Naslovna > Automobili > Nissan > Qashqai > Kombinacija za najprobirljivije
FOTO GALERIJA (19)

Test - Nissan Qashqai 2.0 dCi Acenta 4WD

Kombinacija za najprobirljivije

Najpopularniji Nissanov SUV sa redizajnom je dobio izražajniji prednji i uočljiviji zadnji kraj, novi putni kompjuter i kvalitetnije materijale u unutrašnjosti... U elitnom izdanju sa najjačim dizel motorom i bogatom opremom spreman je ugoditi i najprobirljivijim kupcima, kojima je užitak u vožnji važniji od konačne cijene...

Predstavljen 2007. godine kao pionirska alternativa kompaktnim vozilima, Nissanov crossover Qashqai gotovo trenutno je postigao izuzetan tržišni uspjeh zbog kojeg i danas kotira kao lider u svom segmentu. Od evropske premijere u martu 2007. godine Qashqai je plasiran u više od 500.000 primjeraka, što je Nissanovom britanskom odjelu pomoglo da sa minimalnim gubicima prevaziđe još uvijek prisutnu ekonomsku recesiju. Da bi i dalje zadržao tržišne ambicije, Nissan je za ovu godinu odlučio da temeljno osvježi svoj trenutno najtraženiji model, koji se prodaje i na našem tržištu. Model koji smo testirali nosi oznaku 2.0 dCi Acenta 4WD, što znači da ga pogoni trenutno najjači turbodizelaš sa 150 KS i 4x4 prenosom, te bogatim Acenta paketom opreme.

 

 

 

 

 

Prve dizajnerske promjene najevidentnije su na prednjem dijelu, koji je oblikovan da istakne dinamičnost Nissanovog crossovera. Modifikovani odbojnik u kombinaciji sa novim svjetlima i poklopcem motora, te izražajnijim grilom sada tvori cjelinu, koja zrači robusnošću tipičnom za SUV vozila. Na zadnjoj sekciji oblik svjetlosnih tijela ostao je nepromijenjen, izuzmemo li izmijenjenu grafiku sada unaprijeđenu sa 12 LED dioda, koje obezbjeđuju bolju uočljivost. Uz novi dizajnerski kroj stigli su i novi 17-colni aluminijumski naplaci, sa pneumaticima dimenzija 215/60R17. Osim ubjedljivijeg optičkog nastupa, Nissan Qashqai je zahvaljujući novim dizajnerskim rezovima postao i aerodinamičniji, jer je koeficijent otpora vazduha redukovan sa 0,34 na 0,33.

 

 

Osvježavanje je samo djelimično zahvatilo i unutrašnjost, a najveće promjene su uglavnom sakrivene daleko od očiju vozača. Kombinacija analogno-digitalnih instrumenata gotovo je identična onoj na sada već prošlom modelu, a jedinu promjenu predstavlja modifikovani putni kompjuter sa LCD displejom, koji između ostalog pokazuje prosječnu potrošnju, vrijeme, te podešavanja tempomata. Selektor All Mode pogona na sve točkove i dalje je pozicioniran na centralnom tunelu, dok je većina komandi ugrađene opreme i dalje postavljena na centralnom grebenu. Prilično bogati Acenta paket opreme zaslužan je za posebnu atmosferu, jer su vozaču i putnicima na raspolaganju automatski dvozonski klimatizacioni uređaj, fabrički audio CD MP3 sistem sa izmjenjivačem diskova i šest zvučnika, kožom opšiveni multifunkcionalni upravljač i ručica mjenjača, kao i potpuno elektrifikovana stakla i retrovizori, te novo osvjetljenje u predjelu nogu. Elementi koji zaslužuju posebne pohvale su veoma udobna sjedišta, te ubjedljivija zvučna izolacija, koja efikasno neutrališe većinu neugodnih zvukova i vibracija. U pogledu komocije Nissan Qashqai će zadovoljiti većinu potreba jedne prosječne četvoročlane porodice, a zbog svog iskoristivog i fleksibilnog prtljažnika zapremine od 410 do 1515 litara, povremeno će dobro poslužiti i kao transporter.

 

   MOTOR             EKONOMIČAN I JAK        
U testirana Qasqai vozila bio je ugrađen najkapacitetniji common-rail dizelaš, koji pomoću turbo punjača sa hladnjakom vazduha iz 2.0-litarske zapremine pri 4.000 o/min izvlači 150 KS. Najveći obrtni moment od 320 Nm raspoloživ je pri 2.000 o/min, što zahvaljujući dobroj usklađenosti motora i šestostepenog ručnog mjenjača garantuje veoma uglađenu vožnju, bez česte potrebe za izmjenama stepena prenosa. Ono što treba pohvaliti su prilično miran, uglađen rad, dobre vučne karakteristike i izražena ekonomičnost.

 

 

 

U trećem dijelu testa fokusirali smo se na dinamičke karakteristike našeg Qashqaia, s obzirom na to da je na papiru obećavao i više nego uzbudljive performanse. Ugrađeni 2.0-litraš sa svojih 150 KS i 320 Nm obrtnog momenta nije imao većih problema sa pokretanjem 1.715 kilograma teške karoserije, dok je ogibljenje u kombinaciji prednja osovina sa poprečnim ramenima i zadnji multilink, uspješno ispunilo sva očekivanja, bez obzira na vrstu podloge. Naime, pri laganijem off-roadu Nissan Qashqai u svakom trenutku demonstrirao je da bi izašao na kraj i sa izazovnijim terenskim iskušenjima, jer osim sposobnog All Mode pogona na sve točkove i samo vješanje konstruisano je da se suprotstavi većini delikatnih iskušenja.

 

TEHNIČKI PODACI
4 cilindra turbodizel common-rail
1.995 ccm
110 kw 150 KS 4.000 o/min
320 Nm pri 2.000 o/min
0-100  9,9 sekundi
Max  193 km/h
p. pot.  6,5 litara eurodizela

 

 

Sam All Mode pogon funkcioniše tako što se u normalnim uslovima snaga šalje samo na prednju osovinu, ali čim sistem prepozna proklizavanje točkova, u djeliću sekunde se elektronski aktivira centralno kvačilo u zadnjem diferencijalu i pogon se zatim raspodjeljuje između prednje i zadnje osovine osovine. All Mode operiše u tri opcije - 2H kao prednji, automatski i takozvani Lock, kada se obrtni moment između osovina distribuiše u omjeru 57:43. Zahvaljujući ovakvom pogonu, snažnom motoru, te drugačije podešenom ogibljenju, novi Qashqai 2.0 dCi je u stanju da ostvari i više nego ubjedljive brzinske prosjeke, što dovoljno pokazuju i ostvarenja koja smo izmjerili tokom testiranja. Sprint do 100 km/h novi dizelski Qashqai 4WD obavio je za okruglo 10 sekundi, da bi za relativno kratko vrijeme ostvario i maksimalnu brzinu od visokih 197 km/h. Uzmemo li u obzir težinu vozila, te snagu agregata i prosječna potrošnja od 7,4 litre je i više nego prihvatljiva, upravo kao i ABS disk kočnice na svim točkovima, na koje nismo imali prigovora. 

Datum objave: 17/09/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook