Naslovna > Automobili > Audi > RS4 > Karavanski terminator
FOTO GALERIJA (51)

Novitet - Audi RS 4 Avant za 2018. godinu

Karavanski terminator

Peta generacija RS 4 Avant modela dobila je agresivniji sportski dizajn, ali i novi V6 bi-turbo benzinski motor, koji mu omogućava da bude brži, dinamičniji, ekonomičniji i konkurentniji nego do sada.

Audi je sa novim RS 4 Avant modelom u Frankfurtu istinski obradovao ljubitelje brzih i žestokih karavana. Peta generacija RS 4 je agresivnija, jača, brža i brutalnija od svih njenih prethodnika. Prvobitna ideja Audijevih inženjera sa RS 4 serijom je bila da tržištu ponude praktičan i svakodnevno iskoristiv automobil, kojeg će jednako zadovoljstvo biti voziti po gradu i po sportskoj stazi. Ovakva ideja veoma brzo je naišla na veliko odobravanje Audijeve publike, pa je RS 4 vremenom izgradio kultni status, koji uživa i danas. Mada Audi kao i većina njemačkih proizvođača automobila njeguje evulucionistički pristup u dizajniranju, u izgled novog RS 4 Avant modela je utkano mnogo detalja iz slavne prošlosti.

 

Kao primarna inspiracija pri njegovom kreiranju njemačkim dizajnerima je poslužio legendarni trkački model Audi 90 quattro iz 1999. godine, koji se takmičio u američkom IMSA GTO šampionatu. Podsjećamo da je ovaj model iz 2,2-litarskog petocilindričnog turbobenzinskog motora dobijao 720 KS i 720 Nm obrtnog momenta, što mu je bilo dovoljno za dostizanje brzine od vrtoglavih i za ono vrijeme zastrašujućih 310 km/h. Inspirisani ovim jedinstvenim trkačkim monstrumom Audijevi dizajneri su novi RS 4 Avant učinili znatno agresivnijim od prethodnika i kao nikad do sada ga približili trkačkim modelima. Prednji dio automobila sada izgleda kao galopirajuća konjica, koja u gusto zbijenim redovima ima samo jednu želju, da pogazi sve pred sobom i dohvati se otvorenog puta. Šestougaona Singleframe maska hladnjaka sa karakterističnom sportskom, saćastom rešetkom obojena je u crno, te tako predstavlja idealan kontrast prodornim Matrix LED svjetlima, u čijim uglovima su integrisani crni aerdonamički elementi. Prednji branik je dobio ralje kao kod najvećeg morskog predatora „velike bijele psine“. Centralni dio branika sa aerodnamičkim razdjelnikom vazduha je obojen u crno, a iznad njega na donjem dijelu maske hladnjaka ponosno je istaknut veliki natpis Quattro. U lijevom uglu maske je i prepoznatljivi RS 4 logotip sa simboličnom crvenom zastavicom. Kada se tome još pridodaju i 30 mm izbočeniji prednji blatobrani u retrovizoru, dobijate jedinstvenu sliku, koja vam sugeriše da ispred ovog automobila u desnoj traci na autoputu mogu ostati samo najbolji sportski modeli današnjice.

Hipnotički efekat na posmatrače ostavlja i pogled s boka, gdje su u centru pažnje prelijepi petokraki 19-inčni kovani alu naplaci (20-inčni su opcija). Podsjećamo da je ova vrsta naplataka oko 20% lakša od klasičnih aluminijumskih, ali i čvršća, te značajno otporija na mehanička oštećenja. Osim njih bočne strane su ukrašene i sa karbonskim poklopcima retrovizora, te crnim krovnim nosačima i zaštitnom lajsnom u dnu vrata. Pozadi se posebno ističe donji dio sportskog branika sa stilizovanim, crnim difuzorom vazduha u koji su sa strana integrisana dva ovalna izduvna topa. LED grafika zadnjih svjetala je specifična, a sama kućišta tamnija u odnosu na standardni A4 Avant. Na petim vratima je integrisan i novi krovni spojler, koji omogućava dodatni potisak na zadnju osovinu pri visokim brzinama. Skladnu dizajnersku priču začinjava stilizovani RS 4 logotip, koji i simbolički razdvaja ovaj model od ostaka A4 game. Mada je u osnovi ista kao u najbogatije opremljenim verzijama standardnog Avanta, unutrašnjost RS 4 modela se razlikuje u nekoliko bitnih detalja.

Prvi je podrezani sportski upravljač, koji omogućava vrhunsku kontrolu automobila i sportski doživljaj u vožnji. Tu su i snažno profilisana RS 4 sjedišta, sa stilski prošivenim saćastim uzorkom po sredinom. Ispred vozača je digitalna instrument tabla, koja se može dobiti i u standardnoj „četvorki“ ali koja ima drugačiju, sportsku grafiku. Ona podrazumijeva da vozač po želji ispred sebe može da gleda mjerač G sile, „analogni“ obrtomjer sa digitalnim mjeračem brzine, navigacionu mapu, štopericu, mjerač snage i obrtnog momenta… Uz RS model je dostupno i nekoliko specifičnih kompleta ukrasnih umetaka u klavir laku ili karbon stilu, koji omogućavaju dodatnu, sportsku individualizaciju enterijera. Sve je to začinjeno sa stilizovani RS logotipima na upravljaču, centralnom grebenu, pragovima, patosnicama U sportske detalje treba ubrojati i aluminijumske papučice gasa i kočnice, te odmorišta za nogu. Kvalitet izrade je na vrhunskom nivou, a već u standardnoj opremi RS donosi sve što je potrebno za ugodnu vožnju od MMI multimedijalnog sistema do automatskog višezonskog klima uređaja. Za jedan vrhunski sportski karavan kakav je RS 4 Audi na domaćem njemačkom tržištu od kupaca traži 79.800 eura. To nije mali iznos, ali nije ni ono što je RS 4 u stanju da pruži. Riječ je o jedinstvenom karavanu, koji nudi spoj svakodnevne upotrebljivosti i dinamičkih karakteristika na nivou vrhunskih superautomobila. 


POGON
Moćni V6 turbo benzinac
Nakon što je u dvije prethodne generacije RS 4Avant model koristio moćni, ali teški i rastrošni 4,2-litarski V8 benzinski motor sa 420 i 450 KS, Audi je sa novim modelom pribjegao savremenijem rješenju. Teret sportskog dokazivanja prebačen je na novi 2,9-litarski V6 bi-turbo benzinski motor, koji kao i njegov dva cilindra veći prethodnik razvija 450 KS. Za razliku od njega V6 motor razvija značajnih 170 Nm više. Najveći obrtni momenat je dostupan u širokom rasponu od 1.900 do 5.000 obrtaja, što RS 4Avantu omogućava beskompromisne sportske performanse. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebna mu je samo 4,1 sekunda (4,7 s prethodni RS 4), dok je najveća brzina 250, odnosno 280 km/h ako se odabere opcioni dinamički paket. Prenos snage na podlogu se ostvaruje kombinacijom Quattro pogona i sportski podešenog osmostepenog tiptronic automatskog mjenjača, koji nudi i mogućnost ručnog biranja brzina. Kao opcija uz RS 4Avant se nudi i sportski zadnji diferencijal, koji omogućava vrhunsku raspodjelu obrtnog momenta. Nijemci navode da je prosječna potrošnja novog V6 motor 8,8 litara, što je 17% niži prosjek u odnosu na prethodni V8 motor.


Stephan Winkelmann, izvršni direktor kompanije Audi Sport GmbH
„Audi RS 4Avant je naša RS ikona s neuporedivom istorijom. Kao i svi naši RS modeli, spaja izvanrednu snagu s vrhunskom svakodnevnom iskoristivošću. U Kini, Audi RS 4 će predstavljati svježi podsticaj rastu kao jedini Avant visokih performansi u ovom segmentu“,¬ izjavio je Stephan Winkelmann, izvršni direktor kompanije Audi Sport GmbH.

RS 4Avant je dostupan i u Nogaro plavoj boji sa Perlaefektom, koja simbolički podsjeća na prvu generaciju RS 4Avant modela iz 1999. godine. Novi Audi RS 4 Avant teži 1.790 kilograma, 80 kilograma manje od prethodnika. RS sportsko vješanje postavlja Audi RS 4Avant za sedam milimetara niže u odnosu na standardni A4 model sa sportskim ovjesom. Kao dodatna oprema nudi se RS sportsko vješanje sa plus Dynamic Ride Control (DRC) sistemom, keramičkim kočnicama i za RS specifičnim dinamičnim upravljanjem. Uz pomoć serijskog sistema kontrole upravljanja Audi drive select, vozači mogu sami definisati vlastito, individualno iskustvo vožnje


Tehničke karakteristike Audi RS 4 Avant:

Motor: 2,9, V6, šest cilindara
Snaga: 450 KS
Obrtni momenat: 600 Nm
Ubrzanje: 4,1 s
Najveća brzina: 250 km/h (opciono 280 km/h)


POTENCIJALNA KONKURENCIJA

MERCEDES-AMG C 63 Estate:
Motor: 4.0, V8, osam cilindara
Snaga: 476 KS
Obrtni momenat: 650 Nm
Ubrzanje: 4,2 s
Najveća brzina: 250 km/h (opciono 290 km/h)

BMW 340i Touring:
Motor: 3.0, linijski, osam cilindara
Snaga: 326 KS
Obrtni momenat: 450 Nm
Ubrzanje: 5,0 s
Najveća brzina: 250 km/h

Datum objave: 16/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook