Naslovna > Automobili > Kia > Optima > Kia Optima

Novo na bh tržištu

Kia Optima

Zajedno sa prošlosedmičnim predstavljanjem nove generacije Ria, bosanskohercegovačkoj javnosti u Sarajevu je predstavljena i nova Optima

Optima koja je predstavljena još u aprilu 2010. godine na automobilskom sajmu u New Yorku, konačno je stigla na evropsko tržište. Nova Kijina limuzina preko noći je postala „korejski bestseller“. U periodu od samo mjesec dana, od maja do juna, na domaćem korejskom tržištu prodato je više od 10.000 automobila. Do kraja godine, brojka prodanih Optima dosegla je 67.836 vozila. Potražnja za novim limuzinama i vrijeme čekanja na njih toliko su porasli da je Kia odlučila pokrenuti proizvodnju Optime u američkom gradu West Pointu u Georgiji. Nakon otvaranja nove fabrike u Americi napokon se se otvorili proizvodni kapaciteti koji su omogućili ulazak Optime na evropsko tržište. Odlični prodajni rezultati očekuju se i na evropskom tržištu jer će odvažna limuzina svojim vrhunskim dizajnom i tehnologijama privući ljubitelje Kijinih vozila, ali i mnoge koji će po prvi put razmatrati vozilo najstarijeg korejskog automobilskog velikana.


Dugačka je ukupno 4.845 milimetara. Elegantna limuzina s 1.455 milimetara visine i 1.830 milimetara širine postavljena je na jedan od najdužih međuosovinskih razmaka u segmentu od čak 2.795 milimetara. Treća generacija rezultat je rada glavnog Kijinog dizajnera, svjetski poznatog njemačkog dizajnera Petera Schreyera koji je Optimi podario dramatičan, sportski i atletski izgled. Ovaj model, koji bez ikakve sumnje, postavlja nove pravce u oblikovanju velikih limuzina, nacrtan je i dizajniran u Kijinim dizajnerskim centrima u njemačkom Frankfurtu i kalifornijskom Irvineu. Ovaj atraktivni model toliko je poseban da bi ga mnogi još jučer svrstali među najbolje premium marke, a ne Kiju.

 


Snažan identitet Optime izgrađuju i brojni dojmljivi detalji. Elegantno rastegnuta i uska prednja svjetla s klasičnim i Xenon svjetlima okružuje tamno oivičenje. Mišićav prednji branik ima prednji dio u obliku spojlera i produženu zračnu rešetku. Sportski  agresivan poklopac motora istaknut je povišenim središnjim dijelom i oštrim bočnim utorima. Zadnja kombinirana svjetla mogu se naručiti u kombinaciji s atraktivnim LED elementima. Kod ovog modela čak ni zadnji branik nije klasičan već je izrađen u dvije boje. Ne treba zaboraviti ni na dvije prednje rešetkaste maske. Sportski paket Svi koji žele sportskiji izgled nove Optime mogu ga nadograditi dodatnim paketom sportski oblikovanih dodataka. U taj paket spadaju agresivnije oblikovan branik, bočni spojleri, maska motora s dodatnim kromom, prednja i zadnja LED svjetla, zadnji spojler, 18-inčni aluminijski dvobojni naplaci i kočioni sistem s većim kočionim diskovima i crnim kočionim čeljustima. Optima sa sportskim paketom dolazi s HPD amortizerima, sportski oblikovanim sjedištima i „aero“ prednjim brisačima.

 

Originalan dizajn kojim Optima premašuje svoje klasično oblikovane konkurente karakteriziraju udobnost, bogata oprema i premium elementi. Unutrašnjost nudi raskošnu prostranost za putnike s čak 2.795 milimetara dugim međuosovinskim razmakom, najvećim u svom segmentu. U svom segmentu Optima ima i najveći prtljažnik s 505 litara zapremnine i brojnim praktičnim pretincima za odlaganje stvari. Opuštanje se nastavlja s bogatom opremom i ergonomijom unutrašnjosti. Vozač može jednostavno prilagoditi upravljač po visini i dubini, a na njemu se nalaze komande za audio sistem, telefon i tempomat. Za sportski doživljaj, centralna konzola je postavljena pod uglom od 9,1° prema vozaču. Zatim slijede brojni „hi-tech“ dodaci: aktivni tempomat s funkcijom ECO, električno grijan upravljač, kamera sa zaslonom u osvrtnom ogledalu, premium audio sistem Infinity s 12 kanalnim ozvučenjem i osam zvučnika snage 550 W.

 

Prestižan izgled centralne ploče u najbogatijoj izvedbi ukrašen je umjetnom kožom, različitim ukrasnim elementima u boji metala, drveta ili karbona. Optima dolazi u tri varijante boje unutrašnjosti: bež, siva ili crna. Također, sjedišta mogu biti u bež, sivoj ili crnoj koži. Bitno je spomenuti praktičnost i udobnost električno grijanih prednjih i zadnjih sjedišta. Optima je opremljena revolucionarnom infracrvenom tehnologijom za grijanje sjedišta koja se pokazala najboljom sa zdravstvenog stajališta jer nema problematičnih elektromagnetskih utjecaja. Negativni utjecaji elektromagnetskih valova u klasičnim grijanim sjedištima su neizbježna pojava. Vozač i putnici ljeti i zimi mogu uživati u automatskom klima uređaju i toniranim staklima. Za još veću udobnost, Optima može biti opremljena i trodjelnim panoramskim krovom. S tehničke strane, kupce će impresionirati mjerači sa Supervision osvjetljenjem i 3,5- inčnim LCD zaslonom u boji, sistem pokretanja vozila bez ključa i električna ručna kočnica. Teško je ne primijetiti i čelične bočne pragove u kojima je osvijetljeno ime Optima.

 

 

Optima na evropskom tržištu premijerno predstavlja potpuno novi 1,7-litreni dizelski motor U2. Motor razvija najveću snagu od  100 kW (136 KS) uz izuzetno niske emisije CO2. U izvedbi sa sistemom Start/stop (ISG) ispušta samo 128 g/km. Dizelski motor može se pohvaliti turbopunjačem s varijabilnom geometrijom, 4-ventilskom tehnikom i najvećim okretnim momentom u segmentu. Pri 2.000 okretaja u minuti, njegova se krivulja podigne sve do 330 Nm i ostaje pri toj vrijednosti sve do 2.500 okretaja. Tehnički napredni dizelski motor, koji postavlja nove standarde u svom segmentu, nadograđuje inteligentni alternator s elektronskim nadzorom rada te inovativno punjenje akumulatora za učinkovitije kočenje. Optima već u osnovnoj izvedbi bez ISG sistema pokazuje najbolje rezultate ispusta štetnih emisija. Prosječni ispust CO2 iznosi 133 g/km, a prosječna potrošnja goriva je 5,1 litra na 100 kilometara. Pri tome je potrebno dodati kako Optima ima 70-litarski rezervoar za gorivo čime se osigurava veća autonomija.

 

Optima spada u najbolje limuzine u razredu i po posebno mirnom i tihom radu motora te akustičnom zaštitom kabine od buke. Ne zaboravimo Optimu u izvedbi EcoDynamics koja je opremljena ISG sistemom za automatsko gašenje motora kad vozilo stoji kako bi se postigla što niža potrošnja goriva te niže emisije – prosječan ispust CO2 kod te je varijante 128 g/km, a prosječna potrošnja 4,9 litara na 100 kilometra. Optima s dizelskim motorom u izvedbi s 6-stepenim ručnim mjenjačem dostiže maksimalnu brzinu od 202 km/h, a sa 6-stepenim automatskim mjenjačem do 197 km/h. Emisije štetnih plinova kod obje izvedbe su u skladu s normama Euro5. Za zahtjevnije će kupce, u drugoj polovici godine, biti ponuđen 2,0-litarski benzinski motor s varijabilnim hodom ventila CVVL i najvećom snagom od 125 kW (170 KS). Četverocilindrični blok od aluminija iz nove palete motora Nu, opremljen je 6- stepenim ručnim ili 6-stepenim automatskim mjenjačem i pogonom na prednje točkove, kao i dizelski motor. Ostali podaci o novom benzinskom motoru još nisu poznati. Krajem 2012. godine Kia će na evropskom tržištu ponuditi i Optimu s hibridnim pogonom, inovativnim 2,0-litarskim benzinskim električnim motorom. Optima  ybrid bi prema trenutno dostupnim informacijama trebala imati prosječnu potrošnju od 5,4 litre na 100 kilometara i ispust CO2 od 129 g/km. Potrebno je dodati da će 2,0-litarski benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva kod hibridne varijante dostizati 140 kW (190 KS). Snaga elektromotora iznosi 30 kW (40 KS).
 

Datum objave: 02/04/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook