Naslovna > Automobili > Škoda > Karoq > Kombinacija po mjeri najzahtjevnijih kupaca
FOTO GALERIJA (41)

Škoda Karoq Style 2.0 TDI DSG 4x4

Kombinacija po mjeri najzahtjevnijih kupaca

U jednoj od najpoželjnijih pogonskih kombinacija sa snažnim i ekonomičnim 2.0 TDI motorom, sasvremenim DSG automatikom i elektronski kontrolisanim 4x4 pogonom Karoq ne ostavlja puno prostora za kritike, posebno kada serijski Style paket obogatite sa tridesetak promišljeno odabranih opcija...

U jeku sveopšte „SUV manije“ Škoda je 2009. godine na Volkswagenovoj A5 platformi predstavila svoj prvi punopravni off-road model Yeti. Zvučno ime i originalan dizajn privukli su pažnju automobilske javnosti kojoj se Yeti vremenom nametnuo kao uzorno dinamičan i multifunkcionalan SUV, sa upotrebljivim 4x4 pogonom. I nama je ostao u lijepom sjećanju nakon što smo se sa Yetijem u kombinaciji sa 2.0 TDI (110 KS) i 4x4 pogonom družili čak godinu dana u okviru našeg maraton testa. Uprkos činjenici da je imao i nekoliko nedostataka poput relativno skromnog prtljažnika od osnovnih 405 litara, skučene i pomalo neudobne zadnje klupe, te nedovoljno visokog klirensa (180 mm), za ozbiljnije off-road avanture Yeti je sve ove nedostatke uspješno amortizovao vrhunskom dinamikom vožnje, odličnim 4x4 pogonom, te srčanim i ekonomičnim dizel motorima.


Kao takav kompaktni Škodin SUV udario je snažne temelje za broj većeg Kodiaqa i svog nasljednika Karoqa, koji su razvijeni na potpuno novoj MQB platformi Volkswagen grupacije. Podsjećamo da na njoj „leže“ neki od trenutno najpopularnijih SUV modela u klasi poput Volkswagen Tiguana i Seat Atece, što je odlična preporuka... Dizajn Karoqa prati aktuelne Škodine dizajnerske trendove, koji inspiraciju pronalaze u najkvalitetnijem češkom staklu i kristalu. To je rezultiralo kombinacijom jasnih, ravnih linija sa izlomljenim površinama i oštrim uglovima, karakterističnim za staklene predmete. Ruku na srce nema tu one Yetijeve originalnosti i simpatičnosti, no ovakav konzervativniji pristup sigurno neće biti razlog za negodovanje Škodinih ljubitelja koji su na njega navikli. Ono što nije naglašeno olovkom istaknuto je savremenom tehnologijom sa najsavremenijim Full LED prednjim i LED zadnjim svjetlima. Prva omogućavaju odlično osvjetljavanje puta u svim uslovima za vožnju, a druga vrhunsku uočljivost. Sa njima testni model izgleda osjetno moćnije, nego u standardnim kombinacijama. Iz kolekcije Škodinog „nakita“ sa kojim je s vana ukrašen testni Karoq treba izdvojiti opcione 18-inčne alu naplatke, model Mytikas. Podsjećamo da u serijskoj opremi zavisno od motorizacije dolaze 16 i 17-inčni naplaci, dok se uz doplatu mogu dobiti i ekskluzivniji 17, 18 i 19-inčni točkovi.


Sa 4.382 mm dužine Karoq je 16 cm duži od Yetija, te ima šest centimetara duži osovinski razmak. Istovremeno je širi 48 mm, a zahvaljujući elegantnijim krovnim nosačima i niži za 8,4 cm. U praksi to donosi osjetno komforniju kabinu i veći prtljažnik čija osnovna zapremina iznosi 521 litar. U testnom modelu funkcionalnost je dodatno povećana sa opcionim Varioflex II sjedištima drugog reda, koja se mogu pomjerati po dužini 11 centimetara. Ova opcija omogućava da se kapacitet prtljažnika i prostor za noge na zadnjoj klupi usklađuju s obzirom na potrebe. Naime, u slučaju da je potreban maksimalan komfor na zadnjim sjedištima i ona se pomjere unazad, kapacitet prtljažnika se smanjuje na 479 litara. Isti tako, ako se zadnja sjedišta gurnu potpuno naprijed osnovna zapremina prtljažnika raste na 588 litara. Nakon vađenja najužeg sjedišta u sredini drugog reda bočna je moguće pomjeriti ka sredini za osam centimetara, što povećava komfor za dva putnika. Sa potpunim vađenjem zadnjih sjedišta Karoq dobija prtljažnik čija najveća zapremina iznosi 1.810 litara. Interesantna tehnološka novina koja se do sada nije mogla dobiti u Yetiju su i električno pokretana vrata prtljažnika. Osim tasterom na ključu njih je moguće otvoriti i podvlačenjem noge ispod zadnjeg branika, što je odlično rješenje ako su vam obje ruke zauzete kesama, torbama ili nekim sličnim teretom. Odlaganje prtljaga lakše je zahvaljujući mnoštvu praktičnih rješenja iz Škodinog Simply Clever programa koji nam je ponudio kukice za kese, mreže za podno fiksiranje, plastične ugaonike sa čičkom koji se kači na tepih prtljažnika, raznorazne utore i mnogo toga još.


Kada je riječ o enterijeru u prvom planu su dvije činjenice. Osjetno je prostraniji u oba reda sjedišta i komforniji od Yetijevog, dok je tehnološki jedan od najnaprednijih u okviru Škodine game. Podsjećamo da je Karoq prva Škoda koju je bilo moguće dobiti sa savremenim digitalnim instrumentima, koji su u međuvremenu ponuđeni i uz Octaviju, Superb i Kodiaq. Nismo ih imali u testnom modelu, ali nismo ni žalili za njima, jer je Škodina analogana instrument tabla sa velikim kolornim Maxi Dot putnim računarom jedan od najboljih primjera odlične izbalansiranosti preglednosti, funkcionalnosti i estetike. Ako nismo imali trendovske instrumente, onda nam je multimedija bila vrhunska. Riječ je o Columbus navigacionom sistemu sa kartografijom Evrope, koja se projektuje na 9,2-inčnom ekranu visoke rezolucije osjetljivom na dodir. Ovaj sistem ima i senzor pokreta, koji omogućava zadavanje pojedinih komandi gestovima, odnosno pokretima ruke. Tu su i glasovne komande koje značajno olakšavaju upravljenje multimedijom.

Podsjećamo da Columbus sistem serijski dolazi sa LTE modulom (Long Term Evolution), koji omogućava brz prenos velike količine podataka za više „pametnih“ uređaja dok je vozilo u pokretu. Konekcija multimedije i pametnih telefona je olakšana zahvaljujući SmartLink + platformi, koja je kompatibilna s Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLinkTM aplikacijama i dostupna je kao opcija za osnovni multimedijalni sistem Swing. Uz skuplje multimedijalne sisteme SmartLink+ dolazi serijski, kao uostalom i sistem za bežično punjenje baterije i povezivanje pametnog telefona sa antenom na krovu automobila, radi pojačavanja prijema signala. Za odličan zvuk zaduženo je opciono Canton ozvučenje sa 10 zvučnika i digitalnim ekvilajzerom. Ugodnu vožnju omogućava i Climatronic klima uređaj sa centralnim otvorima za zadnju klupu. Tu su sportski profilisana, električno podesiva prednja sjedišta, sa grijačima za oba reda, te niz sitnih elektronskih i praktičnih Simply Clever detalja, koji Škodu Karoq poput testne promovišu među najzanimljivije predstavnike u klasi. Karoq ima i par mana. Zvučna izolacija bi mogla biti malo „deblja“ kako bi se ublažili šum vjetra i podvozja na visokim brzinama. Unutrašnji retrovizor je „uži“ od zadnjeg stakla pa vam više Škodin SUV čini nepreglednijim nego što to stvarno jeste. Pri jako dnevnom suncu ekran multimedije nije imuna na refleksiju, a isti efekat predstavlja problem za instrument panel koji se „ogleda“ s unutrašnje strane vjetrobrana.


Spoj vrhunskih karakteristika koje nudi testni model poput moćnog pogona, te bogate serijske i dodatne opreme nije nimalo jeftin i daleko je iznad 42.184 KM koliko košta osnovni Karoq Ambition pogonjen novim 1.5 TSI turbobenzincem sa 150 KS. Naime, za testni model sa trenutno najsadržajnijom Style opremom i tridesetak opcionih dodataka, 2.0 TDI motorom od 150 KS, 4x4 pogonom i sedmostepenim DSG automatikom kupac mora izdvojiti popriličnih 72.738 KM. To je iznos koji potencijalnim kupcima ostavlja puno prostora za kalkulisanje kako sa konkurentima, tako i u okvirima Škodine game. Primjera radi, za približno isti iznos kao interesantna alternativa nameće im se broj veći Kodiaq sa jačim 2.0 TDI motorom, (190 KS) DSG mjenjačem i 4x4 pogonom u atraktivnoj Scout verziji. Istovremeno za „terensku“ Scout verziju Octavije Combi sa istom pogonskom kombinacijom kao u testnom Karoqu i skromnijom, ali potpunom serijskom opremom treba izdvojiti 56.074 KM. Kada to sve uzmemo u obzir dolazimo do zaključka da je model poput testnog namijenjen kupcima koji od Karoqa žele samo najbolje i pritom ne žale da to i plate. Istovremeno se čini da proračunati kupci mogu proći puno, puno povoljnije od toga, a da se pritom ne osjećaju „zakinuti“ jer je Karoq u osnovi odličan, multifunkcionalni automobil.


POGON
Karoqova pogonska gama je raznovrsna i čine ju 1.0 i 1.5 TSI benzinci sa 115 i 150 KS, te tri dizelaša. Početni 1.6 TDI razvija 115 KS, dok je jači 2.0 TDI dostupan u dvije verzije, sa 150 i 190 KS. Testni model nam je došao sa jednom od najpoželjnijih kombinacija koju čine 2.0 TDI motor sa 150 KS, sedmostepeni DSG automatik i 4x4 pogon. U odnosu na najjači TDI sa 190 KS, testni raspolaže sa 340 Nm obrtnog momenta, odnosno 60 Nm manje. Kako bi anulirao ovu razliku, motor sa 150 KS najveći obrtni momenat razvija već od 1.750 o/min, dok je kod jačeg on dostupan pri 1.900 obrtaja. Sa „papirnatim“ ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 9,3 sekundi i najvećom brzinom od 195 km/h testni Karoq nudi uzornu dinamiku, mada u praksi ipak ne djeluje onako srčan koliko je to bio njegov prethodnik sa istim motorom, koji u prečišćavanju izduvnih gasova nije koristio AdBlue aditiv. Strože ekološke norme i komplikovaniji izduv subjektivno su ublažili žestinu TDI motora, mada praktične performanse ne pokazuju nikakav gubitak. Razlog za ovaj osjećaj treba tražiti i u odličnoj sinergiji sofisticiranog pogona, koji sad puno uravnoteženije raspoređuje obrtni momenat između osovina i čini vožnju Karoqom ugodnijom nego što je to bio slučaj sa Yetijem. Ova razlika se posebno osjeti na otvorenoj cesti i autoputu na kojoj Škodin SUV pokazuje jedan novi kvalitet, a to je odlična udobnost. Prosječna potrošnja se prilagođava stilu vožnje. U opuštenom ritmu moćni TDI lako se zadovoljava sa pet litara. Sa malo pažnje i u Eco režimu moguće je biti i ekonomičniji. U najzahtjevnijim off-road situacijama putni računar će pokazati prosjeke veće od osam litara, dok se na autoputu dinamično može voziti sa 6,5. Da je uzorno ekonomičan 2.0 TDI potvrđuje i sa testnim prosjekom od 6,8 litara, koji je postignut u poprilično visokom ritmu.


KARAKTERISTIKE 4x4 POGONA
Mada posjeduje odličan elektronski kontrolisan 4x4 pogon sa mogućnošću finog podešavanja različitim vrstama podloga, Karoq je poput Yetija u terenskoj vožnji jasno limitiran klirensom od 180 mm. Dok ne „zapne“ podom za podlogu Škodin SUV je više nego uvjerljiv i prodoran. Isto kao što su planinarima za njihove avanture potrebne adekvatne cipele, tako bi i kupci Karoqa, koji ga imaju namjeru često koristiti u off-roadu, trebalo da posvete posebnu pažnju izboru guma. Testni 18-inčni sa Bridgestoneovim gumama dimenzija 225/50 su najefikasniji na asfaltu gdje Karoq pokazuje uzornu stabilnost i dinamičke kvalitete, dok izvan njega imaju jasno izražene limite. Pogon se primarno ostvaruje preko prednje osovine, no čim upravljačka elektronika detektuje proklizavanja ili prepozna potencijalno opasnu situaciju obrtni momenat se munjevitom brzinom prebacuje na zadnju osovinu. Za upravljačem ove su promjene gotovo neprimjetne, a jedino što vozač može da osjeti je odlično prianjanje i uzorna stabilnost u najzahtjevnijim situacijama. Kada je riječ o off-roadu vozač može da se osloni i na sistem pomoći pri spuštanju niz strmine, koji automatskim kočenjem pojedinih točkova fino dozira brzina kretanja, te ovakve manevre čini lako izvodivim i najneiskusnijim vozačima. Pogon na sve točkove povećava i vučne kapacitete Karoqa za kojeg u testnoj kombinaciji može da se prikači prikolica bez kočnica mase 750 kg, odnosno čak dvije tone sa kočnicama. 

 

INTELIGENTNA PODRŠKA
Sa osvojenih pet zvjezdica na Euro Ncap testu Karoq je na najbolji način potvrdio svoju vrhunsku sigurnost. Za ovaj impresivan rezultat zaslužni su, osim snažne konstrukcije i šest serijskih vazdušnih jastuka, brojni elektronski sistemi asistencije vozaču. Škodin SUV u Style opremi osim standardnih ABS i ESC sistema donosi i sistem prepoznavanja umora kod vozača, Full LED glavna svjetla sa osvjetljavanjem krivina, tempomat sa limitatorom brzine i sistem kontrole pritiska u gumama. Testni model je dodatno „osiguran“ sa Front Assist sistemom sa adaptivnim tempomatom, koji automatski prilagođava zadatu brzinu uslovima na putu. U praksi to znači da ukoliko pri brzini od 130 km/h stignete automobil koji se kreće 120 km/h sistem će automatski korigovati brzinu dok ne promijenite saobraćajnu traku, kada će ju vratiti na zadatu vrijednost. Opcioni Lane Assist sistem kontroliše kretanje u okvirima trake i detektuje vozila u mrtvom uglu, a uživali smo i u automatskoj regulaciji svjetlosnog snopa. Park Assist sistem je serijskim zadnjim parking senzorima pridodao i prednje, te širokougaonu kameru za nadzore zadnjeg dijela vozila. 
 

Datum objave: 20/11/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook