Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > V Klasa > Klasični retrovizori su postali prošlost

Mercedes-Benz Actros „JExperience Barcelona 2019“

Klasični retrovizori su postali prošlost

Novi Actros je prvi kamion u svijetu koji serijski dolazi sa kamerama umjesto retrovizora. Tokom vožnji u zaleđu Barselone imali smo priliku da se uvjerimo kako ovaj sistem, ali i svih 60 inovacija ugrađenih u novi njemački tegljač besprijekorno funkcionišu u praksi...

Nakon što nam je početkom septembra prošle godine predstavio svoju kamionsku perjanicu, novog Actrosa na statičnoj prezentaciji u Berlinu, a dvadesetak dana kasnije i u okviru Sajmu komercijalnih vozila u Hannoveru, Mercedes nas je početkom maja odveo put Španije na događaj pod nazivom „JExperience Barcelona 2019“ u okviru kojeg nam je praktično demonstrirao raskošne mogućnosti njegovog najvećeg tegljača. Peta generacija Mercedes Actrosa je po mnogo čemu poseban i jedinstven kamion, koji je transportne standarde podigao na do sada najviši nivo.
Dizajnerski nema revolucije, već je riječ o rekli bismo očekivanoj evoluciji. Sam kamion izgleda atraktivno i prepoznatljivo, i suštinski je još uvijek dovoljno neobičan i moderan pa i nije bilo nikakve potrebe za nekom skupom novom „šminkom“. Treba biti realan pa priznati da takve stvari i ne treba da se očekuju u specijalizovanom komercijalnom programu vozila, gdje ispred izgleda prednost dobijaju neke druge praktične vrijednosti. A one su sabrane u čak 60 inovacija na koje su u Mercedesu veoma ponosni. Sve njih Actros uglavnom u stvari skriva ispod „kože“. Sve novosti koje donosi novi njemački tegljač svrstane su u četiri tehnološle kategrije, za koje u Mercedesu očekuju da predstavljaju budućnost u transportu roba i dobara.


Mercedes-Benz je prvi proizvođač kamiona u svijetu koji je sa novim Actrosom serijski ponudio MirrorCam sistem umjesto tradicionalnih retrovizora sa ogledalima. To je, uz novi svjetlosni potpis, i najznačajniji vizuelni simbol nove generacije Actrosa. Po pitanju funkcionalnosti, u kombinaciji sa Predictive Powertrain Control-om (PPC), još jednim premijerno predstavljenim sistemom, MirrorCam zbog značajnog smanjenja otpora vazduha i bolje aerodinamike, umanjuje potrošnju goriva od 3 do 5% u zavisnosti od saobraćajnog okruženja. Svi oni koji misle da je to zanemariv podatak trebalo bi da upitaju vlasnike transportnih kompanija koliko smanjenje potrošnje od „samo“ 1,3%, za što je zaslužan sam MirrorCam, umanjuje ukupne transportne troškove kompanije. Naravno, osim efikasnosti MirrorCam sistem je zadužen i za povećanje sigurnosti ponajviše zbog povećanja vidnog polja vozača kamiona, ali i zbog većeg ugla preglednosti okruženja i mnogobrojnih softverskih rješenja namijenjenih za lakše manevrisanje gabaritnim vozilom, čiju efikasnost smo mogli isprobati na za to predviđenim testnim poligonima u zaleđu Barselone.


Sa novim Actrosom na velika vrata u svijet kamiona ušla je i digitalizacija kabine, što je prema Mercedesu druga tehnološka svjetska premijera koju donosi njihov reprezentativni tegljač. Ispred vozača više nema klasičnih analognih instrumenata, već njihovu ulogu igra novi 10-inčni ekran visoke rezolucije, koji je i po najjačem „španskom“ dnevnom svjetlu bio besprijekorno jasan i čitljiv. Noću je još ugodniji, jer tada do izražaja dolazi njegova kvalitetna izrada, koja omogućava besprijekoran prikaz najrazličitijih boja. Drugi 10-inčni ekran visoke rezolucije smješten je i na centralnom dijelu armaturne ploče. On je osjetljiv i na dodir, a njegovom instalacijom Mercedes je veliki broj dosadašnjih klasičnih tastera za upravljanje raznoraznim sistemima sveo na minimum. Naravno, preko ovog ekrana je moguće upravljati i novom multimedijom, te osvjetljenjem, kako vanjskim tako i ambijentalnim. Ovakav pristup omogućava sasvim novi nivo udobnosti u radnom okruženju.

Osim centralna dva ekrana na „A“ stubovima instalirana su još dva ekrana, koji reprodukuju sliku MorrorCam sistema i na koja se vozač veoma lako privikava. Nakon samo par kilometara vožnje novo rješenje nadzora okoline vozila vam postaje prirodno, a veoma brzo shvatate i prednosti nove tehnologije koja vam sugeriše da imate vozilo u „mrtvom uglu“ ili preporučuje putanju prilikom vožnje unazad. Mercedes-Benzovi inženjeri najveći akcenat su tokom prezentacije stavili na aktivne sisteme asistencije vozaču. Novi kamion raspolaže sa Active Brake Assistom pete generacije (ABA5), koji zahvaljujući radaru i sistemu instaliranih kamera može prepoznati pješake, ali i njihovo ponašanje. U slučaju da prepozna bilo kakve sumnjive ili opasne radnje, sistem ima mogućnost potpunog zaustavljanja u slučaju nužde i to bez djelovanja vozača. Među aktivnim sistemima asistencije vozaču je i PCC sa inteligentnim adaptivnim tempomatom, mogućnošću prepoznavanja zavoja i prilagođavanja brzine vozila nadolazećim situacijama u skladu sa topografskim kartama instaliranim u sistem navigacije. Svi asistenti omogućavaju najviši dozvoljeni drugi nivo autonomnne vožnje i rade u skladu sa opretećenjem vozila. Naravno, zahvaljujući savremenim komunikacijskim sredstvima omogućena je lakša razmjena informacija između vozača i centralnog operatera kroz mnogobrojne softverske aplikacije i umrežavanje flote vozila. Novi Actros se već nalazi na proizvodnim trakama, a prvi modeli već su isporučenim najvećim transportnim kompanijama širom Evrope.


POGON
Motorizacija je ostala nepromijenjena u odnosu na prethodnika i činiće ju dizelski motori OM 470, 471, 473 i 936 serija koji pokrivaju raspon snage od 236 do 625 „konja“. Svoj doprinos razvoju ekoloških transportnih rješenja Mercedes je dao sa jednim pogonskim rješenjem koje koristi prirodni gas i raspolaže sa 222 kW/302 KS.


BUDUĆNOST POSTALA STVARNOST
Čak 70% novih tehnologija koje je 2015. godine predstavio na Future Truck viziji kamiona budućnosti Mercedes je već primijenio na novom Actrosu. Mnogima su prije samo četiri godine kamere retrovizori bile previše futuristične, ali Mercedes je ovo rješenje u rekordno kratkom roku primijenio u praksi. Na Future Truck konceptu svojevremeno se se našli i najsavremenija LED tehnologija osvjetljenja, na dodir osjetljive komande i tasteri, ergonomska organizacija radnog prostora, dijela za odmor i rekreativnih sadržaja i još puno, puno toga što je Daimler primijenio u praksi sa svojim najsavremenijim tegljačem.


INTELIGENTNI TEMPOMAT
Svi koji voze tegljače znaju koliko dobro podešen tempomat može da utiče na ukupnu potrošnju. Mercedesov PPC prediktivni tempomat ima mogućnost automatskog prilagođavanja različitim uslovima za vožnju u realnom vremenu i u trenucima kada to vozač od njega ne zahtijeva nekom komandom. Ovaj uređaj ima mogućnost unošenja podataka unutar postojećih topografskih karata o karakteristikama ruta, radijusa krivina, kružnim tokovima, ulascima u gradove i ograničenjima brzine. Daimlerovi stručnjaci tvrde da ovaj sistem sa pouzdanim informacijama pokriva čak 95% svih evropskih puteva, što znači da se iza svega nalazi ogromna baza podataka prikupljenih iz vožnje. U praksi to znači da tempomat sa veoma velikom preciznošću može održavati brzinu na onom nivou koji će omogućiti najnižu moguću potrošnju goriva. Sistem ima mogućnost usklađivanja brzine prolaska kroz krivine zavisno od vrste tereta koju svaki pojedinačni kamion prevozi, jer nisu iste sile koje djeluju kada kamion vozi čvrsto zavezan teret, tečnosti ili meso okačeno na kukama. Zajedno sa novim tempomatom kroz fina podešavanja su prošli i mnogi ostali elektronski sistemi poput ESP-a, motornog kočenja ili ograničenja brzine, kako bi kamion što više vremena provodio u takozvanom „kotrljajućem“ režimu vožnje koje zahtijeva minimalan angažman motora.

Datum objave: 23/07/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook