Naslovna > Automobili > Škoda > Scala > Kompakt dostojan Škodinog znaka
FOTO GALERIJA (32)

Test - Škoda Scala Style 1.6 TDI DSG 7

Kompakt dostojan Škodinog znaka

Sa Scalom Škoda je napokon dobila punopravan kompaktni model, koji je primarno namijenjan racionalistima i kao takav može ravnopravno da parira svim konkurentima. Bogato opremljeni testni model sa 16 TDI motorom i DSG automatikom pokazuje Scaline krajnje domete, koji su značajno iznad onoga što nam je nudio Rapid...

 

U proteklih 28 godina, koliko je u vlasništvu Volkswagen grupe, Škoda je napravila mnogo toga dobrog za sebe, ali i za njemačkog automobilskog giganta. U Evropi je iz godine u godinu sve bolje kotirana, kupci joj vjeruju i vraćaju joj se rado, sa svakom novom generacijom njenih modela. Ipak, jedan od njih i pored činjenice što je nosio Škodin znak nije uspio da ih uvjeri da zaslužuje nasljednika. Pogađate, riječ je o kompaktnom Rapidu, koji nam se donedavno nudio u dvije karoserijske verzije, kao petovratni Spaceback i praktičnija limuzina. I dok su Kinezi i Rusi poprilično dobro prihvatili ovaj model, Evropljani su ga limitirali na 60.000 prodatih jedinica godišnje, što je oko 100.000 vozila manje u poređenju sa Fabijom i oko 150.000 u odnosu na Octaviju. Poruka evropskih kupaca kojima je Škodin kompakt bio primarno namijenjen je više nego jasna. Da bi Škoda imala ekonomski isplativog predstavnika u „Golf klasi“ trebalo joj je nešto konkretnije, nešto što će koncepcijski, pogonski i tehnološki biti puno bliže Golfu od Rapida. I tako je nastala Scala.

 

Koliko je Scala drugačija od Rapida i koliko je od njega bliža konceptu „kralja kompakta“ koji se ogleda u aktuelnom Volkswagen Golfu pokušali smo otkriti testiranjem jedne od njenih najekskluzivnijih verzija sa 1.6 TDI motorom, sedmostepenim DSG automatskim mjenjačem i najbogatijim Style paketom opreme. Sa Scalom je Škoda napravila nekoliko značajnih iskoraka, a jedan od najvažnijih je svakako prelazak na novi dizajnerski jezik. Novi češki kompakt ponudio nam je do sada najoštrija i najtrouglastija svjetla u čitavoj gami, koja su istovremeno u potpunoj suprotnosti u odnosu na jednostavna, pravougaona sa kojima je njegov prethodnik osvjetljavao put. Scala je standardno opremljena sa dnevnim LED svjetlima, zadnja su serijska u testnom paketu, dok se aktivna prednja Full LED svjetla sa funkcijom osvjetljavanja krivina isključivo doplaćuju (1.449 KM). Škoda je kupcima ponudila paletu od 12 atraktivnih boja iz koje je za testni model odabrana naočita „Race“ plava za koju treba izdvojiti dodatne 704 KM. Vanjski dizajn unaprijeđen je i sa 18-inčnim Sirius alu naplacima (569 KM), koji su zamijenili u Style paketu standardne 17-ke. Tu je i produženo staklo na petim vratima sa hromiranim natpisom Škoda koje je dostupno u okviru „Image paketa“ za kojeg treba izdvojiti 348 KM, dok su crni poklopci retrovizora 28 KM. Lijep, nestandardni detalj predstavlja i hromirani ukras oko prozora (237 KM), koliko koštaju i dodatno tonirana zadnja stakla. O ukusima se može raspravljati, prije svega o dizajnu nekih detalja, ali niko ne može poreći da sa svim navedenim dodacima i ukrasima Scala poput testne ne izgleda zanimljivo i što je možda najvažnije atraktivnije od Rapida. Nema sumnje da će kod skromnije opremljenih modela ovaj doživljaj biti manje intenzivan, ali na ovaj efekat nije imun niko od konkurenata.

 

Prvi utisak koji smo stekli ulaskom u bogato opremljeni enterijer testne Scale je da je riječ o osjetno prostranijem i komfornijem automobilu od Rapida. U oba reda sjedišta sve je manje-više na nivou Octavije, a posebno širina koja bila jedan od najvećih nedostataka prethodnika. U kabini testnog modela su kao i s vana u prvom planu opcioni elemenati - digitalna instrument tabla, koja je standardnu analognu zamijenila uz doplatu od 820 KM, te odlična sportski profilisana jednodijelna sjedišta iz „Dynamic paketa“ vrijednog 453 KM. Na centralnom grebenu je u Style paketu standardni, Bolero radio sistem sa 8-inčnim na dodir osjetljivim ekranom visoke rezolucije, te lijepo stilizovanim grafičkim postavkama. Ima odličan položaj, pregledan je i krajnje jednostavan za korištenje. Škoda uz Scalu nudi tri paketa opreme: Active, Ambition i testni Style koji se najlakše prepoznaje po sportskom multifunkcionalnom trokrakom kožnom upravljaču, hromiranim ukrasima u enterijeru, tempomatu i limitatoru brzine, te automatskom Climatronic klima uređaju. Ergonomija kabine je na za Škodu standardno visokom nivou, mada ipak ima detalja koje bi trebalo unaprijediti. Vozač nema odmorišta za lijevu nogu kao što je to recimo slučaj kod Octavije. Unutrašnji retrovizor je preuzak što dodatno otežava ionako skromnu preglednost prema nazad, a intenzitet rada ventilatora automatskog klima uređaja moguće je podesiti samo na centralnom ekranu, ali sa strane koja je bliža suvozaču. Škodin smisao za praktičnost ogleda se u mnogobrojnim pretincima i odlagalištima za sitnice, ali i po dvije USB utičnice naprijed i nazad. Pohvalan detalj su i ventilacioni otvori za dovod svježeg vazduha za putnike u drugom redu sjedišta. Najniža granica kada je riječ o Scalinoj cijeni je na 28.454 KM, koliko košta kombinacija turbobenzinskog 1.0 TSI motora sa 95 KS, ručnog petostepenog mjenjača i Active opreme koja između ostalog uključuje ručni klima uređaj, radio Swing sa četiri zvučnika, električne podizače prednjih prozora, daljinsko zaključavanje,… Sasvim pristojna osnova, daleko od raskoši koju nudi testni model, ali na nivou koji je dovoljan za jedan ugodan i ekonomičan porodični kompakt. Za ekonomični 1.6 TDI dizel motor sa 115 KS i sedmostepeni DSG mjenjač u Style paketu potrebno je izdvojiti 43.513 KM, dok je kombinacija poput testne kupcima dostupna za 49.514 KM. Teoretski Scalina cijena bi u testnoj pogonskoj kombinaciji sa svim elementima dodatne opreme mogla dostići i prestići 70.000 KM, što na najbolji način svjedoči o maksimalnim dostignućima novog Škodinog kompakta, koji bi bh. kupcima očekivano trebalo da bude najzanimljiviji u početnim i srednjim paketima opreme. Škoda uz Scalu daje četiri godine garancije ili do 120.000 km, dok je kvalitet laka pokriven sa 12 godina.

 

PLATFORMA I DIMENZIJE

Scala je uz kompaktni SUV model Kamiq druga Škoda koja je razvijena na Volkswagenovoj MQB-A0 platformi na kojoj između ostalog „leži“ i aktuelni Polo. Podsjećamo da su Škoda Octavia i Volkswagen Golf zasnovani na nešto kompleksnijoj MQB A platformi, koja je primarno zamišljena kao osnova za kompaktne modele VAG grupacije, koji osim polukrute osovine mogu pozadi da imaju i dinamički kapacitetniji multilink. Sa dužinom od 4.362 mm i međuosovinski razmakom od 2.649 mm Scala se gabaritno idealno uklopila u okvire kompaktne klase. Od aktuelnog Golfa VII duža je desetak centimetara, a od svog prethodnika Rapida 58 mm. Scala je istovremeno od Rapida Spaceback šira 87 mm, te ima gotovo pet centimetara duži međuosovinski razmak. Češki kompakt ima najveći prtljažnik u klasi sa osnovnih 467 i maksimalnih 1.410 litara. Podsjećamo da je kod Golfa ovaj odnos 380/1.270, a kod Rapida 415/1.380 litara.

 

POGON

Ljubiteljima benzinaca Scala je ponuđena sa dvije verzije trocilindarskog 1.0 TSI motora sa 95 i 115 KS. Dok je slabiji dostupan isključivo sa petostepenim ručnim mjenjačem, jači se može dobiti sa šestostepenim ručnim ili sedmostepenim DSG automatikom. Ista kombinacija ponuđena je i uz testni 1.6 TDI motor, sa 115 KS i 250 Nm kojeg smo dobili sa DSG-om. Manje-više poznat pogonski sklop kojeg smo do sada imali priliku da vozimo u nekim drugim modelima VAG grupacije sa Volkswagenovim i Seatovim znakom. Dizelski motor dok je hladan je nešto bučniji od prosjeka, ali se to u kabini i ne osjeća previše zbog zaista odlične zvučne izolacije. Kada postigne radnu temperaturu značajno se stiša. Saradnja sa DSG automatikom mu godi u srednjim i visokim obrtajima, a posebno u sport režimu rada mjenjača kada i je sposoban da omogući uzornu dinamiku vožnje. Zvanično deklarisano ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,3 sekunde se zbog siline sa kojom 1.6 TDI odgovara na svaki pritisak gasa čini puno kraćim. Najveća brzina od 200 km/h je više nego pristojno ostvarenje za jedan klasični kompaktni model, čije kretanje pri zakonski dozvoljenim brzinama na autoputu prati iznenađujuće nizak nivo buke, koji upućuje na uzorno izvedenu aerodinamiku. Dizel motor i DSG automatik imaju i periode u kojima se „ne razumiju“ baš najbolje. Naime, u opuštenijoj vožnji pri niskim gradskim brzinama mjenjač zbog ekonomičnosti teži da bude u što višoj brzini bez obzira na to da li radi u D ili S režimu. Njegovo elektronski podešeno forsiranjem najvećeg mogućeg stepena prenosa proizvodi neugodne vibracije i buku, koju vozač može eliminisati dodavanjem gasa ili preuzimanjem kontrole nad mjenjačem i biranjem nižeg stepena prenosa. Jedan od najvećih kvaliteta testnog pogona je skromna potrošnja koju smo bez imalo pažnje držali u rasponu od pet od šest litara. 

 

 

 

 

Datum objave: 15/12/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook