Naslovna > Automobili > Hyundai > ix20 > Kombinacija dobrih rješenja
FOTO GALERIJA (15)

Test - Hyundai ix20 1.4 MPI Light

Kombinacija dobrih rješenja

Najnoviji Hyundaijev monovolumen dizajnom je kilometrima ispred prethodnika, kojeg nadmašuje kako udobnim enterijerom tako i odlično izbalansiranim vozni karakteristikama, ali i osnovnim benzincem skromne potrošnje...

Na prošlogodišnjem sajmu automobila u Parizu Hyundai je konačno predstavio zamjenika ne baš uspješnog kompaktnog MPV modela Matrix, koji zasigurno predstavlja „najčudnije“ ostvarenje velikog dizajnerskog maga Pininfarine. Novi model, skriven iza nemaštovite oznake ix20, donosi potpuno drugačiji optički nastup, kreiran u Evropljanima naklonjenoj filozofiji „fluidni skulpturalni dizajn“. Koliko je ovaj model zaista drugačiji ne samo od Matrixa već i konkurencije, provjerili smo testiranjem ix20 Light verzije, pokretane za sada u našoj zemlji jedinim dostupnim motorom u ponudi, modernim 1.4-litarskim 16-ventilskim benzincem od 90 KS.

 

 

 

 

 

Da je Hyundai ix20 jedan potpuno drugačiji Hyundai jasno je već na prvi pogled, jer na ovom modelu nećemo naći nijedan suvišni ili, blago rečeno, čudno oblikovani detalj, kojim se mogla pohvaliti većina dosadašnjih automobila ovog korejskog proizvođača. Svakako najefektiniji dio Hyundaijevog MPV-a je njegova prednja sekcija, koja možda na najbolji način prezentuje novi Hyundaijev dizajnerski moto „fluidni skulpturalni dizajn“. Drugačije rečeno, na ovom automobilu je veoma teško naći oštru liniju, jer je gotovo kompletan sastavljen kombinacijom mekih zaobljenja, koja su na jedan poseban način uvezana u prilično atraktivnu cjelinu. Dodamo li i određenu sportsku notu, obezbijeđenu sada već prepoznatljivim Hyundaijevim grilom, te velikim svjetlima sa tamnom pozadinom i veoma zanimljivim unutrašnjim tijelima, jasno je da je ovaj korejski proizvođač po svaku cijenu želio ispuniti želje u prvom redu evropske klijentele. Pogled s boka otkriva uobičajenu jednoprostornu formu, u našem slučaju obogaćenu u Light paketu opreme standardnim zatamnjenim staklima iza B stuba. Iako znatno konvencionalnije izveden, zadnji kraj Hyundaija ix20 takođe odiše određenom sportskom notom, što najviše treba zahvaliti izražajnoj svjetlosnoj grupi, kao i braniku ukrašenom središnjim crnim umetkom. Jednom riječju, Hyundaiju ix20 se po pitanju dizajna nema šta zamjeriti, jer svojim nastupom sada ispunjava većinu želja tradicionalno zahtjevnih Evropljana.

 

 

 

U našoj zemlji, Hyundai ix20 trenutno se može dobiti samo sa modernim 1.4-litarskim četvorocilindričnim benzincem, oplemenjenim sa 16 ventila, koje pokreću dvije bregaste osovine u glavi. Maksimalnih 90 KS Hyundaijev 1.4-litraš ostvaruje pri 6.000 o/min, dok je najveći obrtni moment raspoloživ od 4.000 o/min. Uvezan je sa dovoljno preciznom petostepenom ručnom transmisijom, čiji prenosni odnosi su proračunati da u prvom redu štede gorivo. S obzirom na to da se radilo o bogatom Light paketu opreme, iznad kojeg je pozicionirana još samo Smart opcija, u enterijeru smo očekivali raskoš elektronskih, sigurnosnih, te i modnih elemenata. Nismo se prevarili, jer ovako opremljen ix20 nudi gotovo sve što je potrebno jednom i zahtjevnijem vozaču, a između ostalog samo neki od detalja ugrađene opreme su automatska klimatizacija, audio MP3 sistem sa USB i iPod priključcima, putni kompjuter, elektrifikovana stakla i retrovizori, te multifunkcionalni progresivni servo upravljač obložen kožom. Što se tiče prostranosti i ergonomije, ix20 zaslužuje visoke ocjene, jer prostora ima dovoljno u svim pravcima, sjedišta su udobna sa solidnim bočnim držanjem, dok će i natprosječno visoke osobe lako pronaći adekvatnu poziciju za upravljačem.

 

 

S druge strane, Hyundai još uvijek forsira prenapadno plavo osvjetljenje instrument table, a i dalje je primjetan trend miksanja kvalitetnih materijala i onih koji nikako ne zaslužuju da se nađu u jednom modernom vozilu. U zadnjem dijelu Hyundai ix20 na svoju djeljivu kliznu klupu može primiti dvije, odnosno tri osobe, a ponuda prostora zavisiće direktno od potrebe za volumenom prtljažnika. Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2.615 mm, te točkovima pomjerenim u krajnje uglove karoserije, Hyundaijevim dizajnerima pošlo je za rukom da osim prostranog putničkog prostora obezbijede i prilično velik prtljažnik, čija zapremina, u zavisnosti od konfiguracije sjedišta, varira od osnovnih 440 do krajnjih 1.486 litara.

 

 

Na testu dinamičnosti Hyundaijev kompaktni MPV svojim pogonom, tačnije 1.4-litarskim benzincem od 90 KS, opravdao je i svoj sportski izgled. Naravno, ix20 nije sportski automobil, niti to želi biti, ali potencijal ugrađenog 1.4-litraša daleko je iznad prosjeka, ako ga uporedimo sa sličnim agregatima konkurencije. Maksimalnih 90 KS nećete uvijek osjetiti, ali ako srčanog 1.4-litraša zavrtite iznad 4.000 o/min, pružiće vam dovoljno temperamenta, da bez većih problema na autoputu održite visok brzinski prosjek. Pri tome pozitivne ocjene idu i na račun zvučne izolacije, kao i dobro podešenog ogibljenja u kombinaciji prednja McPherson i zadnja polukruta osovina, koje jedino nije imuno na kratke poprečne neravnine. Dobar raspored između osovina podario je Hyundaiju ix20 solidne rezultate pri vožnji između čunjeva i pored toga što je testni model bio opremljen zimskim pneumaticima.

 

    MOTOR              PROVJEREN ADUT        
Sa dvije bregaste osovine u glavi od lakog liva, sa 16-ventilskom tehnologijom, Hyundaijev 1,4 litraš spada u najmodernije benzinske motore u svojoj klasi. Ako ste pažljivi, u stanju je da vas iznenadi izuzetno niskom potrošnjom goriva i uglađenošću, ali ako ga potjerate iznad 4.000 o/min, proizvešće dovoljno snage za natprosječnu dinamiku. Dobra usklađenost sa petostepenim mjenjačem znači ekonomičnost i malo rada sa lijepo oblikovanom i gotovo idealno postavljenom ručicom.

 

 

 

Pri mjerenju performansi, 1.253 kilograma teški Hyundaijev MPV do 100 km/h stigao je za 13,1 sekundu, da bi relativno brzo stigao i do maksimalne brzine od 167 km/h. Istovremeno, atraktivni korejski MPV je demonstrirao i da je prilično ekonomično vozilo, jer je u zavisnosti od načina vožnje, svakih 100 kilometara prosječno trošio između 5,5 i 8,6 litara bezolovnog benzina. Ukupni prosjek od nešto preko sedam litara je i više nego dobar rezultat. Na testu zaustavljanja Hyundaijev monovolumen sa 100 km/h zaustavljao se za 42,5 metara, a ni nakon nekoliko uzastopnih kočenja nismo primijetili popuštanje efikasnosti sistema sastavljenog od diskova na svim točkovima, ojačanih standardnim ABS sistemom.

Datum objave: 26/03/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook