Naslovna > Automobili > Mazda > 3 > Kompaktna ljepotica
FOTO GALERIJA (10)

Predstavljamo - Mazda 3

Kompaktna ljepotica

Nakon pet godina i zapaženog tržišnog nastupa, Mazdin kompakt je prošao kuru podmlađivanja. Rezultat je izvrstan, pa Golf, Astra, Focus i Megane imaju razloga za zabrinutost…

Uporedo sa rastućom ekonomskom krizom i drastičnim padom prodaje, svjetski proizvođači automobila započinju još jednu tržišnu utakmicu u najpopularnijem segmentu kompaktnih vozila C segmenta. Upravo tako, obnovljeni Ford Focus je tu, Renault Megane se “uozbiljio”, stigao je i Golf šeste generacije, a i iz Russelsheima su sve glasnije najave o novoj generaciji Astre. Šarenom karavanu nedavno se pridružila i japanska Mazda, predstavljanjem potpuno nove generacije izuzetno popularnog modela 3 u Japanu poznatijeg kao Axela. U pitanju je temeljno obnovljen automobil koji dolazi nakon pet godina „trojkinog” postojanja i jednog manjeg redizajna iz 2006. godine.

 

 

U razvoj nove generacije uključili su se dizajnersko-tehnički centri iz Japana, Evrope i SAD, da bi stvorili “održivi zoom-zoom”, odnosno perfektnu harmoniju između vozačkog užitka, brige za ekologiju i vrhunske sigurnosti. Nakon što je u Los Angelesu svjetlost dana ugledala sedan verzija Mazde 3, na sajmu automobila u italijanskoj Bologni, početkom decembra stigla je i hatchback verzija, poznatija pod nazivom Sport. Ovakav potez ne treba da čudi, obzirom da j je hatchback verzija mnogo popularnija u Evropi, nego u SAD, gdje su sedani mnogo traženiji.

 

VANJSKI DIZAJN
Dizajnerski je nova Mazda 3 potpuno nov automobil i budi više emocija od prethodnice, s kojom dijeli samo pojedine linije karoserije. Osim toga, vidljiva su brojna rješenja sa modela 2 i 6, a  mnogi će sedan varijantu nove „trice” upravo zamijeniti sa broj većom „šesticom”. Najviše pažnje privlači prednji dio s masivnim trapezoidnim usisnikom zraka i velikim otvorima sa strane, u čijem su dnu smještena svjetla za maglu. Masivna svjetlosna tijela i stilizovani poklopac motora odlično se uklapaju u ostatak vozila i pozitivno djeluju na aerodinamiku. Potvrda, koeficijent otpora zraka od samo 0,28 (sedan), odnosno 0,30 (hatchback). Na agresivan prednji dio nastavlja se dinamična bočna linija sa naglašenim blatobranima i stilizovanim pregibom, koji se izdiže prema kraju vozila. Sve to nastavlja se na masivni stražnji dio, kojim dominiraju velika svjetla, masivni branik, zaobljeno staklo i blago izvučeni prtljažnik, detalji čiji je cilj isticanje velikog tvorničkog loga. Kod sedan verzije, posebna je pažnja posvećena liniji krova, čime se dobio izuzetno atraktivan “padajući” coupe oblik. 

 

 

Nema sumnje, Mazda je ovim potezom napravila dobar posao i zadovoljila zahtjeve dva najveća automobilska tržišta. Inače, prva generacija Mazde 3 nudila je nivo vozačkih užitaka i osjećaj kvalitete daleko iznad prosjeka klase kojoj je pripadala, pa se vremenom pokazala kao tržišni hit, jer je prodaja iz godine u godinu rasla, te je za pet godina prodano čak 1.8 miliona primjeraka, što je od ”trojke” učinilo najprodavaniji model Mazde. Tačnije Mazda 3 je istinski bestseller, obzirom da čini trećinu svih prodajnih rezultata. Vrijedi spomenuti da je Mazda 3 dosad osvojila ukupno 90 međunarodnih nagrada.


UNUTRAŠNJOST
Unutrašnjost Mazde 3 prati dinamične vanjske linije i nudi maksimalan sportski štih sa zaobljenijom prednjom armaturom i velikim centralnim displejom, te decentnim umecima od aluminijuma. Iza trokrakog sportskog upravljača smještene su dvije “duplje” sa instrumentima. Novost je i pregledan multifunkcionalni displej, koji je zamijenio nisko smješteni u prethodniku. Sjedišta su sportski profilisana i 20 mm šira od prethodnika, a uz doplatu nude i tri memorijske funkcije. Ispred praktične centralne konzole sa kliznim odmorištem za laktove smještena je kratka ručica mjenjača, dodatno približena vozaču za još lakše biranje brzina. Novost je i inovativno interaktivno osvjetljenje, u kombinaciji s maksimalno kvalitetnim materijalima i filigranskom obradom. Iako promjena u međuosovinskom razmaku nema, putnici pozadi sjede komfornije, zahvaljujući 35 mm širim sjedištima. Osim toga, posebna pažnja je posvećena akustičkoj izolaciji, pa je novi model 10% tiši od prethodnog.

 

 

Upravo zbog toga se obnovi pristupilo sa krajnjom pažnjom. Vizuelni rezultat je odličan, a nova trica bi se mogla najbolje opisati kao umanjena Mazda 6, uz još atraktivniji nastup. U odnosu na prethodnika, obje karoserijske varijante nove Mazde 3 su produžene, sedan na 4.580 mm (prije 4.475 mm), a hatchback na 4.460 mm (prije 4.415). Širina od 1.755 mm je identična prethodnom modelu, dok je visina povećana za tek pet mm na ukupno 1.470 mm. Međuosovinski razmak je također zadržan na 2.640 mm. Iako se taj podatak još uvijek ne iznosi u javnost, može se očekivati da je prtljažni prostor identičan kao kod prethodnice, koji je u hatchback varijanti nudila 346 litara, a u sedan 413 litara.

 

VOZNA DINAMIKA
Prilikom razvoja nove Mazde 3, jedna od vodilja bilo je unapređenje ionako vrhunske vozne dinamike, zbog koje je i stara “trojka” bila istinski vozački automobil i uz Ford Focus redovno “tukla” konkurenciju na polju voznih mogućnosti i stabilnosti. Famozni zoom-zoom osjećaj uspješno je doveden na novi nivo, jer je ovjes stare Mazde 3 dodatno ojačan, da bi se uz elektrohidraulični upravljač dobile idealne povratne informacije sa ceste. 

 

 

Sa dužinom od 4.360 mm, nova Mazda 3 hatchbach je osjetno duža od direktnih konkurenata Opel Astre (4.250 mm), VW Golfa VI (4.199 mm) i novog Renault Meganea (4.295 mm), a zadržani međuosovinski razmak od 2.640 mm je u prosjeku klase (Astra 2.610 mm, VW Golf VI 2.587 mm, Renault Megane 2.641 mm). Ipak, najveći nedostatak će i dalje biti prtljažni prostor sa očekivanih 346 litara, što je u ravni sa Golfom VI (350 litara), ali i osjetno manje od Opel Astre (380 litara) i Renault Megana (405 litara).

 

POGONSKI AGREGATI
Ponuda agregata skrojena je prema potrebama evropskih kupaca i uključuje tri dizelska i dva benzinska agregata. Dizelsku ponudu čini 1.6-litarski agregat sa 109 KS i 240 Nm obrtnog momenta, te novi 2.2-litarski agregat u verziji sa 150 KS i 360 Nm obrtnog momenta, te 185 KS i 400 Nm obrtnog momenta, koji je 10% efikasniji od 2.0-litarskog agregata kojeg zamjenjuje. Vrijedi spomenuti da je srednje jaki dizelaš sa 150 KS ujedno i najbolja opcija za ovaj automobil, jer u prosjeku troši samo 5,4 litre goriva na 100 pređenih kilometara, a zauzvrat nudi maksimalnu brzinu od 183 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 7,7 sekundi. Ponuda benzinaca uključuje 1.6-litarski agregat sa 105 KS i 145 Nm obrtnog momenta te 2.0-litarski sa 150 KS i 187 Nm obrtnog momenta. Američki kupci moći će uživati i u čarima 2.5-litarskog MZR agregata sa 167 KS. O performansama nove MPS verzije koju trenutno pogoni 2.3-litarski turbobenzinac sa 260 KS zasad nema riječi. Svi agregati dolaze u kombinaciji sa petostepenim manuelnim i automatskim mjenjačem, te šestostepenim ”manuelcem”. Osim što su dizelaši očekivano opremljeni filterom čestica, 2.0-litarski benzinac prvi na svijetu koristi katalizator konstruiran uz pomoć takozvane „single nanotehnologije“. Ova nova tehnologija omogućuje Mazdi da smanji potrebnu količinu plemenitih metala poput platine i paladija.

 

 

 

Osim učinkovitih pogonskih agregata, koji zadovoljavaju nadolazeću euro 5 ekološku normu, u razvoju nove Mazde 3 primijenjena je poznata „gram strategija“, premijerno predstavljenja u modelu Mazda 2. Tako je uprkos rastu ukupnih dimenzija, nova „trojka“ 15 kg lakša od prethodne. Prvi primjerci nove Mazde 3 na evropsko tržište stižu u proljeće 2009. godine, po još uvijek nepoznatim cijenama, ali će očekivano biti više za 5-10% u odnosu na prethodnika. U svakom slučaju, Japanci su ponovo napravili odličan posao i napravili jedan od najatraktivnijih automobila kompaktnog segmenta, koji se nameće kao savršen porodično-sportski automobil.

Datum objave: 04/02/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook