volvo top 2
Naslovna > Automobili > Hyundai > i20 > Kompakt u koži gradskog automobila
FOTO GALERIJA (22)

Test – Hyundai i20 1.4 MPI Automatic Brilliant

Kompakt u koži gradskog automobila

Bogato opremljen, moderno dizajniran, prostran i udoban, novi Hyundai i20 sa klasičnim benzincem i automatikom, uz promotivni popust od 3.000 KM, djeluje kao odlična prilika za kupce, koji razmišljaju o broj većim, ali skromnijim kompaktima...

Dizajniran, razvijen u Njemačkoj i konstruisan u Evropi. Ovim riječima počinje jedan od pasusa Hyundaijevog promotivnog kataloga, u kojem se potencijalnim kupcima pokušava u najkraćim crtama dočarati karakter novog i20. Druga generacija i20 nije korejski, već punopravan evropski automobil i u to nema nikakve sumnje, kao što je bilo sa prethodnikom, kojem se zamjerala prevelika sličnost sa Opel Corsom. Mada je to bila veća prednost, nego mana, Hyundaijevi dizajneri iz studija smještenog u „Opelovom“ Rüsselsheimu, ovaj put su pokazali da mogu biti originalni.
Nakon dugo godina bez jasno definisane maske hladnjaka, Hyundai je napokon pronašao dobitno rješenje. Istini za volju to je i najmanje originalan detalj na novoj „dvadesetki“, jer neodoljivo podsjeća na Audijev „Single Frame“ koncept. No, odlično joj pristaje i savršeno se uklapa sa moderno oblikovanim glavnim svjetlima.

 

Na skladan prednji dio nastavlja se i veoma lijepa bočna linija. Tu dominira lakiranom plastikom skriveni C nosač krova. Podsjećamo da sličan detalj u gradskoj klasi imaju skupocjeni Mini, te Citroën DS3. Najupečatljivija cjelina na i20 je njegov zadnji dio sa zanimljivom grafikom pozicionih svjetala, kakvih se u kombinaciji sa LED diodama ne bi posramili ni puno skuplji automobili. Lijepo izgledaju i osmokraki 16-inčni aluminijumski naplaci sa mesnatim Continentalovim gumama dimenzija 195/55, serijski dostupnim od trećeg paketa opreme. Kada je riječ o opremi, treba navesti da se Hyundai i20 u BiH nudi s 4 paketa. Početni Economic sadrži više stavki, nego što ih mogu ponuditi neki klasu ili dvije veći automobili. Do idealnog nedostaje mu tek ESP, koji je serijski dostupan od drugog i ujedno cijenom i sadržajem bh. kupcu najpogođenijeg Urban paketa opreme. U trećem Modern se dobija 8 detalja više nego u Urban paketu, a izdvajaju se 2 bočna vazdušna jastuka sa zavjesama, te automatski klima uređaj s funkcijom odmagljivanja. Najzahtjevnijim kupcima Hyundai nudi Brilliant opremu, u okviru koje dolaze detalji poput električno preklopivih bočnih retrovizora, tempomata, LED bifunkcionalnih glavnih i LED zadnjih svjetala, električnih podizača zadnjih stakala, automatsko paljenje svjetala... U takvoj, najbogatijoj kombinaciji bio je opremljen i testni model, sa samo dvije doplate za automatski mjenjač i metalik lak.

 

 

Najbogatiji paket opreme poput testnog otupljuje kritičarsko pero u startu. No, i pored toga bismo konstatovali da je na smjeni generacija Hyundai napravio veliki iskorak naprijed. I dok bi se o dizajnu i izboru boja za osvjetljenje radija i plastičnih dijelova još dalo diskutovati, kvalitetu završne obrade se jednostavno nema šta prigovoriti. Sve je tako čvrsto sklopljeno i sastavljeno da vam se čini kako ste sjeli u punopravan kompakt, a ne u čistokrvan gradski automobil. Da je ipak riječ o manjem modelu, sugrišu vam snažni rubovi prednjih sjedišta, koji osjetno pritišću bokove plećatijih evropskih vozača. Sitnije građeni neće imati primjedbi. Štaviše, na pitanje o prednjim sjedištima će visoko podići palac, jer su ista izuzetno udobna. Ako bi i trebalo izdvojiti jedan od mnogobrojnih aduta sa kojima raspolaže novi i20 i dati mu laskavi epitet „najjači“, onda je to bez svake sumnje udobnost. Korejci su po ovom pitanju čini se nadmašili i slavom opjevane Francuze. Veliki plus je i što vrhunska udobnost nije dobijena na uštrb upravljivosti. Hyundai i20 ima i jedno od najpogođenijih vješanja u klasi. Taj kvalitet prije svega može da zahvali činjenici da pozadi ima punopravan i skupocjen multilink, kojeg nema niko od direktnih konkurenata. Prije nego što se iz kabine prebacimo na pogonski sklop, treba ipak primijetiti da je raspored osnovnih komandi radija, klimatizacije i instrumenata izveden u strogo preciznom, rekli bismo prenaglašenom njemačkom stilu. Na tom polju novi i20 neodoljivo podsjeća na neke od glavnih konkurenata poput Škode Fabije i Volkswagen Pola, što je s obzirom na njihovu popularnost svakako kompliment. Na njemačke automobile i20 podsjeća i krutošću karoserije, koja je povećana za čak 80% u odnosu na prethodnika.

 

Novi i20 nudi se sa četiri agregata, dva benzinca i dva dizelaša. Početni benzinac je 1,25-litarski agregat sa 84 KS. Iznad njega je 1.4 motor sa 100 KS, kojeg smo do sada imali priliku voziti u većem i30 modelu, ali i u Kiji Rio, te Cee´du. Dizelaši su zastupljeni kroz 1.1 i 1.4 CRDI agregate sa 75 i 90 KS. Mi smo imali priliku da isprobamo jačeg benzinca u kombinaciji sa četverostepenim klasičnim automatskim mjenjačem. Ciljna grupa kupaca ovakve kombinacije su vozači, kojima su udobnost i pouzdanost ispred performansi. O tome najbolje svjedoče činjenice da ubrzanje od 0 do 100 km/h u ovoj kombinaciji traje 13,2 sekunde, te da je najveća brzina od 170 km/h. Maksimalni obrtni momenat od 134 Nm dostupan je pri 3.500 obrtaja. U opuštenoj vožnji do izražaja dolazi lagani, ali još uvijek dovoljno osjetljiv servo upravljač. Do 3.500 obrtaja motor je kultiviran i izuzetno miran, a u laganom ritmu prati ga i mjenjač, koji nudi i opciju ručnog prebacivanja.

 

Potraga za „sportskim“ performansama u ovoj kombinaciji je besmislena i naplaćuje se visokom potrošnjom, bez zadovoljavajućeg dinamičkog efekta u praksi. Ovo je automobil kao stvoren za lagano krstarenje na otvorenoj cesti i opuštenom stani - kreni gradskom ritmu. Hyundai za testni automobil obećava prosječnu potrošnju od 6,7 litara i ona je ostvariva u laganom ritmu vožnje. U gradskim uslovima lako se penje iznad devet litara, dok se testni prosjek zaustavio na 8,2 litre. Za najbogatije opremljeni Hyundai i20 poput testnog sa jačim 1.4-litarskim benzincem, automatskim mjenjačem (2.000 KM) i metalik bojom (500 KM), Hyundai u BiH traži 32.490, odnosno 28.990 KM, koliko on košta sa promotivnim popustom od 3.000 KM. Zanimljivo djeluje i činjenica da Hyundai na početni Economic i najpogođeniji drugi Urban paket opreme, nudi popust na gotovinsko plaćanje u iznosu od 3.000 KM, odnosno do 3.000 KM zavisno od načina plaćanja.

Datum objave: 30/04/2015
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook