Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Kombinacija po mjeri štediša
FOTO GALERIJA (34)

Test – Hyundai i30 1.4 CRDI iStar

Kombinacija po mjeri štediša

Sa prosječnom potrošnjom od pet litara, manji 1.4 CRDI agregat se u korejskom kompaktu nameće kao optimalan izbor za ljubitelje veoma ekonomičnih dizelaša...

Aktuelni Hyundai i30 nije nam nepoznanica i s ovim automobilom smo se susretali u više navrata u gotovo svim njegovim izvedbama. No, ono što nas uvijek oduševi kada se sretnemo licem u lice sa korejskim kompaktom, jeste njegov lepršavi dizajn, kojim i te kako plijeni pažnju. Nema sumnje da će u budućnosti korejski stručnjaci vrijeme u svojoj kompaniji dijeliti na prije i poslije svog modela i30, barem kada je dizajn u pitanju. Iako iz nekih uglova izgleda da su neke linije bespotrebne ili prenaglašene, kao one na bokovima stražnjeg dijela, jasno je da su stručnjaci na ovom automobilu tražili notu elegancije.

 

I zaista su je i našli, posebno ukoliko i30 uporedimo sa „sestrinskim“ C´eedom, koji zrači sportskim duhom. U odnosu na prethodni model, novi i30 izgleda aerodinamičnije, čemu doprinosi nešto oštriji ugao između vjetrobranskog stakla i poklopca motora. To dodatno naglašava dužinu vozila od 430 cm, dok je širina u odnosu na prethodnika povećana na 178 cm, a visina smanjena na 147 cm. Upravo zbog te smanjene visine automobila, stekli smo utisak da više osobe imaju manje prostora na zadnjoj klupi, dok je prostora za koljena sasvim dovoljno. S obzirom da spada u klasu automobila među kojima je najveća „gužva“ na europskom tržištu, tvorci Hyundaija i30 nisu smjeli dopustiti bilo kakvu grešku.

 

Vanjštinom i izgledom automobila su to dokazali, te se korejski kompakt izgledom bez ikakvih problema može nositi i sa najljućim europskim konkurentima, kojima odgovara adutima po kojima su do sada europski automobili bili posebni.

 

OSIM IZUZETNOG DIZAJNA Hyundaijev kompakt krasi i  funkcionalan enterijer lijepog izgleda. U našem slučaju, automobil je bio opremljen srednjim paketom opreme iStar, koji nudi svu neophodnu opremu jednom savremenom vozaču. Nema tu skupih tehnoloških rješenja poput tempomata, ali klima, CD-MP3 sa USB i Aux priključkom, LED svjetla,  ESP, komande na upravljaču... zadovoljiće sve potrebe ovdašnjih vozača. Posebnost enterijera se ogleda i u samoj preglednosti tokom vožnje, s obzirom da je vjetrobransko staklo udaljenije od upravljača nego inače, pa takva dodatna „dubina“ nudi izuzetno dobru preglednost.

 

Kako god podesili sjedište po visini, teško da ćete vidjeti poklopac motora, a položaj prilično tankog A stuba, skoro da ne stvara nikakve mrtve tačke. Ako bismo u jednoj rečenici opisivali enterijer ovog vozila, možemo reći da je on preslikan iz broj većeg i40, što je rijetkost u autoindustriji da manji model dobije elemente većeg i luksuznijeg automobila. Kada je ponuda prostora u unutrašnjosti ovog vozila u pitanju, i u tom segmentu Hyundai i30 oduševljava. Na prednjim sjedištima je 1.067 mm prostora za noge, dok je na zadnjoj klupi taj broj 880 mm, što je zavidan rezultat, ako uzmemo u obzir činjenicu da je međuosovinski razmak na Hyundaiju i30 2.650 mm.

 

Ljubitelji Hyundaija i vozači starog i30 na novom će primijetiti mnogo više prostora u unutrašnjosti i prtljažnik, čiji je kapacitet 378 litara, što je u samom vrhu klase. Razlog tome, krije se u činjenici što je novi i30 od starog duži za 6 cm, pa su inženjeri imali dodatni prostor za neke elemente. Uz sve navedeno vrijedi napomenuti da prtljažnik ima funkcionalan oblik, pa je u njega moguće smjestiti i kabaste stvari, a preklapanjem zadnje klupe dobija se maksimalnih 1.316 litara prostora.

 

SA 1.4-LITARSKIM CRDI agregatom, koji razvija 90 KS, susretali smo se ranije, ali ne u Hyundaiju i30. Znali smo šta ovaj agregat može u modelu ix20 i u nekim Kijinim modelima, stoga smo očekivanja  bazirali na osnovu toga. Devedeset „konja“ i dizelski agregat mjera su za većinu bh. vozača, koji prilikom kupovine automobila upravo ove parametre ističu u prvi plan. No, većina njih postaje skeptično kada se spomene zapremina od 1.4 litre.

 

Nažalost, ovdašnji ljudi još uvijek teško prihvataju činjenicu da se iz malih agregata, uz pomoć savremene tehnologije, uspješno može izvući više snage nego što je to bio slučaj prije 10 ili 15 godina. Tako je Hyundai svoj 1.4-litarski agregat  dodatno modifikovao i optimizirao, pa se ovaj motor u odnosu na onaj od prije nekoliko godina razlikuje i po nekim parametrima. Tako je recimo maksimalni obrtni momenat od 220 Nm raspoloživ na izrazito niskih 1.500 obrtaja u minuti, što prije nije bio slučaj, jer se agregat morao „zavrtiti“ na više obrtaje da bi se dobio maksimalni obrtni momenat. U praksi to znači veću živost za automobil i  trenutni odaziv na pritiskanje papučice gasa.

 

NA TEST nam je došao automobil sa tek nekoliko stotina pređenih kilometara, zbog čega smo mjerenju potrošnje goriva pristupili s rezervom, jer je riječ o potpuno novom agregatu. Mada mnogi proizvođači navode da za razradom nema potrebe, dosadašnja iskustva stečena sa „maratoncima“ nam govore baš suprotno. Dakle, sa potpuno novim 1.4 CRDI motorom smo ostvarili prosjek od pet litara goriva, no vjerujemo da bi optimalnijom vožnjom i sa nekoliko hiljada pređenih kilometara na brojčaniku, ta brojka mogla ići i do četiri litra. Ono što je također vrijedno pohvale na novom Hyundaiju i30 je njegovo vješanje.

 

 

Podsjećamo vas da je naprijed McPherson, a nazad Multilink koncepcija, u čemu ovaj automobil prednjači u odnosu na konkurenciju. To se i te kako osjetilo na našim testovima brze i konstantne izmjene pravca. Automobil ni u jednom trenutku nije pokazao znakove podupravljivosti, iako je izostao osjećaj sa podloge na upravljaču. U nekoliko navrata upravljač se činio isuviše mekan i okretan, što u vožnji između čunjeva i nije lijep osjećaj. No, i pored toga Hyundai i30 smo iskontrolisali bez problema.

 

ZA HYUNDAI I30 sa 1.4 CRDI agregatom i drugim paketom opreme iStar do registracije treba izdvojiti 30.490 KM. Kao protuvrijednost za ovaj iznos dobijate moderno dizajniran i potpuno opremljen korejski kompakt, ekonomičnog pogona, visokog stepena bezbjednosti, uzorne udobnosti i kvaliteta, za koji Hyundai daje petogodišnju garanciju. 

Datum objave: 26/11/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook