Naslovna > Automobili > Audi > A7 > Karika koja je nedostajala!
FOTO GALERIJA (10)

Predstavljamo – AUDI A7

Karika koja je nedostajala!

Kombinujući najbolje što ima u svojim limuzinama, karavanima i kupe modelima Audi je napravio automobil prepoznatljivog kućnog dizajna, luksuznog enterijera i praktičnog prtljažnika. To bi mu uz najsavremeniju pogonsku i elektronsku tehnologiju, te povoljniju cijenu u odnosu na direktnu konkurenciju trebalo omogućiti zapaženiji nastup u segmentu sve popularnijih kupe-limuzina...

Ljudski je život proces neprestanog traganja. Čovjek neprestano traži nešto čime će zadovoljiti svoje nove želje - neprestano traga za hranom, bogatstvom, seksom, moći, znanjem, materijalnim zadovoljstvima. Sve se ove želje u njemu neprestano pojavljuju i izmjenjuju, a čovjek čitav svoj život posvećuje njihovom zadovoljenju... Gledano iz sfere automobilizma, ove misli pozajmljene iz jednog od mnoštva filozofskih pogleda, koji definišu smisao čovjekovog života, mogle bi na najbolji način ilustrovati posljednju deceniju razvoja njemačkog Audija, koji se od pukog luksuznog izdanja Volkswagena, pod motom „Napredak kroz tehniku“  vinuo do neslućenih automobilskih visina. Najsavremenija tehnologija, jedinstven dizajnerski jezik, vrhunski užitak u vožnji i profinjeni luksuz, koji pruža svaki od modela iz Audijeve game, podržani su jednom od najraznovrsnijih i najpotpunijih paleta luksuznih automobila na tržištu. Najnovija karika u lancu novih modela, sa kojima se proizvođač iz Ingolstadta pokušava uvući pod kožu bogate i veoma zahtjevne klijentele, zove se A7 Sportback.

 

 

 

 

 

Predstavljanje novog modela, koji logički popunjava prazninu između porodičnog A6 (kraći 4,2 cm) i poslovnog A8 (duži 16,8 cm), podiglo je puno medijske prašine. Svaki korak od gala premijere održane u Munichenu, preko prvog promotivnog videa, pa do slatkorječivog press materijala sa nizom biranih epiteta, potvrdio su velika očekivanja od A7 Sportbacka. Koncepcijski ovaj automobil je nastao po sistemu „tri u jednom“, te bi trebao da ponudi „sportsku eleganciju coupea, udobnost limuzine i praktičnost karavana“, dakle slično kao i dva broja manji A5 Sportback, ali sa osjetno većim dimenzijama i profinjenijim luksuzom. Dva broja veći Sportback je dugačak 4.969 mm, što je čak 25,8 cm duže u odnosu na manji model razvijen na osnovu kupea A5, tako da priča o unutrašnjoj konkurenciji pada u vodu. Koncepcija „tri u jednom“ aludira na svestranost, ali i na petovratnu karoseriju, koja donosi brojne praktične prednosti, ali i dizajnerska ograničenjima. I dok A7 Sportback sprijeda nudi dizajn, koji je sa velikom single frame maskom i prodornim LED svjetlima na tragu ostalih kućnih modela, pogled s boka otkriva novine. 

 

SVJETLA Klasična i LED kombinacija
Tehnička osnova za razvoj A7 Sportbacka bila je najveća kućna limuzina A8, od koje je preuzeta i tehnologija novih LED svjetala, kakva se još samo može dobiti u Audijevom superautomobilu R8. Bez dileme najveća novost biće opciona LED svjetla, bez klasičnih žarulja, koja štede energiju, bolje osvjetljavaju put, sa prirodnijim i oku ugodnijim svjetlom. Osim klasičnih bijelih LED dioda u svjetlosna tijela su ugrađene i žute za pokazivače smjera. Korisna novina je automatsko podešavanje dužine i intenziteta svjetlosnog snopa, koje smanjuje zasljepljivanje vozača automobila, tako što pomoću senzora prepoznaje različite vrste puteva poput autoputa, raskrsnice, tunela... i automatski prilagođava svjetlosni sklop datoj situaciji, šireći ili sužavajući opseg njegovog djelovanja.

 

 

 

Naime, krovna linija spuštena je veoma nisko, po uzoru na sportske modele i razvučena gotovo do kraja automobila, bez ijednog loma. Dizajn zadnjeg kraja je stao negdje napola između limuzine i karavana. Takav potez je zaoblio A7 Sportback, ali i blago podigao peta vrata, ispod kojih je smješten raskošan prtljažnik od 535 litara. Jednostavnost linija donosi praktičnost, ali oduzima djelić atraktivnosti, pa je A7 Sportback izgledom pozadine bliži često osporavanoj Porsche Panameri nego najljepšoj kupe-limuzini današnjice Aston Martinu Rapid. Mada njemački dizajneri kategorički tvrde suprotno, oprečne reakcije javnosti pokazuju da se ovaj put nisu uspjeli dodvoriti širokim masama. Pozadinu osvjetljavaju velika i jednostavna diodna svjetla, iznad kojih se nalazi sklopivi spojler. Interesantan detalj su izbočeni bokovi, koji aludiraju na sportski karakter automobila, ali i popravljaju aerodinamiku do odličnih 0,28 Cx. Tu su novi aluminijumski naplaci u rasponu od 18 do 20 inča, te čak 11 različitih metalik boja. U skladu sa kućnom tradicijom lagana karoserija je izrađena od visokokvalitetnog čelika sa brojnim aluminijumskim dijelovima, ali i taktičkim ojačanjima, za koja Audi tvrdi da su omogućila postizanje uzorne krutosti i podigla sigurnost na najviši nivo.

 

 

 

 

Na čvrstoj i veoma jakoj osnovi razvijen je jedan od najluksuznijih enterijera koje Audi danas nudi u svojim modelima. Osim upotrebe probranih i finih materijala poput vrhunske kože, aluminijuma, kvalitetne gumirane plastike, te naprednih multimedijalnih sistema, kojima se upravlja preko Audijevog interaktivnog MMI operativnog sistema, Nijemci su u enterijeru ponudili i vrhunski vizuelni ugođaj, koji se ogleda u jasno razdvojenim površinama instrument table, centralnog grebena i stuba mjenjača. Posebnost enterijera A7 Sportbacka ogleda se i u mogućnosti projektovanja najbitnijih informacija na vjetrobranu ispred vozača, te MMI touchpad konzoli, koja oponaša „miš podlogu“ kakvu srećemo kod laptop računara. Ova novina omogućava vozaču da „crtanjem“ alfanumeričkih znakova jednostavno zada komande MMI sistemu. Podsjećamo da je ovaj element osim u A7 Sportbacku za sada dostupan samo u Audiju A8. Za visok ugođaj u vožnji, osim udobnih električno podesivih, grijanih i ventilisanih sjedišta, sa jakim bočnim profilima i podesivim držačima natkoljeničnog dijela nogu, zadužen je i opcioni, najsavremeniji muzički sistem renomiranog danskog proizvođača Bang & Olufsena sa 15 zvučnika i maksimalnom snagom od 1.300 W, koji se osim u mnoge Audijeve ugrađuje i u vrhunske Aston Martinove, te MercedesBenz AMG-ove modele. Mogućnosti opremanja automobila su raznovrsne, a kreću se od nekoliko vrsta dezena presvlaka sjedišta, preko panoramskog krova do tradicionalno agresivnog S-line paketa sa izraženim sportskim obilježjima na i u unutrašnjosti automobila.

 

 

Sve što se trenutno nalazi na policama Audijevog odjela zaduženog za razvoj enterijera biće moguće dobiti i u A7-ici. Naime, osnovna oprema je veoma bogata, a spisak doplata kreće se od sistema za praćenje razmaka između automobila, preko sistema za noćno nadgledanje objekata na i oko puta, do navigacije zasnovane na Google Earthu, pristupa Internetu, Bluetootha i bežične konekcije sa mobilnim telefonom. Osnovno ozvučenje oslanja se na devet Bose zvučnika, a moguće ga je nadograditi vrhunskim Bang&Olufsenova sistemom sa čak 15 zvučnika i pojačalom snage 1.300 W. Osim sjedišta sa masažerima, opuštanje na zadnjoj klupi moguće je unaprijediti sa LCD displejima, posebnim DVD uređajem i hard diskom, te čitačima kartica. Sve informacije bitne za vožnju vozaču su dostupne putem displeja na instrument tabli (driver information sistema DIS), ali ih je putem doplatnog head up projektora moguće očitavati i na vjetrobranu.

 

 


Da je A7 Sportback poseban model u Audijevoj gami da se zaključiti i prema ponudi agregata, koju čine četiri snažna V6 motora sa rasponom snage od 204 do 300 KS. Sve motore, tačnije po dva benzinca i dizelaša, osim uzornih dinamičkih mogućnosti odlikuje i uzorna ekonomičnost, za koju proizvođač tvrdi da je najbolja u klasi. Kao dokaz za istinitost ove tvrdnje navodi se prosječna potrošnja novog 3.0 TDI agregata, čija 204 „konja“ se na 100 pređenih kilometara zadovoljavaju sa 5,3 litre dizela, uz emisiju CO2 od 139 g/km. Potvrda proizvođačevih tvrdnji biće moguća tek krajem desetog mjeseca, po završetku sajma automobila u Parizu (svjetska premijera), kada će početi prve zvanične testne vožnje novog Audijevog aduta u klasi luksuznih kupe-limuzina. Kao i u ostalim kućnim modelima premijum segmenta neizostavan dio pogonske tehnologije biće standardni prednji i opcioni Quattro pogon na sve točkove, sa dva automatska mjenjača Multitronicom za prednji i S-tronicom za 4x4 izvedbe.

 

 


Kada se u desetom mjesecu A7 Sportback premijerno pojavi u njemačkim salonima, najjeftinija verzija sa 2.8 FSI benzinskim agregatom koštaće 51.650 eura, što je osjetno jeftinije od aktuelnog Mercedesa Benz CLS-a, koji je i na zalasku karijere skuplji i košta 57.417 eura. Teško je očekivati da će i drugi konkurent Audija A7 Sportback, novi BMW Gran Coupe, koji je još u fazi razvoja, koštati manje. Dakle, proizvođač iz Ingolstadta uspio je ponuditi vrhunski proizvod, nakrcan najsavremenijom tehnologijom, sa potentnim i štedljivim agregatima i profinjenim luksuzom, koji bi trebao biti osjetno jeftiniji od direktne konkurencije, iz Mercedesa i BMW. Pitanje je samo koliko će ta činjenica imati značaja pred bogatim kupcima, kojima cijena i nije najbitnija stavka pri kupovini ovakvog automobila.

Datum objave: 09/10/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook