Naslovna > Automobili > Ford > Kuga > Klasa za sebe
FOTO GALERIJA (15)

Test - Ford Kuga 2.0 TDCi TitaniumS

Klasa za sebe

Dopadljivi Fordov crossover u kombinaciji sa dobro odmjerenim 2.0 TDCi agregatom spreman je da ponudi jedinstven užitak u vožnji, sa dinamikom koja se po doživljaju u vožnji veoma malo razlikuje od dinamike najboljih kompakta današnjice...

U prvoj polovini 2008. godine Ford je na svojoj, sada već proslavljenoj, C1 platformi, na kojoj leže modeli Focus, C-Max, te Mazda 3 i Volvo S40, razvio još jedno po mnogo čemu posebno vozilo, crossver zvučnog, ali kontroverznog imena Kuga. Koliko je ovaj SUV uspješan, govori i posljednja titula najboljeg BH terenca za 2010. godinu, dodijeljena od Udruženja automobilskih novinara BiH. Šta to zapravo Ford Kuga može ponuditi u poređenju sa konkurencijom, provjerili smo testiranjem dizelske 2.0-litarske TDCi verzije, obogaćene raskošnim Titanium S paketom opreme.

 

 

 

 

 

Osim brojnih nagrada, koje je osvojila u protekle dvije godine, uspjeh Ford Kuge dobija posebnu težinu i zbog toga što se njena pogonska paleta sastoji od samo dva agregata, od 2.0-litarskog TDCi turbodizelaša sa 143 KS i moćnog 2.5-litarskog Ti-VCT benzinca sa 200 KS. I pored toga potražnja za ovim 4.443 mm dugačkim vozilom je solidna, što treba pripisati i posebnom dizajnu karoserije, izvedenom u sada već dobro poznatom „New edge“ maniru. Prednji dio oblikovan je na tipični Fordov način, sa prepoznatljivom maskom hladnjaka, uglastim svjetlima, te masivnim odbojnikom, u koji su integrisane maglenke i veliki usisnik vazduha. Od interesantnih, dinamički orijentisanih detalja tu su nabori na poklopcu motora, naglašeni rubovi blatobrana, te snažna bočna linija, koju naglašavaju serijski laki točkovi promjera 17 cola. U zajedništvu ovi detalji stvaraju mišićavu siluetu, koja je naglašena trendovskim dvostrukim izduvnim završecima, te metaliziranim imitacijama štitnika u donjem dijelu branika

 

 

Što se tiče pogona, za njega je zadužen provjereni 2.0-litarski TDCi motor, koji se ugrađuje i u ostale modele Forda. Riječ je o savremenom dizelskom četverocilindrašu, koji pomoću common-rail ubrizgavanja, te turbo punjača sa varijabilnom geometrijom lopatica i hladnjakom vazduha, pri 4.000 o/min razvija 136 KS. Ovaj prilično uglađeni agregat najveći obrtni moment od 320 Nm ostvaruje pri za dizelaše tipičnih 2.000 o/min, što u kombinaciji sa šestostepenim ručnim mjenjačem obećava dovoljno dinamike, ali i elastičnosti pri svakodnevnoj vožnji.

 

 

 

Zahvaljujući dobro odmjerenom 2.0-litarskom turbodizelašu sa 136 KS, kapacitetnom pogonu na sve točkove, te adekvatnim zimskim pneumaticima, sa Kugom smo uspješno savladavali snijegom zavijane puteve. To je sasvim solidno ostvarenje za jedan crossover, koji je prvenstveno namijenjen za dinamičnu vožnju po asfaltu. Dovoljno povratnih informacija sa podloge vožnju čini veoma ugodnom, za šta je zaslužno i odlično usklađeno ogibljenje sastavljeno od prednje McPherson i zadnje multilink osovine. Na otvorenom putu Ford Kuga se vozi gotovo kao kompakt, jer su naginjanja karoserije minimalna, upravljanje veoma precizno, a preglednost dobra u svim pravcima. Na klizavijim podlogama, Kugin 4x4 pogon u većini slučajeva obezbjeđuje dovoljno kontakta, ali bi zahtjevnije terenske dionice za njega zasigurno bile prevelik zalogaj. Sa druge strane, Ford Kuga i ne pokušava biti pravi terenac, već svestrano vozilo, koje svojim pogonom nudi dodatnu sigurnost tokom svakodnevne vožnje. To su potvrdile i izmjerene performanse, koje su gotovo na nivou slično pogonjenih klasičnih putničkih vozila. Za sprint do 100 km/h Fordovom crossoveru je potrebno 10,8 sekundi, da bi nakon nešto većeg zaleta ostvarila i maksimalnu brzinu od relativno visokih 184 km/h. Jedna od osobina koja je isplivala na površinu kao pozitivnost je i prosječna potrošnja od 7,1 litar eurodizela, što je odlično ostvarenje uzmemo li u obzir vrstu vozila i njegovu masu od 1.540 kilograma.

 

 

Bogati Titanium S paket opreme svoju raskoš pokazuje u enterijeru. Razigrani dizajn vanjštine velikim dijelom se reflektuje i u unutrašnjosti, čiji je najupečatljiviji dio sjajna lakirana obloga centralnog tunela. Udobna sjedišta, izvedena u kombinaciji koža platno, ergonomski dobro postavljeni potpuno podesivi multifunkcionalni upravljač i ručica šestostepene ručne transmisije, dozvoljavaju i iznatprosječno visokim osobama da nađu adekvatan položaj u vožnji, koji ne zamara ni pri prevaljivanju dužih destinacija. Instrumenti su još jedan detalj, koji nedvosmisleno asocira na Ford, a sastavljeni su od centralno postavljenog informacionog displeja i analognih pokazivača obrtaja motora i brzine, te manjih, koji se odnose na količinu goriva u rezervoaru i temperaturu rashladne tekućine.

 

 

Na širokom centralnom grebenu pozicionirane su komande automatske klimatizacije, serijskog Sony audio CD sistema, te grijača prednjeg vjetrobrana, ali najdominantniji detalj ipak predstavlja Ford Power prekidač za startovanje i gašenje motora. U zadnjem dijelu nalazi se klasična klupa namijenjena za tri odrasle osobe, koja različitim preklapanjem dozvoljava varijabilnu veličinu prtljažnog prostora, čija zapremina iznosi od osnovnih 410 do maksimalnih 1405 litara. Sve u svemu, enterijeru Kuge se nema šta zamjeriti. Završna obrada je dobra, materijali ugodni, a ergonomija u skladu sa najmodernijim vozilima današnjice.

Datum objave: 27/04/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook