Naslovna > Automobili > Kia > Ceed > Kombinacija s rekordnom garancijom
FOTO GALERIJA (33)

Test – Kia Ceed 1.4 CVVT Ex Style

Kombinacija s rekordnom garancijom

Neobičan spoj jednog od najbogatijih paketa opreme i osnovnog benzinca ne budi adrenalin, ali podilazi svim čulima, te zavodi razum odmjerenom cijenom i rekordnom sedmogodišnjom garancijom...

 

Da godine u autoindustriji ne prolaze već lete, najbolje dokazuje druga generacija Kia Ceeda. Čini se kao da smo još juče gledali kako korejski investitori u Slovačkoj udaraju kamen temeljac za njihovu prvu evropsku fabriku iz koje se već 2007. godine zakotrljao prvi novi automobil. Tada je Kia ponudila i do danas nedostižnu sedmogodišnju garanciju za Ceeda, te je u svoje redove dovela Petera Schreyera, njemačkog automobilskog dizajnera, čiji raskošni talenat je naprosto eksplodirao u ovoj korejskoj kompaniji...

 

 

MADA JE i prvi Ceed svojevremeno bio ljepuškast i naočit automobil, druga generacija je u svakom pogledu radikalno drugačija. Ne sumnjamo da je klasika imala svojih prednosti, prvenstveno kada je riječ o ponudi prostora u kabini, ali ono što u dizajnerskom smislu nudi novi Ceed zaslužuje respekt. Da je Schreyer pogodio „u sridu“ najbolje vam potvrđuju ljubopitljivi pogledi ostalih vozača, koji korejski kompakt napokon doživljavaju kao punopravan automobil. Osim zanimljivog dizajna, adute za privlačenje pogleda slučajnih prolaznika daje i bogata Ex Style oprema testnog modela sa trendovskim LED svjetlima, koje je teško, gotovo nemoguće ignorisati. Ovaj dojuče kičast detalj, danas je opšteprihvaćen kao modni trend, pa ga bez obzira na lično stanovište treba i prihvatiti kao takvog. Ako ga ipak ne želite na svom automobilu, tu opciju vam nude potpuni, ali ne tako „moderni“, početni paketi opreme. U poređenju sa prošlom generacijom novi Ceed djeluje masivniji, što je u najvećoj mjeri opet zasluga dizajna. Pogled na dimenzije otkriva nam ipak da je osovinski razmak sa 265 cm ostao isti, a da je dužina profitirala tek za 7,5 cm. S obzirom na izduženi izgled nove maske, to povećanje je i očekivano. S druge strane, širina je smanjena za centimetar,  za koliko je i automobil postao niži.

 

Svojevrsnu zaslugu što čitav automobil s boka izgleda dinamičnije, treba pripisati dužim i užim staklenim površinama, te malom prozorčiću, koji je postavljen ispred retrovizora. Subjektivni utisak je da je vjetrobransko staklo, zajedno sa nosačima krova, sada položenije nego što je to bio slučaj kod prethodnika.

 

TAKAV PRISTUP u dizajnu, ali i konstrukciji smanjio je otpor vazduha sa 0,33 Cx na 0,30, što je rezultiralo manjom bukom i šumovima pri većim brzinama. Kako smo spominjući zvučnu izolaciju jednom nogom zakoračili u kabinu, u startu ćemo primijetiti da su se na smjeni generacija najveće promjene desile upravo u enterijeru. Nema sumnje da će svi oni koji iz prvog Ceeda presjednu u novi, jednostavno morati reći „vauu!“. Osim što odlično izgleda, kabina korejskog kompakta sada odiše i dozom luksuza, kakav prije svega očekujemo da sretnemo u evropskim premium kompaktima. Mada je potez sa nižom bočnom linijom i spuštanjem krova ukrao pokoji centimetar u predjelu glave, a stapanje instrument table i središnjeg grebena smanjilo komoditet za vozačevu desnu nogu, prvi utisak je veoma pozitivan. Osim što su intuitivno raspoređene i naprosto nadohvat ruku, sve komande su i izuzetno lijepo stilizovane. O kakvoj ergonomiji je riječ, najbolje svjedoči podatak da je svih 14 daljinskih komandi, koje su integrisane u kolo upravljača, tako odlično raspoređene i izvedene, da vam takva koncepcija ne djeluje natrpano, već sasvim prirodno. Barem je tako bilo u našem slučaju.

 

 

Segment u kojem će novi Ceed pobrati puno više pozitivnih kritika, nego što je to prethodniku uspjelo, je kvalitet ugrađenih materijala. Mada smo daleko od trenutka u kojem će zub vremena presuditi, koji je automobil suštinski kvalitetniji, subjektivan je utisak da će na dodir mekana guma-plastika u novom Ceedu nadživjeti onu kod prethodnika. Ako ništa drugo, novi materijali sada pružaju ljepši i ugodniji osjećaj pod prstima, zbog čega je ukupni utisak o automobilu puno bolji.

 

ZA KONAČNU OCJENU nedostaje nam osvrt na pogonski potencijal testnog automobila, na njegove dinamičke mogućnosti i stepen sigurnosti, koji nudi u vožnji. Ako pođemo od činjenice da je novi 1.4-litarski benzinski agregat sa 100 KS devet „konja“ slabiji u odnosu na prethodnika, koji je uz to bio samo 5 kg teži, onda je teško očekivati bolje performanse. No, pogled na obrtni momenat od 137 Nm nam otkriva da je i pored prividnog gubitka snage, pogonski potencijal na sličnom, ako ne i na istom nivou. Štaviše, najveći momenat je sada dostupan pri 800 obrtaja niže (4200 0/min), dok su hodovi u mjenjaču ostali približno isti.

 

Na papiru novi Ceed ubrzava tek 1,2 sekunde sporije od 0 do 100 km/h, tačnije za 12,8 sekundi, te ostvaruje 5 km/h nižu maksimalnu brzinu (182 km/h). I prosječna potrošnja je približno ista. U zimskim uslovima na otvorenoj cesti smo trošili 6,1 litru, dok nam se po gradu taj trošak s lakoćom penjao iznad 9,5 litara. Realani prosjek je negdje na sredini između 7,5 i 8,5 litara, opet zavisno od stila i uslova vožnje. Ruku na srce od početnog agregata niko i ne očekuje čuda, nego manje više pouzdan prevoz, a za to je 1.4-litarski benzinac sasvim sposoban. Nedostatak snage uglavnom se osjeti na uzbrdici i pri opterećenju, dok na otvorenoj cesti, kada „uhvati“ brzinu, automobil bešumno klizi. Stotinjak konja nije dovoljno da iz ravnoteže značajnije izbaci nešto tvrđe podešeno vješanje, kojem je kod testnog modela asistirao serijski ESC sistem za kontrolu stabilnosti. Kao ugodan dodatak treba istaći i upravljač sa progresivnim servom, koji je moguće podesiti u tri režima rada: Normal, Comfort i Sport. Sve u svemu Ceed u vožnji djeluje zrelo i veoma uvjerljivo, mada smo očekivali da će u svojoj osnovnoj verziji ipak biti malo udobniji.

 

 

DIZAJNERSKA SVJEŽA Kia Ceed II sa bogatim Ex Style paketom opreme i početnim benzinskim agregatom, u okviru aktuelne akcije, do registracije košta 29.590 KM. Kada tome pridodate i sedmogodišnju garanciju, te činjenicu da je odnedavno ovaj automobil moguće kupiti na kredit do pet godina sa 0% kamate, teško je, a ne konstatovati da je korejski kompakt nepravedno i neopravdano zanemaren od strane domaćih kupaca.

Datum objave: 15/06/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook