Naslovna > Automobili > Renault > Captur > Koktel francuske praktičnosti
FOTO GALERIJA (22)

Test – Renault Captur 1.5 dCi Dynamique

Koktel francuske praktičnosti

Renaultov miks malog gradskog automobila, SUV-a i monovolumena donosi mladalački razigran dizajn, u trendovski povišenoj karoseriji, koja krije par veoma praktičnih rješenja...

Prikloniti se aktuelnim trendovima u automobilskoj industriji znači konstantno ulagati u inovacije, tehnologiju, dizajn, nove modele... Svaku od navedenih, ali i brojne ostale investicije prati i rizik od neuspjeha. Jedan od malobrojnih proizvođača, koji još ima hrabrosti da eksperimentiše je Renault. Avantime, Vel Satis, pa i ne tako davno ugašeni Modus, samo su neki od novijih modela sa kojima se francuski proizvođač ispucao u prazno. Takve greške sigurno bole, ali se na njima definitivno i najbolje uči! Da je tako potvrđuje i Captur, mali Renaultov crossover, čija pojava je unijela pometnju na evropskom tržištu.

 

KOVANICA CROSSOVER u praksi bi značila da je pred nama automobil sa povišenim vješanjem, klasičnim prednjim pogonom i dizajnom, koji koketira sa šarmom malih gradskih šminkera i mišićima lakih terenaca. Kao i u svakom koktelu, tako i kod Captura nije jednostavno dokučiti koji od navedenih sastojaka ima prednost nad ostalima, ali je nakon sedmodnevnog testa jasno da je takav miks po ukusu savremene publike. Ljude prema Capturu privlači njegov svjež, mladalački dizajn, koji je u slučaju testnog modela naglašen nesvakidašnjom jarkom narandžastom bojom. Šlag na tortu su crni krov sa stilskom naljepnicom, masivni 17-inčni alu naplaci, brojni hromirani detalji, ali i uspješno „stopljena“ plastična zaštita donjeg dijela karoserije.

 

Pored aktuelnog Clija, Captur je vjerovatno najoriginalnije dizajniran Renaultov aktuelni model, koji jednostavno vapi od želje da bude u centru pažnje. Mada u ponudi ima i jednostavnijih jednobojnih verzija, čini nam se da bi svaki Captur trebao biti upadljiv poput testnog. U suprotnom će vjerovatno izgubiti dio svoga šarma i provokativnosti, koja je nesumnjivo jedan od njegovih najjačih aduta.

 

S OBZIROM da je dimenzijski veoma blizak Cliju, na čijoj platformi je i nastao (duži 6 i širi 4 cm), Renaultov crossover ugodno iznenađuje komforom. Tu prvenstveno mislimo na drugi red sjedišta, gdje se putnicima u predjelu koljena nudi dodatnih 7,5 cm. Dragocjeni centimetri dobijeni su zahvaljujući 11,8 cm višoj kabini, koja je omogućila da prednja i zadnja sjedišta budu izdignutija u odnosu na gradski model. Zahvaljujući toj činjenici ugodnije se sjedi i naprijed, sa pogledom na razigrani enterijer, koji je u osnovi sličan Cliovom, ali i dovoljno drugačiji da bude ugodniji.

 

Za ljepši osjećaj za upravljačem su dijelom zaslužne i veće staklene površine i drugačija perspektiva, koja omogućava bolju preglednost okoline vozila. Praktičnih odlagališta ima dovoljno, a kao interesantan, ali i upotrebljiv detalj, treba izdvojiti duboku ladicu ispred suvozača, koja je zamijenila klasični pretinac. Mada navedenu ladicu nije lako izvući u vožnji zbog koljena suvozača, čini se ipak da je ovakvo rješenje bolje, jer nudi jednovolumenski prostor koji ima hvale vrijednu opciju hlađenja.

 

DA U SEBI IMA monovolumenskih gena, Captur dokazuje i koncepcijom pomične zadnje klupe, koja omogućava jednostavno povećanje kapaciteta prtljažnika sa standardnih 377 na 455 litara. Ako vam zatreba još prostora, obaranjem naslona zadnjih sjedišta dobija se maksimalnih 1.235 litara, čija iskoristivost je upotpunjena velikim petim vratima, ravnom podnicom i pravilnim bočnim oblogama.

 

Hvale vrijedan detalj su i stilizovane presvlake sjedišta, koje se mogu skidati i prati. Štaviše, ovaj detalj bismo poželjeli vidjeti i u ostalim savremenim automobilima. Ako ste pomislili da je u kabini Captura sve ružičasto, nije baš tako. Na klavir lak na upravljaču se nismo mogli nikako priviknuti, jer se tokom vožnje masti i zahtijeva često čišćenje. I ostale lakirane površine dobro „pamte“ svaki dodir prstiju, a ruku na srce, biće interesantno vidjeti kako će se iste izboriti sa zubom vremena. Grafika centralnog displeja i pored njegove maksimalne osvjetljenosti nije zadovoljavajuće uočljiva na dnevnom svjetlu, koje se neugodno prelama i na instrument tabli, što može zasmetati ako duže gledate u nju.

 

Na kraju krajeva, ukoliko ste tolerantni prema navedenim detaljima i na njih gledate blagonaklono bez obzira što ne odišu praktičnošću, onda se enterijer Captura može okarakterisati kao istinsko dizajnersko osvježenje. U suprotnom, većinu njegovih mana ćete moći izbrisati najobičnijom „magičnom krpom“.

 

KADA U DRUGOM planu ostavimo dizajn i estetiku, dolazimo do pitanja: kako se vozi Captur? U slučaju testnog modela opremljenog štedljivim i višestruko dokazanim Renaultovim 1.5 dCi agregatom sa 90 KS, mali crossover predstavlja nadasve ekonomičan i za vožnju ugodan automobil. Poput većine francuskih modela i njega na prvom mjestu odlikuje uzorna udobnost, sa vješanjem koje je tako podešeno da u svim situacijama nudi kompromis između sigurnog držanja putanje i mekane amortizacije neravnina.

 

Dinamika vožnje je zadovoljavajuća s obzirom da se 1 KS motora od starta nosi sa gotovo 14 kg (1.245 kg težina dizel modela). Maksimalnih 220 Nm obrtnog momenta se dobija od 1.750 obrtaja u minuti, što u kombinaciji sa preciznim petostepenim mjenjačem omogućava dinamičan start i razvlačenje obrtaja do granice od 4000 o/min, kada motoru očekivano ponestaje daha. Ubrzanje iz mjesta do 100 km/h za 13,1 sekundi i maksimalna brzina od 171 km/h na papiru ne djeluju uvjerljivo, ali je u praksi testni model sposoban da prati uobičajeni ritam saobraćaja, pa i da ugodno krstari autoputem, kada do izražaja dolazi odlični tempomat.

 

Kabina je dobro zvučno izolovana, pa je putovanje i na duge staze ugodno, a prosječna potrošnja sa rasponom od 4 do 5,5 litara dizela više nego uzorna. Kako u ponudi nema jačeg 1.5 dCi agregata sa 110 KS, koji bi vjerovatno nudio idealan kompromis u pogledu ekonomičnosti i dinamike vožnje, kupcima Captura, koji žele više oštrine u vožnji nudi se i 1.2 TCe turbobenzinski agregat sa 120 KS i ubrzanjem od 10,9 sekundi. Na kraju, napominjemo da je primarni pogon u ovom automobilu prednji, te da u ponudi nema i neće biti 4x4 modela.

 

 

Za najskuplji Captur sa dizel agregatom i najbogatijim paketom opreme Dynamique, na bh. tržištu treba izdvojiti 32.173 KM, a za testni, sa par dodataka, još 2.186 KM više. Bazni dizelaš nudi se za 28.970 KM, dok je najpovoljniji Captur na bh. tržištu sa 0.9 TCe agregatom od 90 KS i košta 25.881 KM. S obzirom na sve što nudi mali francuski crossover, to je više nego zanimljiva ponuda.

 

Datum objave: 01/10/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook