Naslovna > Automobili > Nissan > Murano > Kombinacija po mjeri Evropljana
FOTO GALERIJA (21)

Test - Nissan Murano 2.5 dCi LE

Kombinacija po mjeri Evropljana

Jedan od najinteresantnijih i najluksuznijih japanskih SUV modela konačno je dobio odmjeren dizel agregat sa kojim bi na evropskom tržištu trebao biti ravnopravniji u odnosu na veoma jaku konkurenciju...

Kada je 2002. godine Nissan predstavio luksuzni SUV po imenu Murano, automobilska industrija ostala je blago rečeno zaprepašćena. Bio je to izuzetno upečatljiv automobil, pomalo „svemirskog“ dizajna, sa snažnim 3.5-litarskim benzinskim agregatom posuđenim iz sportskog coupea 350Z, te bestepenim CVT automatskim mjenjačem. Ostvario je zapažen uspjeh na evropskom tržištu, ali se ipak nije mogao ravnopravno nadmetati sa brojnim konkurentima, jer u ponudi nije imao dizel agregat.

 

Sa drugom generacijom ta „nepravda“ je ispravljena i Murano je dobio 2.5-litarski dCi turbodizelski četvorocilindraš. Ovu kombinaciju testirali smo u modelu sa najbogatijim LE paketom opreme.

 


Ako je prva serija Murana dizajnom podijelila potencijalne klijente na one kojima se sviđa i one kojima je sve samo ne atraktivan, druga generacija dolazi sa drugačijom filozofijom. Novi model je mrvicu konzervativniji od prethodnika, isto toliko manje avangardan, ali opet dovoljno atraktivan da se svidi širem krugu kupaca. Bez obzira na to iz kojeg ugla pogledali Nissanov elegantni SUV, iz njega zrače robustnost i sportski štih, ali sa onom finom niti luksuza, koja ovakva vozila izdvaja od ostalih.

 

 

 

 

Da Nissan Murano s pravom spada u premijum klasu SUV vozila, na najbolji način potvrđuje njegov enterijer, koji je u našem najbogatijem LE trimu jednostavno rečeno impresivan. Odmah nakon otvaranja vrata nadmeću se prvi detalji luksuza u obliku metalne pločice na pragu, a zatim i masivnih, kožom presvučenih elektrifikovanih sjedišta sa funkcijom grijanja. Zauzimanjem pozicije za upravljačem, te pritiskom na taster za startovanje motora, sjedišta, vanjski retrovizori i stub upravljača zauzimaju jednu od memorisanih pozicija, što je posebno korisno ako Murana koristi ili vozi više članova porodice. Kada jednom zauzmete optimalan položaj za multifunkcionalnim upravljačem, iza njega se ukazuju potpuni i pregledni analogno-digitalni instrumenti oivičeni metalizovanim prstenovima. Da je velika pažnja posvećena ergonomiji, najbolje pokazuje centralni greben sa kolor displejom DVD navigacije, pomoćnikom za parkiranje i ostalim funkcijama u vezi sa vitalnim dijelovima vozila, a tu su i komande fabričkog Bose Premium audio-sistema sa 10 zvučnika i automatske dvozonske klimatizacije.

 

U pogledu ponude prostora Murano briljira kako na prednjim, tako i na zadnjim sjedištima, a jedino što je svakako moglo biti bolje je zapremina prtljažnika, koja, u zavisnosti od konfiguracije zadnje klupe, varira između osnovne 402 do krajnjih 1.510 litara. Što se tiče ostatka veoma bogatog LE paketa opreme, uz uobičajene elemente izdvajaju se bluetooth sistem telefonije, tempomat, kao i grijanje drugog reda sjedišta.

 

 

 

MOTOR    Što se tiče pogonskog sklopa, Nissan je odlučio da u svoj luksuzni SUV ugradi provjerenu četvorocilindričnu 2.5-litarsku jedinicu, koja pomoću common-rail ubrizgavanja pod pritiskom između 1.800 i 2.000 bara i turbopunjača sa varijabilnom geometrijom pri 4.000 o/min oslobađa 190 KS, dok je najveći obrtni moment od 450 Nm raspoloživ od za dizelaše tipičnih 2.000 o/min. Za razliku od prethodnika, koji je bio dostupan samo sa CVT mjenjačem, naš dizelski model bio je opremljen šestostepenom automatskom transmisijom sa mogućnošću ručne izmjene brzina.

 

 

 

U trećem dijelu testa ispitali smo koliko je 1.970 kilograma teški Murano dinamički sposoban u kombinaciji sa 2.5-litarskim dCi turbodizelašem od 190 KS, automatskim mjenjačem i elektronski kontrolisanim All Mode pogonom na sve točkove. Uzmemo li u obzir priličnu masu vozila, performanse su sasvim u skladu sa namjenom ovog vozila, što osim dovoljno snažnom motoru treba zahvaliti i automatskoj transmisiji sa pažljivo proračunatim prenosnim odnosima. Na otvorenom putu u trenucima prestizanja drugog vozila, Murano će za trenutak oklijevati, a zatim će ponuditi dovoljno vučne sile, koja je još izražajnija ako stepen prenosa ručno prebacite za jedan ispod. S obzirom na to da pripada kategoriji SUV vozila, karakteristike ogibljenja u kombinaciji prednja McPherson i zadnja multilink osovina podešene su tako da pruže izbalansiran kompromis između udobnosti i sigurnog držanja podloge. Pri terenskoj vožnji Nissanov SUV prezentovao je dobre karakteristike.

 

 

 

Ugrađeni All Mode 4x4 pogon je elektronski kontrolisan, što znači da funkcioniše tako da u većini slučajeva svu snagu distribuiše na prednju osovinu, a samo u slučajevima proklizavanje vučna sila se šalje na zadnje točkove. U slučaju težih terenskih iskušenja, pritiskom na taster ispred ručice mjenjača aktivira se opcija Lock, kada se vučna sila optimalnije raspoređuje između osovina. Ovu opciju poželjno je koristiti samo na podlogama sa manjim prijanjanjem i do brzine od 80 km/h.

 

 

 

Mjerenje performansi pokazalo je da se 2.5-litarski četvorocilindraš dobro snalazi sa masom vozila od nepune dvije tone. Mjerenjem ubrzanja iz mjesta do 100 km/h došli smo do rezultata od 10,7 sekundi, dok je najveća brzina iznosila 195 km/h. U pozitivnosti pogonskog sklopa možemo uvrstiti i potrošnju goriva, koja je u prosjeku iznosila 10,1 litru, što je uzmemo li u obzir masu vozila i ne baš ekonomično orijentisanu vožnju sasvim povoljan rezultat. Zaključak testa dizelskog Nissan Murana 2.5 dCi nameće se sam od sebe, a glasi da je ovaj japanski proizvođač sada u potpunosti konkurentan u klasi koju mnogi karakterišu kao takozvani crossover segment. Dizelski pogon sada je po mjeri i Evropljana, opremi se nema šta prigovoriti, a i na na našem tržištu od 99.000 KM sa uključenim svim davanjima ne čini se pretjerana. Stil i imidž dolaze gratis.

Datum objave: 24/01/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook