Bicilindrična koncepcija Moto Guzzija u svojoj posljednjoj inkarnaciji svjedoči o tome da ovaj čuveni italijanski proizvođač pod finansijskom kapom matične kompanije Piaggio ima još mnogo toga da pokaže. Model Norge GT 8V predstavlja tipičnu kombinaciju italijanske bezvremenske elegancije i originalnosti, prožetu karakterom razumljivim samo možda od strane vozača koji motocikl koriste u prevaljivanju dugačkih destinacija. Drugačije rečeno, Moto Guzzi Norge 8V nije tipična turistička mašina koja se može pohvaliti naprednim tehničkim rješenjima ili malom težinom, već se prije može okarakterisati kao motocikl za klijentelu koja uživa u velikom obrtnom momentu pri savladavanju dugih dionica, a pri tome želi da se izdvaja od ostalih na BMW-ima, Hondama ili nekim drugim sličnim motociklima turističke klase. Upravo ove osobine postavljaju Norge GT 8V u klasu egzotičnih tourera, koja iz godine u godinu ima sve veći broj poklonika.
Ljepota Moto Guzzija Norge 8V leži u njegovim dorađenim detaljima, što se najbolje vidi na lijepo dizajniranom i efikasnom oklopu, koji vozaču nudi izvrsnu zaštitu od vjetra i vremenskih neprilika Crno-bijela kombinacija možda i najviše ističe klasičnu ljepotu vazdušno hlađenog dvocilindričnog V agregata zapremine 1.151 ccm, koji pomoću sekvencijalnog multipoint ubrizgavanja pri 7.000 o/min ostvaruje maksimalne 104 KS. Najveći obrtni moment od 104 Nm dostupan je pri 5.500 o/min, što i pri zahtjevnijoj vožnji rezultuje rijetkom potrebom za upotrebom šestostepene transmisije. Tipični zvuk dvocilindraša dodatno naglašava i izduvni dva u jedan sistem od nerđajućeg čelika, u čiju je oplatu prigušivača integrisan katalizator, zaslužan za ispunjavanje Euro 3 normi.
Što se tiče ciklistike, Norge GT 8V na prednjem dijelu raspolaže potpuno podesivom hidrauličnom teleskopskom viljuškom promjera štapova od 45 mm, dok je zadnji kraj izveden sa jednoručnim progresivnim ovjesom sa takođe podesivim monoamortizerom. Da bi se 257 kg teški Moto Guzzijev tourer bezbjedno zaustavljao, zadužene su Brembo kočnice sa prednjim 320-mm dvostrukim plivajućim diskovima i četveroklipnim čeljustima i zadnjim 282-mm monodiskom opremljenim dvoklipnim čeljustima. Za dodatnu dozu bezbjednosti Norge GT 8V standardno dolazi sa dvokanalnim ABS sistemom, koji će u znatnoj mjeri biti od koristi manje iskusnim vozačima. Za optimalan dodir sa podlogom Guzzijev tourer obuven je u 17-inčne radijalne pneumatike dimenzija 120/70 na prednjem i 180/55 na zadnjem točku. S obzirom na to da Moto Guzzi trenutno na tržištu ima i više nego žestoku konkurenciju u obliku BMW-a, Ducatija, te recimo Honde, biće mu potrebno mnogo sreće da zabilježi dobar tržišni plasman. U prilog tome ide i prilično visoka cijena na zapadnom tržištu od 15.420 eura, za koju se sa druge strane ipak dobija motocikl sa i više nego plemenitom harizmom.