Naslovna > Automobili > Kia > Niro > Kia predstavila tri noviteta

Kia Motors

Kia predstavila tri noviteta

Pored Nira EV Kia Motors je na međunarodnom sajmu automobila u Busanu poromovisala još dva vozila. Koncept Kia SP premijerno je predstavljen u salonu u Indiji, a korejsku premijeru imao je i Kia Stinger GT Wide Body...

Kia Motors je u salonu automobila u Busanu u Južnoj Koreja promovisala novi Niro EV. S dometom od 380 kilometara potpuno električni Niro EV udružuje užitak u vožnji s atraktivnim dizajnom i performanse krosovera s pogonom bez štetnih emisija. Pored Nira EV Kia Motors je na međunarodnom sajmu automobila u Busanu poromovisala još dva vozila. Koncept Kia SP premijerno je predstavljen u salonu u Indiji. Korejsku premijeru ima je i Kia Stinger GT Wide Body, koji je predstavljen na sajmu SEMA 2017. u Las Vegasu. Kijina zvijezda salona u Busanu, Niro EV zauzima jedinstven položaj na tržištu potpuno električnih krosovera. Inteligentni raspored, dobra praktičnost i veliki domet znače da Niro EV zahtijeva manje kompromisa od ostalih električnih vozila. Kupci će se obradovati i zbog brojnih ugrađenih tehnologija, specifičnih za električna vozila, novih sigurnosnih pomagala i privlačnog izgleda eskterijera i enterijera. Han-woo Park, predsjednik i direktor Kia Motors Corporation, kaže "Niro EV će biti Kijin drugi globalni električni model, koji slijedi izuzetno popularnom Soulu EV. Predstavlja napredak, koji je Kia učinila u proizvodnji udobnih, praktičnih i zabavnih vozila, koja omogućavaju vožnju bez štetnih emisija."

 

Uskoro nakon salona u Busanu kreće prodaja Nira EV krajem godine u Koreji, a početkom 2019. na ostalim tržištima. Dizajniran u Kijinim dizajnerskim centrima u Kaliforniji i Namyangu Niro EV svojom elegantnom, aerodinamičnom karoserijom sa suptilno istesanim površinama utjelovljuje praktičnost i privlačnost krosovera. Niro EV dokazuje da se kupci električnih vozila u traženju štedljivijih vozila ne trebaju odricati emocionalno angažovanom dizajnu ili svestranosti krosovera. Niro EV se razlikuje od postojećeg Niro Hybrida i Niro Plug-in hibrida zbog različitih ekskluzivnih dizajnerskih poteza. Vanjski izgled Nira EV, koji je inspiraciju crpio iz koncepta Niro EV, a prvi put je predstavljen na ovogodišnjem sajmu zabavne elektronike u Las Vegasu, temelji se na pročišćenom i high-tech dizajnerskom konceptu. Njegova futuristička i aerodinamična maska, koja podsjeća na tigrov nos, donosi ugrađenu utičnicu za punjenje, s ugraviranim logom Nira.

 

Promijenjeni zračni otvori i nova LED dnevna svjetla u obliku strijelica u kombinaciji sa svjetloplavim detaljima ostavljaju dobar utisak. Gledajući s boka vitka linija i niski zadnji prozori naglašavaju elegantan profil vozila, što ostavlja više prostora za mišićave blatobrane. Niro EV se vozi na novim 5-krakih 17-inčnim aluminijskim, dijamantno brušenim dvobojnim naplacima na kojima se nalazi i Kijin sistem regenerativnog kočenja. Promijenjeni zadnji branik ima slične plave elemente kakvi su na prednjem dijelu vozila, dok nova LED zadnja svjetla daju Niru EV karakterističan svjetlosni potpis. Moderna unutrašnjost s tehnologijama, karakterističnim za električna vozila i krosovere. Kabina kombinuje moderni dizajn s velikodušnom prostranošću i tehnologijama, koje dopunjuju pogon s nultim emisijama. Unutrašnjost električnog Nira, koja se prvi put predstavlja javnosti, razlikuje se od ostalih izvedbi Nira, jer donosi nova pomagala i dizajnerske elemente. Armaturna ploča je dobila novo svjetloplavo osvjetljenje, koje se nastavlja s eksterijera, dok je dizajn središnje konzole pojednostavljen zbog ugradnje shift-by wire mjenjača, čime je Niro EV postao prvi Kijin model u Evropi s ručicom mjenjača bez mehaničke veze. Niro EV predstavlja novo ambijentalno osvjetljenje, sa suptilnim osvjetljenjem središnje konzole i mjenjača. Putnici mogu birati između šest boja – bijela, siva, bronzana, crvena, zelena i plava. Unutrašnji tapacirung vrata je u visoko svjetlećoj crnoj i plavoj boji, što  dodatno doprinosi futurističkom ambijentu u kabini. Nirov 7,0-inčni ekran na dodir s interfejsom HMI (human-machine interface) ostaje u središtu  armaturne ploče, ali je osavremenjen zbog specifika električnih vozila.

 

Novi infotainment sistem vlasnicima omogućava traženje punionica u blizini i praćenje nivoa napunjenosti i raspoloživog dometa baterije. 7,0-inčni LCD ekran s mjeračima – takođe jedinstven za Niro EV, vozačima tokom vožnje omogućava intuitivno provjeravanje informacija o vožnji i pogonu. Promijenjena središnja konzola je dobila više prostora za odlaganje manjih predmeta i bežično punjenje mobilnih uređaja. Svjetlo, koje se nalazi na vrhu armaturne ploče, prikazuje stanje napunjenosti za vrijeme faze punjenja. To vlasnicima omogućava da s izvana odmah vide stanje, bez ulaženja u vozilo. Kia Niro EV stvoren je da kombinuje svoj sportski, krosoverima inspirisan dizajn s velikim dometom iz nulte emisije i performanse koje nude užitak u vožnji. Sve to mu pruža električni pogon sljedeće generacije, koji koristi nove proizvodne tehnologije, namjenski razvijene za Kijina električna vozila. Opremljen snažnom litijum-polimerskom baterijom kapaciteta 64 kWh Niro EV može preći više od 380 kilometara s jednim punjenjem - bez emitovanja štetnih emisija. Za punjenje preko 100-kilovatnog priključka Niru EV trebaju 54 minute kako bi napunio bateriju do 80 posto. Kupci mogu izabrati i varijantu s kapacitetom 39,2 kWh, koja ima domet do 240 kilometara s jednim punjenjem. Snagu preko prednjih točkova pruža motor sa 204 konjske snage, koji proizvodi 395 Nm okretnog momenta, raspoloživih trenutno, što Niru EV omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi. Baterijski sklop postavljen je ispod dna prtljažnika, što ovog krosovera zbog nižeg težišta na cesti čini sličnijem limuzinama ili hečbekovima, kako bi pružao maksimalnu stabilnost – i užitak u vožnji – na krivudavim cestama. Niro EV u skladu sa sljedećom generacijom pogona vozačima nudi zbir Kijinih naprednih sistema asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), koji pomažu vozaču u različitim voznim sredinama i situacijama u smanjenju rizika od sudara. Premijerno predstavljen na nedavnom salonu automobila u New Delhiju (Indija), koncept

 

Kia SP, koji nakazuje dizajnersku viziju Kijinih sportskih terenaca u bliskoj budućnosti, predstavlja se na domaćem korejskom tržištu. Robusan stil i široka, stabilna karoserija koncepta odlično se slažu s njegovim sportskim linijama, dugim pokrovom motora i tehničkim detaljima. Njegovo široko 'lice' s širokim vodoravnim linijama oko dugog pokrova motora, koje povezuju farove sa satenskom kromiranom maskom motora, usmjerava pažnju prema novoj varijanti Kijine jedinstvene maske u obliku tigrovog nosa. Dodatna svjetla, smještena iznad farova, stoje unutar maske i tako ostavljaju jedinstven svjetlosni pečat. Bočne oštre linije, koje se protežu od pokrova motora do prtljažnika, u kombinaciji s glatkim, elegantnim površinama karoserije stvaraju sportski izgled. Satenski kromirani detalji nastavljaju se i na zadnjem kraju vozila gdje se spajaju sa zadnjim LED svjetlima i tako kreiraju širok, stabilan izgled. Unutrašnjost koncepta SP donosi širok LCD infotainment sistem, koji se proteže od središnje konzole do okruglih mjerača ispred vozača. Ovaj visokotehnološki izgled se slaže s vodoravnim linijama uzduž armaturne ploče i dizajnom eksterijera. Prozirni materijali s osvjetljenom pozadinom korišteni su po čitavoj kabini i dočaravaju vrhunski, visokotehnološki ambijent.

 

Premijerno predstavljen 2017. na sajmu tjunera (SEMA) v Las Vegasu, Stinger GT Wide Body takođe je doživio korejsku premijeru u Busanu. Vozilo, koje je reinterpretacija Kijine fastback sportske limuzine, za naručitelja Kia Motors America preradili su u poznatoj radionici West Coast Customs u Kaliforniji. Stinger GT Wide Body, koji je ispiraciju crpio iz trkaćih GT vozila iz 1970-ih, odskače pozamašnim branicima sa Stingerovom bočnom siluetom u obliku boce coca-cole. Koncept, koji ima niži ovjes (sprijeda za 36 mm, pozadi za 31 mm), vozi se na 21-inčnim kovanim naplacima Keen, obuvenim  u pneumatike visokih performansi. Aerodinamični komplet od lakih karbonskih vlakana i zadnji difuzor održavaju Stingera stabilnim pri visokim brzinama, dok 4-cjevni ispušni sistem nesumnjivo svjedoči da se ne radi o običnom sportskom vozilu. Karoserija koncepta Stinger GT Wide Body lakirana je višeslojnim metalik lakom biserno plave boje. U unutrašnjosti su sjedišta presvučena posebnom plavom kožom, armaturna ploča je tapacirana ručno šivenom sivom kožom, upravljački obruč je presvučen alcantara kožom, a središnja konzola je sjajno crne boje. Automobilsko remek djelo tjunera West Coast Customs je ultimativni izraz Stingerovih visokih performansi.

Datum objave: 08/06/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook