Naslovna > Automobili > Nissan > Juke > Koktel bez recepta
FOTO GALERIJA (16)

Test - Nissan Juke 1.6 Acenta Sport Pack

Koktel bez recepta

Kompaktni japanski crossover nudi mnoštvo neobičnih dizajnerskih i multimedijalnih rješenja, koja uz provjerenu pogonsku tehnologiju i solidan 1.6-litarski benzinski agregat nude nesvakidašnju zabavu u vožnji...

Nakon velikog dizajnerskog odskoka od uobičajenog klišea, tipičnog za većinu automobila japanskih proizvođača, Nissan je modelima Micra, Qashqai, Murano pa i 370Z i GT-R jasno demonstrirao da im se ovaj netipični oblikovni izlet i te kako isplatio. Micra je u segment unijela prijeko potrebnu svježinu, Qashqai gospodari popularnošću na Starom kontinentu, dok su 370Z i GT-R i danas najcjenjeniji sportisti u pogledu uloženo-dobijeno. Nissanu čak ni ovo nije bilo dovoljno, a da može biti još drugačiji, najbolje potvrđuje neobični automobil još neobičnijeg imena - Juke, koji smo testirali u benzinskoj verziji 1.6 Acenta Sport Pack.

 

 

 

 

 

Sve ono što ste znali o modernim automobilima u pogledu dizajna u slučaju Jukea slobodno zaboravite. Ovaj kompaktni crossover ćete ili voljeti ili mrziti, jer sredina jednostavno ne postoji. Zašto je to tako, dovoljan je samo jedan pogled na njegovu 4.135 mm dugačku karoseriju bez ikakvih uobičajenih proporcija. Upravo ovaj simpatični nesklad je i najjače oružje Jukea, u čemu mu pomaže i frontalna sekcija sa okruglim glavnim svjetlima, visoko postavljenim pozicionim svjetlosnim tijelima, ali i prepoznatljiva maska sa Nissanovim logotipom. Atraktivnih detalja ne nedostaje, a najprimjetniji su na mišićavim bokovima, gdje dominiraju veliki ispupčeni blatobrani, 17-colni laki točkovi, te zadnja bočna vrata sa skrivenom kvakom izvedenom po uzoru na Alfa Romea 156. Neobična linija krova diktirala je i formu zadnjeg dijela, koji je, izuzmemo li svjetla, znatno konvencionalnije dizajniran u odnosu na ostatak vozila. Sam njegov oblik predstavlja mješavinu kompaktnog vozila i terenca, koje baš i ne raspolaže rekorderskim ostvarenjem po pitanju prtljažnog prostora.

 

 

 

Pod utiskom neobične vanjštine, očekivali smo sličan aranžman i u enterijeru i nismo se prevarili. Zasigurno ste čuli da postoje narodi koji istovremeno jedu slatku i slanu hranu, a upravo tako možemo okarakterisati i unutrašnjost Nissanovog mini crossovera. U kategoriju slatko spada sam dizajn komandne table, pregledni instrumenti, udobna sjedišta presvučena dopadljivom tkaninom, tempomat, te kvalitetni audio-sistem, dok pod slano možemo svrstati prilično ograničenu ponudu prostora, tvrdu i neuvjerljivu plastiku, od koje je izrađena većina unutrašnjosti, te slabu preglednost prilikom vožnje unazad. Uz lakiranu plastiku središnjeg tunela najdominantniji detalj enterijera Jukea svakako je takozvani Nissan Dynamic Control sistem, koji nudi apsolutno sve parametre u vezi sa vozilom, pa čak i više od toga, a istovremeno pruža i selektovanje vrste vožnje podijeljene na Eco, Normal i Sport. Putem identičnih komandi upravlja se i standardnim automatskim klimatizacionim uređajem, što je svakako pohvalno, ali s druge strane zahtijeva i traži privikavanje. I pored prilično razvučenog međuosovinskog razmaka od 2.530 mm, u zadnjem dijelu Juke će ugostiti dvije odrasle osobe, dok se treća može smjestiti samo na kraćim destinacijama. U slučaju da putujete udvoje, prtljažni prostor sa dvostrukim dnom osnovne zapremine od 251 litru preklapanjem zadnje klupe moguće je povećati na znatno ozbiljnijih 830 litara, što će sigurno biti dovoljno za duže putovanje.

 

   MOTOR           POZNAT I PROVJEREN      
Prije nego što u njega i zavirimo, podigli smo prednji poklopac, gdje nam se ukazao 1.6-litarski četvorocilindraš, koji pomoću varijabilne kontrole svih 16 ventila na ovaj put prednju osovinu pri 6.000 o/min isporučuje maksimalnih 117 KS. Najveći obrtni moment od 158 Nm raspoloživ je pri 4.000 o/min, ali Juke se neće buniti ni ako, recimo, u petom stepenu prenosa lagano počnete ubrzavati sa 1.500 obrtaja, što opet treba zahvaliti i njegovoj odličnoj usklađenosti sa veoma preciznim petostepenim ručnim mjenjačem.

 

 

Nissanovog kompaktni crossover je sa 1.6-litarskim benzincem od 117 KS demonstrirao da je i više nego ozbiljan automobil. Iako opremljen samo prednjim pogonom, na snijegom pokrivenoj stazi Juke se pokazao kao veoma sigurno vozilo, što osim uravnoteženog ogibljenja treba da zahvali i veoma direktnom upravljačkom sistemu, koji do vozača propušta dovoljno povratnih informacija sa podloge, kao i standardnom ESP programu stabilnosti, koji se može deaktivirati. Tek tada Juke se pretvara u veoma zabavno vozilo, koje je sa adekvatnim pneumaticima veoma sposobno i za blaže terenske ispite. Pri mjerenju performansi u sport modu, kada se Jukeov motor počinje žustrije odazivati na gas, ostvarili smo i više nego dobre rezultate. Naime do 100 km/h 1.250 kilograma teški Nissanov mališan stizao je za 11,4 sekunde, da bi bez puno ustezanja ostvario i maksimalnu brzinu od 176 km/h.

 

TEHNIČKI PODACI
4 cilindra benzin
1.598 ccm
86 kw 117 KS pri 6.000 o/min
158 nm pri 4.000 o/min
0-100  11 sekundi
Max  178 km/h
p. pot  6,4 litre bezolovni

 

 

 

Rezultati bi svakako bili i bolji da smo na testnom primjerku umjesto zimskih imali ljetne pneumatike, ali i ova ostvarenja su i više nego dovoljna za ovaj tip vozila. Zbog zimskih uslova i snijega na testnoj stazi nismo bili u poziciji da ispitamo i efikasnost kočionog sistema, koji je u ovom slučaju bio sastavljen od diskova na svim točkovima i ABS uređaja posljednje generacije. Ipak, mogućnost finog doziranja, te neproblematično zaustavljanje na klizavoj podlozi nije nam dalo nijedan razlog da posumnjamo u njegovu učinkovitost. Što se tiče potrošnje goriva, to je još jedna stavka koju možemo uvrstiti u pozitivnosti. I pored toga što naš testni model nismo nimalo štedjeli, ostvarili smo prosjek od 7,9 litara potrošenog goriva na 100 kilometara, što je svakako umjerena vrijednost, uzmemo li u obzir vrstu vožnje, vremenske uslove, te vrstu i namjenu ovog vozila.

 

Datum objave: 22/02/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook