Naslovna > Auto moto sport > Klasa Maxa Verstappena jedino sigurno u „zbunjujućem i čudnom“ danu za F1

Velika nagrada Japana

Klasa Maxa Verstappena jedino sigurno u „zbunjujućem i čudnom“ danu za F1

U pravilima koja regulišu suspenziju trke, postavljena je tabela sa detaljima o skupu bodova koji se dodeljuju u nizu scenarija. A u ovoj tabeli, između 50-75% trkačke udaljenosti znači tri četvrtine bodova...

Vozač Red Bulla je osvojio Veliku nagradu Japana - ali on i skoro svi ostali u Formuli 1 mislili su da još nije uradio dovoljno da osvoji drugu titulu svjetskog prvaka. Samo da se nekoliko minuta kasnije odluči da li je to uradio. "Nisam imao pojma šta će odlučiti o bodovima", rekao je Verstappen. "Kada sam prešao granicu, još nisam bio svjetski prvak." Onda je neko rekao da jeste. "Jesi li siguran?" odgovorio je. Onda mu je rečeno da nije. I konačno, da, zaista je bio. Kako se jedan od najistaknutijih svjetskih sportova našao u situaciji da neko u trenutku mora odlučiti koliko će bodova biti dodijeljeno u trci, a zaključak koji je donesen bio drugačiji od onoga što su sve ekipe očekivale?

 

 

 


Prema riječima Verstappenovog direktora tima u Red Bullu, Kristijana Hornera, odgovor je bila "greška" napravljena u prepravljanju pravilnika nakon još jedne kontroverze oko još jedne trke pogođene lošim vremenom, prošlogodišnje Velike nagrade Belgije. Još 2021. godine, kontroverza je bila oko činjenice da je proglašen rezultat i dodijeljeni bodovi, uprkos tome što zbog jake kiše nije bilo trkačkih krugova. Namjera je bila da se ponovo napišu pravila kako bi se osiguralo da se bodovi ne mogu dodjeljivati osim ako nije bilo prave trke, čak i ako je bila kratka. Istorijski gledano, u F1 je uvijek bio slučaj da bi skraćena trka značila smanjenje bodova. Tipično, 75% trkačke udaljenosti bila je oznaka na kojoj se dodjeljuju puni bodovi. Ali jedna klauzula od četiri riječi promijenila je sve to.

 


Ali dotična klauzula počinje rečima: "Ako je trka prekinuta i ne može se nastaviti..." Dakle, tabela, saopštila je FIA u nedjelju, važi samo u slučaju da trka nije ponovo pokrenuta. Problem koji se pojavio u Japanu je to što nigdje u pravilima ne piše šta se dešava sa bodovima ako se trka nastavi - kao što se desilo u Suzuki, kada je jaka kiša u prvom krugu dovela do dvosatne pauze, a zatim kraća trka koja je trajala nešto više od polovine prvobitne udaljenosti. Pošto ništa u pravilima ne precizira šta treba da se radi, FIA je odlučila da dodijeli pune bodove - suprotno onome što su timovi shvatili da je namjera, i suprotno svim istorijskim presedanima. I to je bila razlika između Verstappena da već postane šampion ili da mora da ide na Veliku nagradu SAD 21-23. oktobra i da još uvijek treba da osvoji bod nad timskim kolegom Sergiom Perezom i Ferarijevim Čarlsom Leklerom.

Datum objave: 10/10/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook