Naslovna > Automobili > Renault > Espace > Kombinacija po mjeri novih generacija
FOTO GALERIJA (12)

Renault Espace V

Kombinacija po mjeri novih generacija

Espacea Renault je sa novom generacijom napravio miks klasičnog monovolumena i sve popularnijih crossovera ...

Prošle godine na Sajmu automobila u Frankfurtu Renault je zagolicao maštu obožavalaca sa neobičnim i dizajnerski atraktivnim konceptom Initiale. Samo godinu dana poslije na Sajmu u Parizu ovaj koncept je bez radikalnih promjena predstavljen u komercijalnom izdanju kao peta generacija Renault Espacea. Podsjećamo da je prvi Espace iz 1984. godine bio prvi evropski monovolumen, sa pet primarnih i dva dodatna sjedišta.

 

Zbog brojnih mogućnosti organizacije enterijera dobio je epitet svojevrsne “garsonjere na točkovima”. Idejni tvorac Espacea je britanski dizajner Fergus Pollock, koji je koncept monovolumena osmislio još sedamdesetih godina prošlog vijeka, dok je radio za Chrysler UK. Nakon što su 1978. godine Simca i Chrysler UK ušli u sastav PSA grupacije (Peugeot/Citroën), koncept Espace, koji je razvijen na platformi i na mehaničkoj osnovi Simce 1307, biva prepušten Matri. Ona ga ustupa Renaultu, koji ga objeručke prihvata i pravi veliki uspjeh... Trideset godina poslije Renault Espace iz klasičnog monovolumena prerasta u monovolumenski crossover. Kao i mnogo puta do sada Francuzi su se hrabro odlučili da prvi okušaju sreću, miksajući dvije do juče nespojive klase.

 

Uz konstataciju da popularnost crossovera raste iz dana u dan, a da su najveći gubitnici zbog takvog trenda klasični monovolumeni, Renaultovi stratezi „prekomandu“ Espacea smatraju ključnom za svoju budućnost. Prve reakcije javnosti, koje se uglavnom odnose na dizajn automobila,  veoma su pozitivne, ali je puno važnije da li će kupci u 4,86 metara dugačkom automobilu prepoznati „idealan porodično-poslovni automobil avanturističkog duha“. Povišena karoserija s boka djeluje neobično zbog masivnih točkova i velikih aluminijumskih naplataka. Enterijer je uređen u modernističkom stilu sa digitalnom instrument tablom i na dodir osjetljivim centralnim ekranom, preko kojeg će se upravljati multimedijom i sistemima komunikacije. Komande klimatizacije su manuelne i originalne, dok ručica automatskog mjenjača neodoljivo podsjeća na neka Audijeva rješenja.

 

Sjedišta su raskošnih dimenzija, a kvalitet završne obrade prema Renaultu na najvišem nivou. Kao jedinstven detalj izdvaja se veliki panoramski krov, koji se proteže iznad čitave kabine. Za pogon Espacea su namijenjena dva dizelska agregata 1.6 i 2.0 dCi, o čijim performansama još uvijek nema preciznih informacija.

Datum objave: 01/12/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook