Naslovna > Automobili > Mazda > 3 > Koncept koji je ugledao svjetlo dana

Mazda 3 G122 M-Hybrid Plus

Koncept koji je ugledao svjetlo dana

Dizajn velikoserijske „trojke“ vjerna je replika Mazdinog Kai koncepta i jedan od rijetkih primjera hrabrosti u današnjem ekonomski (pre)strogo sračunatom automobilskom svijetu. Ovakav pristup zahtijeva određene kompromise po pitanju udobnosti i praktičnosti, što i nije velika žrtva s obzirom na činjenicu kako Mazda 3 izgleda...

Rijetko koji proizvođač na velikoserijskom modelu tako vjerno interpretira dizajn koncepta kao što je to uradila Mazda sa novom „trojkom“. Naime, ako danas uporedite koncept Kai iz 2017. godine i produkcijsku verziju Mazde 3, uvidjećete nevjerovatnu sličnost između ova dva modela. Bravo za Mazdu i njenu hrabrost sa kojom je odlučila da nam uljepša kompaktnu klasu, u kojoj uglavnom preovladava strogi, industrijski dizajn čiji osnovni zadatak je da ispuni ekonomske i praktične zadatke, pa tek onda da probudi emocije. Mada u ocjenjivanju uspješnosti izgleda nekog automobila uvijek treba ostaviti dovoljno prostora za subjektivni doživljaj svakom pojedincu, u ovom slučaju se s velikom dozom sigurnosti može konstatovati da je nova „trojka“ jedinstveno izvajan kompakt, kojeg s vana odlikuje do sada neviđena jednostavnost. Kada se ta jednostavnost, koja je uostalom i suština japanske kulture, upari sa nevjerovatno čistom, sjajnom i dubokom Soul Red Crystal metalik bojom, koja je na testnom modelu doplaćena 1.320 KM, dobija se 4.460 mm dugačak kompaktni magnet za oči.

Naime, tražili to ili ne, u mnogobrojnim ljubopitljivim pogledima ostalih vozača, ali i slučajnih prolaznika iz dana u dan ćete iznova pronalaziti potvrdu da se nalazite za upravljačem jednog dizajnerski posebnog automobila. Ukoliko vam je privatnost jedan od prioriteta, Mazda 3 vam ju u testnoj kombinaciji ne može pružiti, jer predstavlja automobil koji jednostavno traži da bude u centru pažnje. Slagali bismo kada bismo napisali da nam to nije i te kako godilo tokom testa. Veoma ugodna je i činjenica da se u kristalno crvenoj boji Mazde 3 ogleda čitava njena okolina. Zbog ovog efekta ona i dok stoji na parkingu izgleda kao da se kreće, da je živa i svakog trenutka spremna za start. Nećemo pretjerati ni ako kažemo da ju je veliko uživanje bilo i samo gledati sa distance, posebno kada je bila besprijekorno čista.

 


U kabinu se ulazi nakon popriličnog „propadanja“, kao u čistokrvne sportske automobile, jer se u „trojci“ sjedi iznenađujuće nisko i blizu asfaltu. Vozački osjećaj je na ovaj način dodatno naglašen, ali se gimnastika koju je pritom potrebno praktikovati vjerovatno neće dopasti baš svima. Treba primijetiti i da ju nije jednostavno izvoditi na sve skučenijim parkinzima, kada se mora biti posebno pažljiv, jer je prelijepi crveni lak na vratima zbog stilske jednostavnosti lišen zaštitnih lajsni. Nakon što pronađete idealan položaj u odlično profilisanom vozačevom sjedištu ispred vas će se ukazati kolo trokrakog upravljača. Veoma je lijep, i ugodan na dodir, sa pedantno oblikovanim daljinskim komandama, ali i mrvicu prevelik. Mazdina kombinacija analogno digitalnih instrumenta može da bude „potpuno“ klasična sa numeričkom skalom brzinomjera. Ko želi, dodirom tastera na upravljaču umjesto nje može da dobije i nekoliko različitih info grafika, od kojih nijedna ne djeluje nametljivo.

 

Čak naprotiv, svi elementi enterijera, pa i grafička postavka 8,8-inčnog ekrana multimedije, koji je izdvojen na instrument panelu i zakrenut ka vozaču odišu jednostavnošću. To znači da ćete kada jednom registrujete položaj osnovnih komandi većinu njih koristiti intuitivno i bez predugog skretanja pogleda sa puta. Mada je završna obrada pedantna, a svi ugrađeni materijali se čine kvalitetnim i među najboljim ostvarenjima koje trenutno nudi kompaktna klasa, prostora za napredak u kabini ipak ima. Naime, instrument panel se pri jakom dnevnom svjetlu jasno ogleda u vjetrobranu, a na refleksiju nije imun ni ekran multimedije. Komande klima uređaja su usitinjene i pomalo previše uvučene u panel. Zbog masivnog C stuba vidno polje je poprilično suženo pri vožnji unazad, zbog čega se zadnja kamera i sistem nadzora mrtvog ugla smatraju neophodnom opremom.


Ponuda prostora nije onakva kakvu bismo očekivali od najgabaritnijeg kompakta u klasi, koji je od Volkswagen Golfa duži punih 20 cm. Na prednjim sjedištima se sjedi veoma udobno i ugodno, dok u drugom redu ovakav osjećaj mogu podijeliti dvije odrasle osobe prosječne građe. Za djecu je komfor ionako u svim kompaktima više nego zadovoljavajući, ali bi u Mazdi najmlađi mogli negodovati zbog malih prozora, koji su još jedna od „žrtava“ odlično vanjskog dizajna. Sa 358 litara osnovne zapremine prtljažnik je ispod prosjeka klase za čiji orijentir se uzima VW Golf sa zapreminom od 380 litara. Nema sumnje da će par litara manje u prtljažniku ili skučenost kabine vlasnicima nove „trojke“ biti opravdana „žrtva“ s obzirom na njen odličan vanjski dizajn i izražen vozački karakter.


Za osnovni model Mazde 3 u kombinaciji sa 2,0-litarskim benzinskim motorom sa 122 KS u BiH potrebno je izdvojiti 41.180 KM, dok testni model u M-Hybrid Plus verziji sa vrhunskom Soul Red Crystal metalik crvenom bojom do registracije košta 45.100 KM. Uz ovaj iznos Mazda dodaje i trogodišnju garanciju ili do 100.000 pređenih kilometara. Kada je riječ o Mazdi 3 zaključak je jednostavan. Riječ je o jedinstvenom dizajniranom automobilu, koji je enterijerom i vozački u potpunosti usmjeren ka vozaču i uživanju u vožnji. Zbog takve orijentacije brzo se „uvlači pod kožu“ i postaje više od automobila, što je kvalitet više koji treba uzeti u obzir kada se povede priča o cijeni, koja je s obzirom na ponuđeni paket djeluje realno odmjerena.


POGON
Od starta prodaje Mazda je za „trojku“ namijenila dva motora, novi 1,8-litarski dizel motor sa 116 KS i modernizovanu verziju 2,0-litarskog atmosferskog benzinca sa 122 KS kojeg smo imali u testnom modelu. Najveću snagu ovaj motor razvija pri 6.000 obrtaja, dok je 213 Nm obrtnog momenta dostupno pri 4.000 obrtaja. U praksi je riječ o veoma kultiviranom i vrhunski izbalansiranom motoru, koji se u startu rado odaziva na gas i do 100, 120 km/h ubrzava iznenađujuće srčano praćen odlično proračunatim šestostepenim ručnim mjenjačem. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 10,4 sekunde, dok je najveća brzina 197 km/h. Nisu to peroformanse od kojih zastaje dah, ali su dovoljne da adekvatno isprate sportski duh japanskog kompakta koji je izražen kroz nisko sjedenje, direktno upravljanje, odličan mjenjač i Mazdin jedinstveni G-Vectorin Control Plus sistem, koji elektronskim doziranjem obrtnog momenta na prednju osovinu omogućava veoma sigurne i brze prolaske kroz krivine. Zbog ovakvog dinamičkog paketa „trojka“ se najugodnijom čini upravo u ovakvim i najzahtjevnijim uslovima za vožnju kada do izražaja dolazi i njena uzorna udobnost, što je opet zasluga G-Vectoring sistema, koji između ostalog umanjuje naginjanje i ljuljanje karoserije. Na otvorenom i pri visokim brzinama karakterističnim za autoputeve dvolitarski atmosferac nema živosti karakteristične za savremene turbobenzince, ali je to i očekivano s obzirom na njegovu maksimalnu rasterećenost kada je riječ o snazi, koja je dobijena iz dvolitarskog bloka. Prosječna potrošnja na testu varirala je između 7,5 i 8,5 litara, na koliko se na kraju i zaustavila. Mazda istovremeno ovećava prosjek od 6,4 litara, do kojeg je u praksi moguće doći, ali uglavnom sa više kilometara provedenih na otvorenom putu nego što smo mi imali u zahtjevnim testnim okolnostima.
BOJA
Mazdina Soul Red Crystal crvena boja usko je povezana sa istorijskom pričom japanske kompanije koja ju prati od dana njenog osnivanja do danas. Crvena boja je svojevrsni Mazdin DNK kod. Njen prvi model R360 Coupe iz 1960. godine bio je obojen u crveno, a poslije njega ova nijansa našla se na svim njenim najpoznatijim modelima: poput Cosma AP (1975. godina), zatim 323 kompakta (1980), MX-5 Miate (1989), RX-7 (1991), RX-5 (2003) i ostalih. Najnovija Soul Red Crystal nijansa za koju u Mazdi neskromno kažu da je najljepša crvena boja na svijetu, koja istovremeno izvlači najbolje iz njenog Kodo dizajnerskog jezika, dostupna je na svim aktuelnim Mazdinim modelima, a karakterišu ju nevjerovatna dubina i sjaj. U njenom nanošenju koristi se inovativna tehnologija robotskog višeslojnog lakiranja: Takumi-Nuri, koja je u prošlosti bila izvodiva samo ručnim lakiranjem.
SIGURNOST I ASISTENCIJA U VOŽNJI
Kada je riječ o sigurnosti i asistenciji u vožnji, Mazda tu ne ostavlja prostora za kompromise pa nova „trojka“ u testnoj opremi nudi: sistem nadzora pritiska u gumama, električnu parking kočnicu sa „Hold“ funkcijom, start/stop sistem pokretanja motora, G-Vectoring Control Plus sistem za poboljšavanje upravljivosti i stabilnosti vozila u krivinama, pomoć pri kretanju na uzbrdici, sistem dinamičke kontrole stabilnosti i proklizavanja, prednje i bočne vazdušne jastuke i zavjese, te vazdušni jastuk za koljena vozača. Tu su i Smart City Brake Support sistem sa mogućnošću preventivnog kočenja u gradskoj vožnji i detekcijom pješaka, sistem automatsko kočenja u slučaju prepreke na putu, senzori za uključivanje i isključivanje svjetala i brisača, adaptivni radarski tempomat, sistem nadzora pravca u traci sa mogućnošću korekcije putanje i sistem nadzora mrtvog ugla sa upozorenjem na bočni saobraćaj. Mazda 3 u serijskoj opremi još ima i pametni ključ, sistem za prepoznavanje saobraćjanih znakova, upozorenje na umor vozača, prednje i zadnje parking senzore, samozatamnjujuće retrovizore, kameru za vožnju unazad, te E-Call poziv u slučaju nužde.

Datum objave: 18/06/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook