa najnovijim i najveći 9,2-inčni ekran visoke rezolucije. Ovaj sistem jednostavno je poveziv sa pametnim uređajima, koji koriste Google Android Auto i Apple Carplay. U serijskoj opremi su i savremeni digitalizovani instrumenti, koji se prikazuju na 10,25-inčnom ekranu visoke rezolucije. Kada je riječ o pogonu Škoda je za Scout verziju Superba namijenila dva najjača motora. Ljubiteljima benzinaca ponuđen je 2.0 TSI motor sa 272 KS, dok će poštovaoci dizelaša morati da se zadovolje sa 2.0 TDI motorom sa 190 KS. Oba motora serijski su kombinovana sa pogonom na sve točkove i sedmostepenim DSG automatikom sa dva kvačila. U standardnom paketu opreme dolaze amortizeri sa jednim stepenom tvrdoće, dok se kao opcija nudi DCC sistem sa amortizerima podesive tvrdoće. Superb Scout može da povuče priključno vozilo do mase od 2,2 tone, a elektronsko podešavanje pogona osim standardnih nudi i Off-Road režim rada. Prvi modeli Škode Superba Scout kupcima će biti isporučeni tokom jeseni po početnoj cijeni od 46.160 eura.

 

TRANSPORTER U DUŠI

Škoda Superb Scout može da se pohvali i raskošnom ponudom prostora u kabini, ali i prtljažniku, koji je uprkos određenim izmjenama na vješanju i pogonu automobila zadržao isti kapacitet kao kod standardnog Combi modela. Njegova osnovna zapremina iznosi 660 litara, dok se obaranjem naslona zadnjih sjedišta dobija maksimum od čak 1.950 litara, što je najbolje ostvarenje u srednoj klasi karavanskih modela. Za sve one koji žele dodatno nadograditi praktičnost raskošnog češkog karavana u Škodi naglašavaju da kao opciju nude i sistem električnog otvaranja petih vrata sa beskontaktnim sistemom i mogućnošću aktiviranja otvaranja pokretom noge ispod zadnjeg branika.

 

 

 

Datum objave: 28/10/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook