Naslovna > Automobili > Tramontana > R Edition > Katalonska neman
FOTO GALERIJA (10)

Snovi-Tramontana R Edition

Katalonska neman

Tramontana R je limitirani cestovni bolid, sa oklopom od karbonskih vlakana i Mercedesovim 5.5-litarskim motorom, čijih 720 KS mu omogućavaju da uhvati "stotku" za samo 3,6 sekundi...

Ma koliko bili luksuzni, snažni i superiorni na putu komercijalni automobili nikada ne mogu ponuditi toliko ekskluzivnost kao limitirani, po narudžbi napravljeni modeli. Ovakva vrsta automobila najčešće je na meti kupaca dubokog džepa i istančanog ukusa, koji više od svega žele da na sebe privuku pažnju javnosti. Međutim, postoji i jedna malobrojnija grupa bogatih vozača, koji od svog automobila ne žele samo ekskluzivnost već vrhunske vozne osobine i užitak kakav nude najbolji sportski automobili današnjice.  U venama takvih vozača po pravilu teče krv istinskih trkača zaluđenog Formulom 1. Ako ste jedan od ovih i imate podebel račun u banci, ne preostaje vam ništa drugo nego da se zaputite u Palau de Santa Eulaliju.

 

 

 

 

Ovo mala varošica u srcu Catalonije, buntovne španske regije, pored velikih vinograda i starih maslinjaka poznata je i po Tramontani, maloserijskom proizvođaču ultrasportskih automobila. Baš ta Tramontana je nedavno javnosti predstavila jednog od svojih najjačih aduta, model R Edition. Ovaj ultrasportski futuristički dvosjed kombinacija je bolida Formule 1 i borbenog aviona, u potpunosti izrađen od karbona i aluminijuma. Čak su i 20-inčne felge izrađene od lakih legura, odnosno kombinacije magnezijuma i karbona. Svojevrsni karbonski monstrum na četiri točka. Pogonska jedinica španskog bolida dolazi iz Mercedes-Benza. U pitanju je 5.5-litarski dvanaestocilindrični biturbo agregat ukupne snage 720 konja pri 5.250 obrtaja, koji ovom automobilu, ili bolje rečeno bolidu, omogućava ubrzanje do stotke za 3.6 s te brzinski špic od 325 km/h. Kamionski obrtni moment od 1.100 Nm dovoljan je za munjevita međuubrzanja i škripu guma na svakom semaforu.

 

 

 

Tramontana R je prava neman. koja u svakom trenutku prijeti da se otme iz ruku. Izvrsnim performansama te snižavanju krajnje mase do 1.268 kg u velikoj mjeri doprinijela je široka upotreba legiranih materijala, koji su svoju primjenu našli i u usko skrojenoj unutrašnjosti.  Za adekvatan prenos snage na zadnju osovinu zadužena je šestostepena manuelna transmisija, a podesivi amortizeri sa dvostrukim viljuškama učiniće ovaj automobil zalijepljen za podlogu u svim uslovima vožnje. Da se mislilo i o zaustavljanju, svjedoče karbonske kočnice, koje se mogu naći samo na ultrasportskim automobilima i trkaćim bolidima, u koje se bez dvoumljenja ubraja i  Tramontana R Edition. Šlag na kraju predstavlja amblem proizvođača, koji je izrađen od čistog bijelog zlata. A sada dolazi dio koji će većini navući mrak na oči. Da biste kupili ovakav automobil, ili bolid, ili šta već, potrebno je da iskeširate 500.000 eura ili oko 975.000 KM. Prestiž i unikatnost dolaze gratis, jer je prošle godine proizvedeno samo 12 Tramontana.

Datum objave: 06/04/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook