Naslovna > Automobili > Škoda > Scala > Kompakt od kojeg već strepe mnogi konkurenti

Škoda Scala

Kompakt od kojeg već strepe mnogi konkurenti

Sa potpuno novim komapaktom upečatljivog imena Scala, Škoda mijenja Rapid Spaceback, te promoviše potpuno novi dizajnerski jezik i savremene tehnologije, koje bi uz uzoran komfor trebale biti najjači aduti njenog novog modela...

U 2017. godini Škoda je širom svijeta isporučila 1,2 miliona vozila, a i u prošloj je oboren novi prodajni rekord. Od 1905. kada se zakotrljao prvi češki automobil do danas sa proizvodnih traka sišlo je više od 21 miliona novih jedinica, dok je popularnost Škode svakim danom sve veća i veća. Nošena odličnim prodajnim rezultatima, koje ostvaraju njeni dobro poznati modeli Fabia, Octavia i Superb, ali i potpomognuta veoma popularnim SUV novajlijama kakvi su Karoq i Kodiaq Škoda je dobila krila, a njene ambicije i apetiti su porasli kao nikada do sada. Mada je do proizvedenih 500.000 jedinica stigao za samo tri godine i uspio se solidno nametnuti kupcima na primarnom evropskom, ali i na tržištima Kine, Indije i Rusije, limuzinski Rapid i njegova kompaktna verzija Spaceback ipak nisu ostvarili zacrtano. Kupci su ovom modelu, koji je čini se bez snažnih aduta „gurnut“ u nemilosrdnu Golf klasu našli puno više zamjerki, nego ijednom drugom Škodinom modelu, pa je njegovo tiho gašenje i povlačenje iz Evrope i razumljivo. Podsjećamo da će Rapid ostati u ponudi na nekim istočnim tržištima gdje je njegov za Evropljane pomalo „spartanski“ koncept enterijera prepoznat kao kvalitet više.

Nasljednik Škode Rapida predstavljen je 6. decembra na gala prezentaciji u Tell Avivu sa potpuno novim, zvučnim imenom Scala. Mnogobrojne ljubitelje automobila koji žive na prostoru bivše Jugoslavije ovo ime zakratko je vratilo u prošlost i podsjetilo na Zastavu 101, odnosno Yugo Skalu koja se u Kragujevcu proizvodila od 1971. do 2008. godine. Podsjećamo da je isto ime koje Škoda dala svom novom kompaktu, od 2010. do 2017. godine koristio i francuski Renault za označavanje kompaktne limuzine, koja je bila dostupna na tržištima Egipta, Meksika i Kolumbije. Renault je u međuvremenu odustao od Scale, a Škoda je prava na ovo ime preuzela uz džentlmenski dogovor sa Francuzima…

 


Scala je za Škodu veoma bitan model po mnogim pitanjima, a jedno od najvažnijih je činjenica da je sa njom češki proizvođač zvanično promovisao svoj novi dizajnerski jezik, ali i uveo neke nove tehnologije u svoju gamu. Prve obrise novog stila mogli smo da vidimo još 2014. godine na sajmu automobila u Ženevi kada je predstavljen Vision C koncept, a koji je nakon toga razrađivan prvo sa Vision E konceptom iz 2017. i prošlogodišnjom Vision RS studijom iz Pariza, koja nam je pokazala prve, realne obrise velikoserijske Scale. A Scala je na prvi pogled zaista drugačija u odnosu na sve aktuelne Škodine modela. Za takav utisak su prije svega zaslužna do sada najoštrija i najtrouglastija svjetla u čitavoj gami, koja su istovremeno u potpunoj suprotnosti u odnosu na jednostavna, pravougaona sa kojima je Rapid do sada osvjetljavao put. Nova svjetla serijski dolaze sa LED dnevnim svjetlima, dok je Full LED kombinacija ponuđena kao opcija, kako naprijed tako i pozadi.


Između prednjih svjetala smještena je nova maska hladnjaka, koja je po uzoru na Audi dobila drugačiji bočni okvir. Blago je spušten i dio hromiranog okvira ispred znaka, pa iz određenih uglova ovakvo rješenje pomalo podsjeća na BMW-ovu tradicionalnu ili recimo Kijinu savremenu masku hladnjaka. Na spisak novih treba dodati i kućišta retrovizora, ali i trouglasta svjetla za maglu. Centralni dio prednjeg branika je u prostoru oko maske izlomljen i ispupčen prema naprijed, dok je poklopac motora uz dva pravolinijska centralna dobio i dva zaobljena bočna pregiba. Dio automobila na koji su Škodini dizajneri najviše ponosni je pozadina. Tamo se osim novih svjetala jasno inspirisanih Vision C konceptom najviše ističe produženo staklo petih vrata bez donjeg okvira. Na njemu se ispod zadnjeg brisača umjesto dosadašnjeg logotipa nalazi veliki stilizovani hromirani naziv Škoda, što je potpuno novi detalj u dizajnerskoj zbirci češkog proizvođača. U skladu sa aktuelnim trendovima donji dio branika je zatamnjen, a u njemu su utisnuti „lažni“ otvori izduvnog sistema, koji je u suštini sakriven iza branika. Lijep detalj su i novodizajnirani alu naplaci, koji će biti dostupni u rasponu od početnih 15 do najvećih 18-inča. U paleti boja se nalazi čak 13 nijansi, među kojima je Škoda kao „promotivnu“ izabrala „Race Blue“ plavu.
Prvi modeli nove Škode Scale u prodajnim salonima bi se trebali naći u drugom kvartalu 2019. a najpovoljniji model bi trebao koštati oko 20.000 eura.


NOVA PLATFOMA
Scala je prva Škoda koja je razvijena na Volkswagenovoj MQB-A0 platformi na kojoj između ostalog „leži“ i aktuelni Polo. Podsjećamo da su Škoda Octavia, Volkswagen Golf, Seat Leon i Audi A3 zasnovani na MQB A platformi, koja je primarno zamišljena kao osnova za kompaktne modele VAG grupacije. Najveća razlika između ove dvije platforme je u činjenici da MQB A može da se kombinuje sa zadnjim multilink vješanjem, koje neće biti dostupno u Scali. Škoda navodi da je njen novi kompakt dugačak 4.362, širok 1.793 i visok 1.471 mm, te da ima međuosovinski razmak od 2.649 mm. Scala ima kabinu čiji komfor je približno isti kao kod aktuelne Octavije, sa identičnim prostorom za noge putnika u drugom redu, ali i nešto kraćim sjedalnim dijelom. Češki kompakt ima najveći prtljažnik u klasi sa osnovnih 467 i maksimalnih 1.410 litara. Podsjećamo da je kod Golfa ovaj odnos 380, 1.270 litara.

SIGURNOST I ASISTENTI
U želji da ponudi najviši mogući stepen sigurnosti kako za vozača, tako i za putnike Škoda je uz Scalu ponudila mogućnost ugradnje čak devet vazdušnih jastuka. Sama konstrukcija karoserije je veoma savremena sa pažljivo projektovanim deformirajućim zonama i ojačanjima čiji osnovni zadatak je da što bolje obezbijede „sigurnosni kavez“ i putnike u njemu u slučaju da dođe do najgoreg. A kako bi se mogućnost od dešavanja saobraćajne nezgode svela na minimum Škoda je Scalu opremila sa nekim od najsavremenijih sigurnosnih i sistema asistencije u vožnji. Između ostalog Scala će se moći dobiti sa Full LED glavnim i LED zadnjim svjetlima, koja osim što omogućavaju visok stepen vidljivosti ispred vozila čine ga i uočljivijim ostalim učesnicima u saobraćaju u svim, a naročitom u lošim vremenskim uslovima. Tamo gdje vozačeve oči ne mogu da primijete opasnost o sigurnosti se brine unaprijeđeni Side Assist sistem asistencije sa Rear Traffic Alert podsistemom, koji obavještava vozača o naletu drugog vozila sa zadnje strane (pokriva 70 metara razdaljine) ili o vozilu koje se nalazi u mrtvom uglu (pokriva 20 metara). Adaptivni tempomat ima mogućnost funkcionisanja do brzine od 210 km/h, dok je Front Assist sistem proširen i unaprijeđen City Emergency Brake funkcijom, koja radarski nadzire prostor ispred vozila i automatski preduzima nepohodne radnje kako bi se izbjegao sudar sa pješacima, automobilima i ostalim objektima. Vozač se može osloniti i na sistem automatskog parkiranja, ali i parking kameru.

POGONSKA PALETA (Ide uz tabelu)
U Scalinoj pogonskoj gami nalazi se pet savremenih benzinskih i dizel motora, koji zadovoljavaju Euro 6d-TEMP ekološke norme i pokrivaju raspon od 90 do 150 KS. Početni benzinac je 1.0-litarski TSI trocilindraš sa 95 KS, koji je dostupan i u jačoj verziji sa 115 KS. Najjači benzinac je novi četverocilindarski 1.5 TSI sa 150 KS. Ponuda dizelaša je svedena na 1.6 TDI jedinicu sa 115 KS i 250 Nm. Peta pogonska jedinica je 1.0 G-TEC sa 90 KS koja osim benzina može da koristi i komprimovani prirodni gas (metan). Najslabiji motori će se kombinovati sa petostepenim ručnim mjenjačima, a jači sa šestostepenim, uz koje će se kao opcija nuditi i sedmostepeni DSG automatik sa dva kvačila.

SAVREMEN ENTERIJER
Škoda sa Scalom pravi dodatni pomak u digitalizaciji eneterijera. Češki kompakt ima nove digitalne instrumente, koji se projektuju na 10,25-inčnom ekranu visoke rezolucije. Vrhunac multimedije je veliki 9,2-inčni na dodir osjetljivi ekran, kojeg u nižim paketima opreme mijenja manji 6,5-inčni. Škoda je maksimalno pojednostavila enterijer i značajno smanjila broj klasičnih tastera, koji se u najbogatije opremljenim, promotivnom modelima sa fotografija mogu još naći na novom dvozonskom automatskom klima uređaju i konzoli oko ručice mjenjača.

 

Datum objave: 23/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook