Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Kompakt na stabilnim nogama
FOTO GALERIJA (16)

Mini test – Hyundai i30 1.4 iSky

Kompakt na stabilnim nogama

Zahvaljujući koncepciji vješanja sa prednjim McPhersonom i zadnjim multilinkom, i30 je u osnovi veoma siguran automobil, koji po potrebi može da se osloni i na svesrdnu pomoć elektronike...

Kako smo i obećali prošli put, u ovom broju Auto Shop Magazina posvetićemo pažnju dinamičkim karakteristikama našeg maratonca Hyundaija i30. Od starta treba naglasiti da je testni i30 opremljen osnovnim benzinskim agregatom sa 100 KS, prvenstveno namijenjen pouzdanom i povoljnom prevozu. U praksi to znači da je ovako motorizovan automobil najugodniji u opuštenoj vožnji, kada do izražaja dolaze dobra zvučna izolacija kabine, korektan audio sistem i uzorna udobnost. Ipak i kao takav, i30 mora da zadovolji visoke standarde, koji se pred njega postavljaju kada je riječ o sigurnosti vožnje.

 

DA JE RIJEČ o savremenom automobilu, koji u svakom segmentu nudi naprednu tehnologiju i rješenja potvrđuje kombinacija njegovog vješanja. Prednje McPherson i zadnje multilink ogibljenje do juče je bilo rezervisano za najbolje i najskuplje kompaktne modele. Tu poseban naglasak stavljamo na zadnji multilnik, koji je zbog svoje specifične koncepcije nezavisnog vješanja u određenoj prednosti, u odnosu na klasičnu polukrutu osovinu.

 

Ta razlika u slučaju i30 sa 1.4-benzinskim agregatom više se ogleda u nivou udobnosti koji nudi u vožnji, nego što mu donosi neku osjetniju dinamičku prednost. I pored toga lijepo je znati da je ovakva „skupa“ kombinacija ugrađena u automobil, čija početna cijena startuje već od 22.450 KM. Ta činjenica tim je zanimljivija kada se zna da osjetno skuplja konkurencija poput Volkswagena, Seata, Škode, Honde, pa i ekskluzivnog Audija, u svoje kompakte sa početnim agregatima pozadi ugrađuje jeftiniju polukrutu osovinu.

 

NA TESTNOJ STAZI, gdje se mnogi novi modeli moraju preznojiti, kako bi dokazali ono što proizvođač tvrdi, ni Hyundai i30 nije bio izuzetak. Sa 1.200 kilograma osnovne težine, 100 KS snažan početni benzinac nije imao nimalo lagan zadatak. Ipak, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13,2 sekunde je ostvarivo, kao uostalom i maksimalna brzina od nemalih 182 km/h. Subjektivni utisak je takav da očekujete lošiji rezultat, ali mjerni uređaji pokazuju da su fabrička obećanja ostvariva u praksi, mada je očigledno da našem maratoncu i njegovom pogonu puno više odgovara opušteniji stil vožnje od tjeranja u visoke obrtaje. I u potrazi za krajnjim mogućnostima ogibljenja i granicama fizike, na čiju blizinu vas svaki put kada pretjerate opominje serijski ESP, početni agregat ima težak zadatak, te nas opravdano navodi na zaključak da bi se i30 uspješno izborio sa mnogo jačim motorima.

 

Na po sigurnost vožnje veoma bitnom testu naizmjeničnog izbjegavanja prepreka, i30 je bio veoma siguran i uvjerljiv, mada progresivni električni servoupravljač sugeriše da je puno ugodniji u manevrisanju na skučenim gradskim parkinzima, nego pri učestalom „cimanju“ na testnoj stazi. Sigurno je i ponašanje pri nagloj promjeni pravca, kada sva četiri točka ostaju u kontaktu sa podlogom. U takvim situacijama ni najrasterećeniji „vanjski“ zadnji točak ne počinje da „lebdi“, što je zasluga ranije spomenute multilnik koncepcije zadnjeg vješanja. Za sigurno zaustavljanje zadužena su četiri kočiona diska, samoventilirajući 15-inčni naprijed i klasični 14-inči pozadi, koje potpomaže i serijski ABS.  

 

NAKON DINAMIČKOG ispita zaključak je, barem za nas, manje više očekivan. Početni agregat nema neophodni pogonski potencijal, kako bi iz ravnoteže izbacio našeg maratonca, koji i pored uzorne udobnosti ima dovoljno čvrste noge da se na njih uvijek sigurno osloni. Moderna i nimalo jeftina koncepcija vješanja, sa zadnjim multilinkom, tako u potpunosti opravdava svoju ugradnju, a najbolje od svega je što ta činjenica ne utiče na konačnu cijenu, koja u slučaju potpuno opremljenog testnog modela iznosi 26.490 KM. 

Datum objave: 28/03/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook