Naslovna > Automobili > Citroen > C3 > Kombinacija po mjeri mnogih generacija
FOTO GALERIJA (16)

Test - Citroen C3 1.4 HDI Tendance

Kombinacija po mjeri mnogih generacija

Druga generacija Citroena C3, zahvaljujući produženom vjetrobransko staklu Zenith nudi jedinstven ugođaj u vožnji, koji upotpunjuju razigrana i lijepo dizajnirana unutrašnjost, štedljiv dizel agregat i podvozje podešeno na maksimalnu udobnost...

Nakon velikog uspjeha koji je postigao sa prvom generacijom modela C3, dizajniranog od strane genijalnog Donata Cocoa, Citroen je imao prilično težak zadatak da razvije dostojnog zamjenika. Kako se provjerena baza ne mijenja, ovaj francuski proizvođač je na prošlogodišnjem frankfurtskom sajmu automobila konačno predstavio novu generaciju C „trojke“, zasnovanu na provjerenoj PSA platformi, koju još koriste Citroen C3 Picasso i Peugeot 207. S obzirom na to da je prva serija Citroena C3 bila po mnogo čemu poseban automobil, ispitali smo koliko je to njegov zamjenik pokretan 1.4-litarskim HDI turbodizelašem od 70 KS drugačiji, s obzirom na to da već sada kotira kao jedan od najoriginalnijih u klasi.

 

 

 

Nova serija Citroena C3 već na prvi pogled jasno pokazuje svoje francuske korijene. Specifičan, elegantan dizajn u našoj opciji bio je istaknut i opcionim produženim Zenith vjetrobranom, kao i veoma atraktivnim 16-colnim lakim točkovima, a ovakva kombinacija dodatnih City i Dinamic paketa uglavnom je rezultovala radoznalim pogledima gdje god da smo se pojavili. Novi dizajn drugoj generaciji podario je i nešto veće dimenzije, tako da je u poređenju sa prethodnikom novi model profitirao u dužinu 10,4 i u širinu za 3,8 centimetara, dok je visina povećana za šest milimetara. Međuosovinski razmak od 246 centimetara ostao je isti, ali upravo rast vanjskih dimenzija, tačnije dužine od 3.954, širine od 1.708 i visine od 1.520 mm direktno je uticao na bolju ponudu enterijernog prostora. Zahvaljujući specifičnoj prednjoj i zadnjoj sekciji, stiče se utisak da je novi C3 kreiran kombinovanjem manje avangardnih, a više klasičnih linija, dobio na robusnosti, koja je i ovaj put prezentovana kroz tipični francuski šarm. Uostalom to i jeste novi Citroenov dizajnerski pravac, koji je upotrijebljen i pri kreiranju većeg kompakta C4.
 

 

Bogato opremljeni Tendance model u enterijeru nudi cijeli niz luksuznih elemenata iz kojih se izdvajaju potpuno elektrifikovana stakla i preklopni retrovizori, automatska klimatizacija, sportski trokraki kožom opšiveni upravljač podesiv po visini i dubini, te tradicionalno udobna sjedišta presvučena takozvanom Karl Mistral tkaninom, od kojih vozačevo nudi mogućnost podešavanja po visini. Konfiguracija enterijera je jednaka onoj u glamuroznijem DS3 modelu, što znači da se i ovdje cijelom dužinom instrument table proteže metalizirani plastični umetak, kojim su obloženi i rukohvati na vratima. Pohvale zaslužuju i pregledni analogno-digitalni instrumenti sa zanimljivim sjenilom, kao i pozicija komandi klimatizacije i displeja putnog kompjutera. Od ostalih elemenata opreme našeg testiranog modela izdvojićemo i senzore za parkiranje unazad, audio MP3 sistem sa AUX priključkom, tempomat, kao i potpun set vazdušnih jastuka i zavjesa. Sve u svemu, odlično konfigurisana oprema za jedan gradski automobil. 

 

    MOTOR            BISER ŠTEDLJIVOSTI      
Što se tiče pogona testni model stigao je u kombinaciji sa štedljivim i čistim 1.4-litarskim HDI turbodizelašem, koji pri 4.000 o/min razvija 70 KS. Ovaj mali dizelaš opremljen je common-rail ubrizgavanjem goriva i turbopunjačem s hladnjakom vazduha, a njegov obrtni moment od 160 Nm, raspoloživih pri 2.000 o/min, garantuje uglađenu vožnju sa rijetkim posezanjem za ručicom dovoljno preciznog petostepenog ručnog mjenjača.

 

Na testu dinamičnosti, kombinacija 1.4-litarskog turbodizelaša od 70 KS, te težine od 1.150 kilograma nije obećavala uzbudljive performanse. Ipak, dobra usklađenost motora sa petostepenim ručnim mjenjačem zadovoljiće manje zahtjevne vozače, iz prostog razloga što ovako motorizovan C3 i nije namijenjen jurcanju, već ugodnoj, opuštajućoj vožnji sa potrošnjom koja se može okarakterisati kao mizerna. Da novi Citroen C3 1.4 HDI zaista ne pretenduje na obaranje brzinskih rekorda, uvjerilo nas je i ogibljenje, podešeno tako da elegantno izađe na kraj sa svim gradskim iskušenjima kao što su šahtovi, rubnici ili tramvajske šine. S druge strane, pri bržoj, zahtjevnijoj vožnji, karoserija će se uz odizanje zadnjeg unutrašnjeg točka više nagnuti, ali mali Citroen i tada će ostati pitom, uz minimalno proširenje putanje, koje se lako kontroliše.

 

 

Prostrana unutrašnjost
Što se tiče ponude prostora, novi C3 u prednjem dijelu oduševljava, što važi i za zadnju klupu, ali pod uslovom da niste natprosječne visine. Tačnije, prostora u predjelu laktova i glave ima sasvim dovoljno, a više osobe jedino će imati problema u predjelu nogu, odnosno koljena. S obzirom na to da se radi o gradskom automobilu, prtljažni prostor zapremine 290 litara je u prosjeku klase, a ukaže li se potreba za prevozom gabaritnijih predmeta, parcijalnim preklapanjem zadnje klupe dolazi se do krajnjih 1.120 litara.

 

 

 

 

Pri mjerenju performansi testni C3 do 100 km/h je stizao za 13,6 sekundi, da bi nakon toga ostvario i maksimalnu brzinu od 165 km/h. Ako dinamiku ovog modela ocijenimo kao umjerenu, prosječnu potrošnju onda možemo okarakterisati kao odličnu. Naime, tokom našeg testa zabilježili smo prosjek od samo 5,2 litre na 100 kilometara, s tim da smo na otvorenom putu često trošili ispod četiri litre dizela. Sve u svemu, fantastičan rezultat za vozilo koje ima preko 1,1 tonu težine. U pozitivnosti testiranog modela možemo uvrstiti i kočnice sastavljene od prednjih 266-mm diskova i zadnjih doboša, koje su sa zaustavnim putem od 42,8 metara dovoljno efikasne. Ipak, diskovi i na zadnjoj osovini uticali bi i na još uvjerljiviji rezultat, pogotovo ako uzmemo u obzir ukupni optički nastup ovog modela, kao i to da novi C3 spada u najmodernije mališane na automobilskom tržištu.
 

Datum objave: 20/12/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook