Naslovna > Automobili > Nissan > Qashqai > Kombinacija koju je teško nadmašiti
FOTO GALERIJA (39)

Nissan Qashqai 1.5 dCi N-Connecta

Kombinacija koju je teško nadmašiti

Jedan od najpopularnijih kompaktnih SUV modela u Evropi u modernom redizajniranom izdanju sa provjerenim i ekonomičnim 1.5 dCi motorom i veoma sadržajnim srednjim paketom opreme N-Connecta danas teško može naći adekvatnog konkurenta kako sadržajem koji nudi tako i cijenom...

Ako je vjerovati preliminarnim rezultatima nakon nekoliko godina suverene vladavine Nissan Qashqai bi u 2019. titulu najprodavanijeg kompaktnog SUV modela u Evropi mogao prepustiti ljutom rivalu Volkswagen Tiguanu. No dok navedeno ne bude i zvanično potvrđeno Japanci mogu još s ponosom da se kite „starim perjem“ i činjenicom da je Qashqai proteklih godina naprosto oduvao konkurenciju, o čemu najbolje svjedoči podatak da je 2017. drugoplasirani Tiguan u konačnom zbiru za njim zaostajao sa oko 14.000 prodatih jedinica manje. Razlika između prvog pratioca je prije toga bila puno veća. Šta to danas može da ponudi jedan od godinama najzanimljivijih SUV modela i jedan od najzaslužnijih za naglu ekspanzuju ove do prije nešto više od dvije decenije gotovo nepostojeće klase ispitali smo tesitirajući jedan od trenutno bh. kupcima najzanimljivijih modela sa srednjim i veoma sadržajnim N-Connecta paketom opreme i provjerenom pouzdanim 1.5 dCi motorom sa 110 KS, kojeg nam je na test ustupio ovlašteni uvoznik i serviser Renault, Nissan i Dacia vozila iz Banje Luke Union Auto.

 

Aktuelni Qashqai naš je odličan poznanik sa raznoraznih testova i promotivnih vožnji koje smo s njim imali po zemlji i inostranstvu. Vozili smo ga sa gotovo svim motorima i u svim pogonskim kombinacijama, a na jednogodišnjem maraton testu smo 2015. godine ugostili i njegovu najskupocjenijoj verziju 1.6 dCi X-Tronic Tekna. U svim tim situacijama Qashqai je ostavio pozitivan utisak na nas i jasno nam stavio do znanja da ga kupci širom Evrope vole s „debelim razlogom“. Testni primjerak izgledom se temelji na redizajnu iz 2017. godine, koji je donio vidne estetske i određene tehnološke promjene. Nema nikakve sumnje da su ispod lima poboljšani i mnogi sitni nedostaci, koji su uočeni u okviru eksploatacije originalnog modela iz 2013. godine, zbog čega danas Qashqai u kompletu i dalje izgleda kao jedna od najboljih prilika u klasi kompaktnih SUV modela. Drugim riječima, radi se o veoma ozbiljnom automobilu, koji je sa novim estetskim dodacima poput drugačije stilizovane maske hladnjaka, svjetala, branika i alu naplataka dovoljno moderniji da ga razlikujemo od veoma uspješnog prethodnika.

 

Radikalnih rezova nema, što je donekle i razumljivo, jer ih Nissanovi kupci nisu ni tražili. Srednji N-Connecta paket opreme od pet ponuđenih uz Qashqai (Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna i Tekna+) s vana se prepoznaje po standardnim 18-inčnim alu naplacima, srebrnim ukrasnim umecima na branicima, zatamnjenim zadnjim prozorima, crnim B i C stubovima i električno preklopivim retrovizorima sa LED pokazivačima pravca. Treba dodati da kao znak raspoznavanja N-Connecta modeli na krovu imaju i takozvanu „Shark“ antenu u obliku ajkulinog peraja. Na testnom modelu uz doplatu od 700 KM su se našli i panoramski stakleni krov, sa aluminijumskim krovnim nosačima, koji su dodatno istakli elegantnu krovnu liniju, a sa hromiranim okvirima prozora i čitavu bočnu stranu automobila. Jedan od najjačih Qashqaijevih aduta od predstavljanja prve generacije do danas je njegov prostran, udoban i veoma funkcionalan enterijer. Više od samo dizajna, za koji smatramo da je skladan i bez pretjeranih estetskih egzibicija, oduševljava ergonomija.

 

Nakon samo par minuta provedenih za upravljačem biće vam jasno gdje se nalaze gotovo sve najbitnije komande i kako svaka od njih funkcioniše. Kao ogledalo odlično izbalansiranog dizajna i funkcionalnosti treba istaći automatski klima uređaj, kojeg bismo u ovakvom jednostavnom, a skladnom obliku željeli vidjeti i u ostalim automobilima. Sa redizajnom Qashqai je od broj manje Micre dobio novi trokraki multifunkcionalni upravljač koji odlično pristaje u ruke. Daljinske komande na njemu su ugodne na dodir i veoma precizne. Možda će se nekom na prvi pogled učiniti da ih ima previše, ali mi tokom testa ipak nismo stekli takav utisak. Analogni instrumenti sa velikim i centralnim info displejom su u eri sveopšte digitalizacije pomalo klasični, ali veoma pregledni i informativni.

 

Njihovo bijelo pozadinsko osvjetljenje veoma je ugodno za oči, kao i grafički prikaz na displeju, na kojem između ostalog vozač može da očitava digitalni brzinomjer, čitač znakova, trenutnu potrošnju, autonomiju, da se orijentiše pomoću kompasa ili da podesi raspoložive sisteme elektronske asistencije. Sa redizajnom je stigao i novi, napredniji multimedijalni sistem sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom i Nissan Connect Gen 2 Kai sistemom, koji zaslužuje pohvalu zbog jednostavnosti menija i odabira željenih funkcija. I prikaz navigacije, a prije svega glasovna uputstva koje daje vozaču su na uzornom nivou. Na ekranu je moguće vidjeti i sliku sa četiri kamere, koje vizuelno pokrivaju 360 stepeni oko vozila, ali i značajno olakšavaju kretanje unazad. Podsjećamo da 360° Around View Monitor predstavlja standardnu opremu u N-Connecta paketu, a tu su i prednji i zadnji parking senzori. Palac gore zaslužuju i odlična prednja sjedišta, koja su uzorno udobna, dok u drugom redu ima dovoljno prostora za sasvim ugodan smještaj tri osobe.

Automatska parking kočnica već je postala standard u mnogim modelima u klasi, a uz Qashqai ovaj detalj dolazi serijski. Porodični karakter najpopularnijeg Nissanovog automobila u Evropi najbolje se ogleda u mnoštvu korisnih pretinaca i odlagališta za sitnice u vratima, ispred suvozača, ispred i iza mjenjača, te u središnjem naslonu za ruku. Stakleni panoramski krov proteže se gotovo od A do C nosača krova, što u praksi znači da putnici na zadnjim sjedištima imaju otvoren pogled na nebo iznad njihovih glava. Zahvaljujući ovom detalju kabina je puna prirodnog svjetla, koje otkriva pomalo neprijatnu refleksiju instrument panela na vjetrobranskom staklu. Ako je za utjehu, ovaj efekat nije „odlika“ samo Nissanovog crossovera, već velike većine savremenih automobila. Istini za volju, kod nekih je jače, a kod nekih manje izražen. Mada ponekad može da odvuče pažnju očima, ova refleksija je dosta manje izražena od refleksije ventilacionih otvora u bočnim retrovizorima. Na spisku nedostataka svakako je i izostanak zadnjeg centralnog ventilacionog otvora, pa su putnici iz drugog reda svjež vazduh prinuđeni potražiti spuštanjem prozora. No sve to ne umanjuje ukupno veoma pozitivnu sliku koja je dobrim dijelom takva i zahvaljujući zaista veoma bogatom N-Connecta paketu opreme za koji možemo reći da predstavlja ujedno i najpogođeniju, odnosno najrazumniju opciju uz Qashqai. Niže pakete kupovaće oni koji su prinuđeni da kalkulišu sa cijenom, a više oni koji za sebe uvijek žele samo najbolje, a pare im ne predstavljaju problem.


U slučaju testnog modela za kombinaciju 1.5 dCi motora i N-Connecta paketa opreme treba izdvojiti 46.800 KM. Kada se tome pridodaju stakleni panoramski krov, nosači i metalik boja, (1.400 KM) konačan iznos se povećava na 48.000, što je uz petogodišnju garanciju ili do 150.000 pređenih kilometara ponuda na koju samo rijetki konkurenti imaju adekvatan odgovor. Iza njihovih leđa nalazi se prtljažnik osnovnog kapacitea 430 litara, koji se obaranjem naslona zadnjih sjedišta može povećati na maksimalnih 1.513 litara. Nisu to rekordna ostvarenja u klasi, ali su dovoljna za svakodnevne porodične potrebe. Za kraj priče o enterijeru Nissan Qashqaija treba reći da je kompletan utisak na visokom nivou, zahvaljujući veoma udobnom vješanju, koje na lošim putevima poput naših samo djelimično mogu narušiti veliki 19-inčni aluminijumski naplaci poput testnih.

MOTOR
Za pogon testnog modela bio je zadužen provjereni i s godinama do savršenstva dovedeni Renaultov 1.5 dCi motor kojeg smo do sadavozili u mnoštvu različitih modela, kako matičnog Renaulta, tako rumunske Dacije, njemačkog Mercedesa i japanskih Infinitija i Nissana. Zavisno od proizvođača do proizvođača pokriva raspon snage od 75 do 110 KS, a u testnom modelu nam se predstavio u svom najjačem izdanju. Riječ je o jednom od najboljih dizelaša u klasi koji raspolaže sa 260 Nm obrtnog momenta pri 2.000 obrtaja u minuti. Dobro je usklađen sa preciznim i dobro proračunatim šestostepenim ručnim mjenjačem, koji ga odlično rasterećuje.  Mali dizelaš je elastičan, miran u radu, ali i veoma srčan i nadasve uzorno ekonomičan sa prosječnom potrošnjom koja se u zimskim uslovima kreće u rasponu od šest do sedam litara. Sa malo više pažnje i osjećaja za „najbolje“ obrtaje na otvorenoj cesti prosjek je moguće spustiti i na pet, a uz puno osjećaja prema gasu i za pola litra manje. Zlatna sredina je ipak na oko šest litara, što je za 1,5 tona težak SUV sa velikim 18-inčnim točkovima uzoran rezultat, koji uz rezervoar od 55 litara omogućava da između dva zaustavljanja na pumpi pređete najmanje 900 kilometara. Istovremeno, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,9 sekundi i najveća brzina od 181 km/h predstavljaju sasvim solidna dinamička ostvarenja, posebno u bh. uslovima gdje je prosječna brzina u saobraćaju puno niža nego u Evropi.
 

Datum objave: 19/02/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook