Naslovna > Automobili > Hyundai > Elantra > Klasična rješenja u modernom pakovanju
FOTO GALERIJA (19)

Test - Hyundai Elantra 1.6 MPI Premium

Klasična rješenja u modernom pakovanju

Elantra je sa redizajnom dobila savremeniji i nadasve originalan dizajn sa jedinstvenim trouglastim svjetlima. Kabina je zadržala visok nivo komfora i postala još udobnija sa par savremenijih dodataka, dok je pogonska osnova provjerena i zasnovana na uzorno ekonomičnom 1.6 MPI atmosferskom benzincu...

 

Sa 180.862 prodate jedinice Hyundai Elantra, koja na nekim tržištima koristi i ime Avante, kraj 2018. godine dočekala je na 17. mjestu najprodavanijih automobila na svijetu. Prema podacima renomirane britanske agencije za praćenje tržišnih kretanja u automobilskoj industriji Jato Dynamics, Elantra je 2017. bila na 15, a godinu dana ranije na 14. mjestu. Konstantan pad potražnje za najprodavanijim Hyundaijevim modelom svih vremena koji je od 1990. do danas našao put do čak 13,4 miliona kupaca i koji se zbog toga trenutno nalazi na listi deset najprodavanijih automobila na svijetu svih vremena za Hyundai je značio samo jedno, da je ovom modelu potrebno ozbiljno osvježenje. Aktuelna šesta generacija Elantre predstavljena je 2015. i danas se proizvodi u čak devet različitih Hyundaijevih fabrika širom svijeta. Temeljno je redizajnirana početkom godine, a koliko se to odrazilo na njen doživljaj u bh. okolnostima provjerili smo testiranjem najskupljeg i najbolje opremljenog Premium modela. Podsjećamo da se bh. kupcima Elantra nudi sa tri paketa opreme: trend, Style i Premim, te da je u sva tri dostupan sa ručnim ili automatskim mjenjačem. Pogonsku osnovu čini jedan, ali rekli bismo pažnje vrijedan 1,6-litarski atmoferski MPI benzinski motor. Sa najnovijim osvježenjem značajno je promijenjen Elantrin dizajn, za kojeg bismo i pored određenih univerzalnih detalja mogli reći da je jedinstven i unutar same Hyundaijeve aktuelne game. U univerzalne dizajnerske elemente svakako spada nova šestougaona maska hladnjaka, koju u manje-više sličnim varijacijama danas srećemo kod svih savremenih Hyundaijevih modela od najmanjeg i10 do najvećeg evropskog SUV-a Santa Fea. Mada su korejski dizajneri pored modernije maske dodali i novi poklopac motora, bočne limove, zatim drugačije profilisane branike, te ponudili set atraktivnijih 16 i 17-inčnih alu naplataka i smiksali nekoliko novih boja u koje spada i upadljiva mineralna „Intense Blue“ plava sa testnog modela, najveća novost u vanjskom dizajnu na novoj Elantru svakako su njena glavna svjetla. Mada smo do sada na automobilima imali priliku da vidimo svjetlosna tijela koja su inspirisana trouglovima, čini se da niko do Hyundaija nije imao smjelosti da ovaj oblik stavi u funkciju glavnih svjetala. Originalnost ovakvog poteza je zagarantovana i u stvarnosti se u „3D formatu“ čini puno interesantnijom nego na fotografijama. Ako je sa ovim potezom htio da „isprovocira“ pažnju okoline Hyundai ju je i dobio, što najbolje osjeća onaj ko se nalazi za upravljačem Elantre, koji mnogi vozači i prolaznici znatiželjno zagledaju. Prethodnik nije imao tu „magiju“ u sebi, zbog čega bi redizajnirani model već u startu trebalo da dobije ocjenu više. Duboko svjesni činjenice da dobra šminka prodaje, ali da tek oni stvarni i svakodnevno opipljivi kvaliteti zadovoljavaju kupce u Hyundaiju su sa puno pažnje osvježili i enterijer. Bez radikalnih rezova i zadiranja u suštinu kabine, koja je i do sada mogla da posluži kao školski primjer za uzornu udobnost i ergonomiju u klasi kompaktnih limuzina, korejski dizajneri su sa par modernijih detalja „ubili“ funkcionalnu sterilnost i udahnuli prijeko potrebnu dozu opuštenosti. Mada nema realno uporište u sportskim performansama testnog pogona, karirana podloga novih analognih instrumenta izgleda puno ljepše od dosadašnje glatke, crne. Trokraki kožom obloženi multufunkcionalni upravljač sa svijetlim umetkom u sredini, kakav ima i kompaktni i30, još jedan je od novih i oku ugodnijih detalja. Modernije i svježije izgleda i centralna konzola sa novim komandama klima uređaja, ventilacionim otvorima i pretincem ispred mjenjača u kojem su smještene 12V, USB i Aux utičnice i upaljač. Testni model je ovdje imao i jednu specifičnost.

 

Naime, na klima uređaju temperatura na digitalnim displejima je bila izražena u stepenima Farenhaita (mjerna jedinica za temperaturu u SAD-u), a ne u kod nas uobičajenim Celzijusima. Vidan napredak u odnosu na prethodnika u kabini je napravljen i sa novim Audio/video 5.0 navigacionim uređajem, koji dolazi u kombinaciji sa većim osam inčnim ekranom kvalitetnijeg ekranskog prikaza (7-inča kod prethodnika), ali i bržeg odaziva na komande, za šta je zaslužan unaprijeđeni procesor. Novi uređaj podržava Apple CarPlay i Adnroid Auto protokole, te omogućava veoma jednostavno povezivanje sa pametnim uređajima koji koriste ove programske platforme. Treba dodati da se kroz dodatnu opremu multimedija sada može unaprijediti i sa Infinity Clari-Fi audio sistemom, odnosno da se kao opcija nudi i bežično punjenje savremenih telefona. Elantra je sa redizajnom zadržala visok stepen udobnosti u enterijeru, za što je zaslužna kombinacija raskošnog međuosovinskog razmaka od 2.700 mm, zatim odlično profilisanih sjedišta i dobre zvučne izolacije. U drugom redu udobno se mogu smjestiti dvije osobe do visine od 1,95 m, dok će treća imati nešto neugodniji položaj zbog izvišenog tunela mjenjača na kojem se nalaze hvale vrijedni zadnji ventilacioni otvori. Sa 458 litara zapremine prtljažnik je u okvirima klase, a otvor je dovoljno širok i za utovar kabastijih stvari. U njemu je moguć i prevoz dužih predmeta, jer se nasloni sjedišta drugog reda jednostavno obaraju povlačenjem ručica instalitanih u okviru prtljažnika. Prtljažnik ima i jednu karakteristiku, a to je da nema karakteristične bravice niti kontakta na zadnjem dijelu vozila, odnosno može se isključivo otvoriti prekidačem na daljinskom ključu ili pomoću ručice sa lijeve strane vozačevog sjedišta. Uprkos svim navedenim unapređenjima Hyundai je Elantru ponudio po veoma zanimljivoj i konkurentnoj cijeni. Već osnovni model sa potpunom opremom, koja između ostalog uključuje četiri vazdušna jastuka i bočne zavjese, zatim ručni klima uređaj, radio uređaj sa USB i Aux utičnicama, alarm, električne podizače svih stakala i još mnogo ostalih i korisnih sadržaja poput: putnog računara, štitnika za sunce, zaštitne trake na vjetrobranu koja sprečava zasljepljivanje vozača, te četiri standardna i dva visokotonska zvučnika... dostupan je po veoma konkurentnoj cijeni od 26.991 KM. Za najbogatije opremljeni model poput testnog potrebno je izdvojiti 33.990 KM, što se i dalje čini povoljnije u odnosu na ono što nude mnogi konkurenti u klasi kompaktnih limuzina.

 

POGON

Hyundai Elantra je na bh. tržištu dostupna sa jednim motorom i dva šestostepena mjenjača ručne i automatske koncepcije. Za razliku od modela prije redizajna koji je u pogonskoj gami imao i ekonomični 1.6 CRDi sa 136 KS, Korejci su se odlučili da Elantra karijeru nastavi isključivo sa provjerenim 1,6-litarskim atmosferskim benzincem. Dobro poznati četverocilindarski blok uz pomoć direktnog ubrizgavanja goriva pri 6.300 obrtaja razvija 127 KS. To je dvjestotinjak obrtaja manje od „crvene zone“, što u praksi znači da je za maksimalnu snagu potrebno dobro pritisnuti papučicu gasa. Puno bolji je odnos između obrtaja i najvećeg obrtnog momenta od 155 Nm, koji je dostupan od 4.850 o/min. Mada nema startne energičnosti koju nude savremeni turbobenzinci, atmosferski motor nudi sasvim pristojna ubrzanja i međuubrzanja. Od 0 do 100 km/h stiže se za 10,1 s, dok je najveća brzina od 200 km/h takođe pristojno ostvarenje. Uprkos činjenici da 1.6 MPI rado prima gas i nudi solidnu dinamiku, njegovi najjači aduti dolaze do izražaja u smirenom režimu vožnje kada je izuzetno tih, uglađen i uzorno ekonomičan, jer su prosjeci u rasponu od pet do šest litara u okvirima realnih. Sa teškom nogom na gasu i sa puno dinamičnih kretanja, stajanja, uspona, krivina,... prosjek smo podigli na više od devet litara, ali to treba prihvatiti kao krajnje domete testnog motora. Zlatna sredina je između šest i 7,5 litara, što je za jedan atmosefrski benzinac u komfornoj 4,6 metara dugačkoj kompaktnoj limuzini poput Elantre zaista uzoran rezultat.

 

 

 

 

 

 

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook