Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Koliko platiš, toliko dobiješ
FOTO GALERIJA (16)

Test – Škoda Octavia Elegance 2.0 TDI

Koliko platiš, toliko dobiješ

Redizajnirana Škoda Octavija po razumnoj cijeni nudi lijep dizajn, raskošnu unutrašnjost, najveći prtljažnik u klasi, dinamičan i štedljiv agregat. Za odličnu ocjenu nedostaje joj još samo bolja zvučna izolacija…

Priča o Škodi Octaviji više je nego zanimljiva i uspješno traje punih 50 godina. Prvi model sa ovim imenom proizveden je 1969. godine. Novija, zanimljivija epizoda počela je 1996, kada je s proizvodnih traka u Mladoj Beleslavi sišao prvi model Octavije, razvijen u saradnji sa Volkswagenom. Dvije godine kasnije svjetlo dana ugledao je i karavan, a 2000. je obavljen blagi redizajn kompletne game (Octavia Tour). Ovaj model je i danas u prodaji. Druga generacija Škode Octavije na cesti je osvanula 2004, a njen redizajnirani model je predstavljen krajem 2008. godine. U proteklih 13 godina Octavija je proizvedena u više od 2,7 miliona primjeraka i izborila se za status jednog od najpoželjnijih automobila u takozvanoj “Golf” klasi, što je rezultat vrijedan pažnje. Osim Volkswagenovih motora i mehanike, ključ velikog uspjeha češke limuzine treba tražiti u solidnosti njene izvedbe (najpouzdaniji automobil u mnogim zemljama Evropske unije), ali i u odličnom, tačnije poštenom odnosu uloženo-dobijeno, što je kao poseban kvalitet prepoznato i na domaćem bh. tržištu.

 

 

 

 


Aktuelna, redizajnira Octavija druge generacije, koju smo imali priliku testirati u bogatoj Elegance izvedbi sa 2.0 TDI agregatom od 140 KS, cijenom i izvedbom nalazi se negdje iznad sredine ponude (40.788 KM), u kojoj najnižu tačku predstavlja Octavija Classic 1.4 MPI (80 KS) sa cijenom od 22.275 KM, a najvišu model RS 2.0 TDI DSG (170 KS), koji košta 49.312 KM. Spoljašnje osvježavanje odrađeno je veoma dobro. Dizajneri su se uglavnom koncentrisali na svjetlosne grupe, odbojnik i branik. Najveće izmjene vidljive su na prednjem kraju, koji sada krase lijepo zaobljena svjetla i nova maska hladnjaka, sa većim hromiranim površinama. Odbojnik je mekšeg dizajna, a novi izgled su dobila i svjetla za maglu. S druge strane pozadina automobila dobila je masivniji branik i novu grafiku pozicionih svjetala. Sve to trebalo bi biti dovoljno pa da Octavija ostane konkurentna do 2012. godine i dolaska potpuno novog modela.

 

 


Jaki aduti u borbi protiv konkurencije nalaze se i u unutrašnjosti, koja je po kvalitetu i mogućnostima opremanja samo malo ispod veće i reprezentativnije Škode Superb, sa kojom dijeli četverokraki upravljač. Iako, bogato opremljeni testni model sa nizom ekskluzivnih dodataka poput Touch Screen ekrana, dvozonske klimatizacije, odličnog muzičkog sistema Bolero… nudi puno bolji ugođaj, nego početni modeli, nije nerealno reći da je Škoda redizajnom Octavije napravila značajan pomak. Kvalitet ugrađenih materijala, serijska oprema i završna obrada sada su na nivou modela koji dolaze iz gazdinskog Volkswagena. Raskošna ponuda prostora u unutrašnjosti i prtljažniku, koji sa 560 litara ostaje rekorder klase, još jedan je od aduta zbog kojih bi Octavija trebala ostati prvi izbor porodičnih, ali i poslovno orijentisanih domaćih kupaca.

 

 

 

Ipak, svoje češko porijeklo Octavija otkriva slabom zvučnom izolacijom, koja je u suštini i najveći nedostatak ovog automobila. Već pri prvom zatvaranju vrata i izostanku za njemačke automobile karakterističnog mekanog “bup” zvuka, zaključili smo da Volkswagen Česima ipak nije potpuno “odriješio” ruke. Zimski uslovi vožnje i sitno kamenje na cesti veoma brzo su nam otkrili da je Octavia puno slabije “ušuškana” od Golfa i da je zbog toga manje ugodna u vožnji. U normalnim uslovima, na suvom asfaltu utisak je bolji, ali ostaje konstatacija da je zvučna izolacija mogla i morala biti bolja. Iako na svojim policama imaju nove, uglađenije TDI agregate sa common’rail sistemom ubrizgavanja goriva, Nijemci su redizajniranu češku limuzinu opremili dosadašnjim TDI agregatima, sa pumpa dizna sistemom ubrizgavanja. U dinamičkom pogledu razlike između ovih motora su minimalne. Stari agregati su za nijansu i štedljiviji, ali je uglađenost definitivno na strani novih. Na hladnom startu i do postizanja radne temperature Octavijin TDI radi poprilično bučno.

 

 

Utisak se popravlja kad se zagrije, ali i tada je buka puno veća nego kod TDI-ja sa common’railom. S druge, dinamičke strane na ovaj motor nema nikakvih zamjerki, je od starta pa sve do maksimuma vuče veoma uvjerljivo, stvarajući kod vozača utisak da ima puno više od deklarisanih 140 KS. Njegova najveća prednost je veliki obrtni moment, od 320 Nm, koji je raspoloživ već od 1.750 o/min. U kombinaciji sa solidnim šestostepenim mjenjačem do 100 km/h Octaviju dovodi za 9,6 s. Zbog karakteristične eksplozivnosti TDI agregata, ubrzanja i međubrzanja u stvarnosti djeluju puno bolje nego na papiru. Najbolje od svega je pogled na prosječnu potrošnju, koja se i pored veoma dinamičnog testa, u zimskim uslovima, zadržala na 7,5 litara. Na otvorenoj cesti Octavija se lako zadovoljava i sa pet litara dizela, a na autoputu prosjek raste na oko osam litara.

Datum objave: 27/03/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook