Naslovna > Automobili > Citroen > DS4 > Kompakt za sladokusce
FOTO GALERIJA (15)

Vozili smo - Citroen DS4

Kompakt za sladokusce

Ušminkana i opremom „napucana“ DS izvedba Citroena C4 još jedan je iskorak francuskog proizvođača u stvaranju elitnog podbrenda, koji će se od ostatka game razlikovati kako dizajnom tako i dinamičkim karakteristikama, ali i cijenom...

Francuski Citroen bio je i ostao jedan od najinovativnijih proizvođača automobila, koji je svojim kreacijama uvijek iznenađivao automobilsku javnost. Hroničari će se prisjetiti upečatljivih GS, CX i XM modela, koji su svojevremeno proglašeni najboljim evropskim automobilima. Tu su i nezaboravni 2CV, zatim Ami 6, te Dyana i još mnogi, mnogi ostali modeli, bez kojih bi automobilska istorija bila neizmjerno siromašnija. Pravo suvo zlato u toj automobilskoj riznici Citroena je harizmatični DS, kod nas poznatiji kao „žaba“ ili „ajkula“. Mada se pojavio 1955. godine i danas predstavlja pojam kada je riječ o pojedinim tehničkim rješenjima, dizajnu, komforu i aerodinamici... Činjenica da je zaslužio epitet bezvremenskog automobila poslužila je Citroenu kao podloga za razvoj nove, savremene DS linije, koji se od ostatka game razlikuje kako po dizajnu, opremi, tako i po koncepciji, odnosno dinamičkim mogućnostima.

 

 

 

 


Najnoviji adut iz ekskluzivne DS game isprobali smo među prvim automobilskim redakcijama na svijetu, u okviru Citroenove međunarodne prezentacije koja je održana u španskoj Barceloni. Odabir jedne od najposjećenijih evropskih turističkih destinacija za premijeru dio je sračunate marketinške strategije koja prati Citroenovu DS liniju od njenog oživljavanja. Recept je krajnje jednostavan, a slike najnovijeg Citroena već danas krase Facebook, Twiter, MySpace... i ostale profile mnogobrojnih turista, koji su potegli na jug Španije da vide remek-djela slavnog Salvadora Dalija. Sam DS4 odlično se uklopio u šaroliki kolorit Dalijevog umjetničkog grada, ali i u turističke spomenare. Zanimljiva dizajnerska kreacija, nedavno okrunjena nagradom „Najljepši automobil godine“, na svoj način je drugačija od svega što se trenutno nudi u kompaktnoj klasi i kao takva nema direktnu konkurenciju. Tačnije DS4 se nalazi negdje na pola puta između klasičnog kompakta i crossovera. Za takav utisak osim kupeovskog dizajna zasluženo je visoko podignuto vješanje, o kojem svjedoče i velike praznine iznad točkova.

 

 

 

U ponudi je čak četrnaest različitih vrsta aluminijumskih naplataka u rasponu od 16 do 19 inča. Sa onim najvećim kakve smo imali priliku vidjeti na testnim modelima DS4 djeluje i najrobusnije. Mada agresivni prednji dio mami prvi pogled, padajuća linija krova i mišićavi bokovi vješto skreću pažnju na pozadinu automobila. Iako je dizajnom definisan kao sportski kupe, DS4 ima dvoje vrata „viška“. Naime, zadnjoj klupi se pristupa kroz dvoje klasičnih vrata, čije prisustvo je prikriveno „nevidljivom“ bravom (kao u Alfe Romeo 156). Osim što su kraća i niža u odnosu na ona kod klasičnog C4 modela, zadnja vrata DS-a imaju i fiksne prozore, koji se ne mogu spuštati. Pristup zadnjoj klupi nije na nivou hatcbacka i zahtijeva privikavanje, ali je ipak praktičniji u odnosu na klasične trovratne kupe modele.


 

 

Mada od starta miriše na bogatu opremu, enterijer DS4 u najvećoj mjeri je identičan onom koji smo imali priliku vidjeti u klasičnom C4. Konstrukcijske razlike su vidljive tek u rukohvatima na vratima, aluminijumskim papučicama, okviru središnjeg grebena i još nekim „DS detaljima“. Kvalitet materijala je u vrhu klase, a sve „strateške“ pozicije obložene su mekanom guma plastikom. Posebna priča je kombinacija koja donosi „kožom“ obložen enterijer. Na pogled skupocjena i na dodir izuzetno ugodna, svijetlim koncem prošivena koža nalazi se na upravljaču, oblogama vrata, oko mjenjača i preko kompletne instrument table. U ovoj kombinaciji najupečatljivija su sjedišta sa retro „pletenicom“, koja osim što vrhunski izgledaju nude i odličan oslonac za leđa, u svim situacijama. Zadovoljstvu nema kraja ako imate kombinaciju sa leđnim masažerom...

 

 

 

Bogata oprema naglašena u testnim modelima jednostavno nije ostavila prostora kritikama, a za svaku pohvalu je i jednostavnost komandi na središnjem grebenu. Mesnati četverokraki upravljač je tradicionalno načičkan prekidačima. Kada jednom „memorišete“ položaj daljinskih komandi onda ste čak spremni reći da vam se ovakvo rješenje i dopada. Praktična strana automobila ogleda se odlagalištima u vratima, centralnom grebenu i ispred vozača, dok je prtljažnik od 370 litara (38 litara manji od klasičnog C4) dovoljan za svakodnevne potrebe. Mada su za ovaj model spremili čak šest različitih pogonskih kombinacija, Francuzi su odlučili da nam u Barceloni predstave dvije najatraktivnije. Prvi kontakt sa DS4 imali smo za upravljačem 160 KS snažnog modela, koji je pokretao 2.0 HDi dizelaš. Prvo što smo primijetili nakon „hladnog starta“ je odlična zvučna izolacija, zahvaljujući kojoj do uha vozača dolazi tek odmjerena količina decibela. Višeslojna stakla i brojni utišavajući materijali odlično su ušuškali kabinu DS „četvorke“, zbog čega lako pomislite da ste u automobilu više klase. Na ovako razmišljanje podstiče vas i odlično podešeno vješanje. Mada na mjestu DS4 izgleda koji centimetar previsoko, u vožnji se takav utisak ne može steći.

 

 

 

Balans između udobnosti i stabilnosti je dobro odmjeren, a čini se da su Francuzi konačno odlučili da iskoriste mrvicu bogatog WRC iskustva u jednom od svojih cestovnih modela. Osim raskošnim pogonskim potencijalom, koji se temelji na 340 Nm dostupnih u rasponu između 2.000 i 3.000 o/min najjači dizelaš oduševljava i skromnom potrošnjom, koja se u okvirima dinamične „španske“ rute zadržala ispod sedam litara. Da DS4 ima smisla sa ovakvim motorom i za dinamične vozače pokazuje ubrzanje do 100 km/h od 8,6 sekundi, te maksimalna brzina od 212 km/h. Za znoj na dlanovima ipak je potreban benzinac i to onaj najjači 200 „konja“ snažni 1.6-litarski turbo, koji je Citroen razvio u saradnji sa BMW-om.

 

 

 

Osim što s lakoćom nosi 1.391 kg težak automobil, ovaj agregat pravi je melem za uši, jer proizvodi karakterističan dubinski zvuk, zahvaljujući ugrađenoj zvučnoj membrani. Oprema Sport, osim već spomenutog kožom obloženog enterijera, donosi i jači servo upravljač, zahvaljujući kojem se i upravljanje automobilom čini još direktnijim. Do 100 km/h ovaj model stiže za 7,9 sekundi, a brzinski špic mu je na 235 km/h. Dobar utisak ostavio je i novi šestostepeni ručni mjenjač, koji nudi dovoljno preciznosti i brzine u svim uslovima vožnje, dok šestostepeni automatski nismo imali priliku isprobati. Najjeftiniji benzinski model DS4 sa 1.6-litarskim atmosferskim motorom i 120 KS na evropskom tržištu košta 19.450 eura, dok je za početnog 1.6 HDi dizelaša sa 110 konja potrebno izdvojiti 20.690 eura. Za najjačeg dizelaša treba izdvojiti 27.290, a za benzinca 28.290 eura. Kolike će cijene biti na bh. Tržištu, znaće se krajem juna, za kada je zakazana bh. premijera DS4 modela. 

 

Datum objave: 01/07/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook