Naslovna > Komercijalna vozila > Kombinacija za budućnost
FOTO GALERIJA (7)

Volvo FM MethaneDiesel

Kombinacija za budućnost

Kompanija Volvo Trucks od avgusta će pustiti u prodaju novi kamion Volvo FM MethaneDiesel, sa kojim će proširiti svoj program korištenja alternativnih goriva...

Uvođenjem FM MethaneDiesel modela Volvo je postao prvi proizvođač kamiona u Evropi koji u svojoj ponudi ima vozila na plinski pogon koji teret mogu prevoziti regionalno, ali i na veće udaljenosti. Proizvodnja ovog modela počinje u avgustu.
"Naš novi kamion s pogonom na metan-dizel pomiče granice na tržištu kamiona na plinski pogon. Upotrebom ukapljenoga metana za pokretanje efikasnog dizelskog motora, omogućujemo korištenje kamiona na plinski pogon u prevoženju tereta na većim udaljenostima. Mi smo prvi proizvođač kamiona u Evropi koji to čini", kaže Claes Nilsson, predsjednik evropskog ogranka kompanije Volvo Trucks.

 

 

 

 

 


U avgustu tekuće godine započinje serijska proizvodnja kamiona FM MethaneDiesel, a ovaj model se može naručiti već sada, ali je broj jedinica ograničen na oko 100 kamiona. Kamioni prvo stižu u Holandiju, Veliku Britaniju i Švedsku, gdje je prisutna najbolja infrastruktura za upotrebu tečnog metana. Novi kamion Volvo FM MethaneDiesel posjeduje 13-litarski motor, snage 460 “konja”, koji nudi 2300 Nm obrtnog momenta. Gorivo koje koristi ovaj agregata sastoji se od mješavine 75 posto tečnog metana i 25 posto dizela, ali se omjer razlikuje zavisno o primjeni vozila. Budući da je metan znatno jeftiniji od dizela, moguće je uštedjeti puno novca. U poređenju s uobičajenim benzinskim motorom, gdje svjećice pale gorivo, ovakvo alternativno rješenje s metan-dizelom povećava iskoristivost za 30-40 posto, što znači da se potrošnja goriva može smanjiti i za 25 posto. U slučaju da kamion koristi bioplin za pogon, emisija ugljičnog dioksida može se smanjiti i za 70 posto u odnosu na uobičajeni dizelski motor.


 

 


Što se tehničkih aspekata kamiona tiče, Volvo FM MethaneDiesel bazira se na običnom dizelskom motoru, koji je opremljen brizgaljkama plina, posebnim rezervoarom, koji radi na načelu termos boce i održava plin u tečnom stanju na temperaturi od -140 ºC te posebno konfigurisanim sistemom za pročišćavanje izduvnih plinova. Upotrebom tečnog plina u rezervoar se može smjestiti više goriva nego u slučaju kada je plin kompresovan. Time se povećava radni raspon kamiona na pogon metan-dizela u odnosu na uobičajene kamione na plinski pogon, koji koriste tehnologiju svjećica. Rezervoar sadrži dovoljno goriva za prelaženje udaljenosti od 500 km, što je prosječna vožnja kamiona kombinovane bruto težine od 40 tona. Terenska ispitivanja kompanije Volvo Trucks pokazala su da tehnologija metan-dizela omogućava jednako visoku pouzdanost pogona kao i obični dizelski motori. Udobnost u vožnji ne razlikuje se mnogo od uobičajenih kamiona na dizelski pogon. Ponestane li goriva, sistem se automatski prebacuje na dizelski pogon, a vozača na to upozorava kontrolno svjetlo na instrumentnoj tabli. "Nastavimo li s razvojem u skladu s očekivanjima, sljedećih nekoliko godina bismo trebali prodavati 400 ovakvih kamiona godišnje. Nadamo se da ćemo se do tad proširiti na šest do osam tržišta u Evropi. Prodaja u budućnosti ponajviše će zavisiti od povećanja broja stanica sa tečnim metanom za teška komercijalna vozila u Evropi", zaključio je Claes Nilsson.

Datum objave: 02/06/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook