Naslovna > Komercijalna vozila > Korak ispred budućnosti
FOTO GALERIJA (5)

SCANIA – Euro 6 agregati

Korak ispred budućnosti

Uvođenjem najnovije generacije superčistih Euro 6 agregata Scanija je već sada svojim kupcima ponudila najsavremenije pogonske opcije, sa kojima mogu dobiti subvencije i ostvariti uštede pri transportu robe i usluga...

Mada Euro će 6 norme o kvalitetu izduvnih gasova postati obavezujuće za sva nova vozila istekom 31. decembra 2013. godine, švedska Scanija već danas ima agregate koji zadovoljavaju ove standarde. Ovi motori predstavljaju kombinaciju mnoštva inovativnih tehničkih rješenja koja su udružena s ciljem radikalnog smanjenja emisije štetnih gasova. Emisije azotnih oksida i čestica kod ovih agregata su smanjene za oko 80 posto u poređenju sa standardima motorima, koji trenutno pokreću većinu novih kamiona (Euro 5). Riječ je o 13-litarskim dizel agregatima dostupnim u dvije kombinacije sa 440 i 480 KS, sa obrtnim momentima od 2.300, odnosno 2.500 o/minuti. Ovi agregati od starta prodaje dostupni su sa Scanijinim kamionima G i R serije, a vremenom će njihova ponuda biti proširena i na ostale modele u gami.
 

 

 

 

Scania Euro 6 motori omogućavaju operaterima da naprave korak naprijed i investiraju u “najzeleniju” tehnologiju koja je trenutno dostupna na tržištu. Zahvaljujući toj činjenici oni će moći iskoristiti niže putarine i ostale podsticaje koje su već u primjeni ili se njihova primjena očekuje u skoroj budućnosti. Vozila usklađena sa najnovijim standardima emisija, takođe, diktiraju i veće vrijednosti na tržištu polovnih vozila. „Ponosni smo što smo već sada u mogućnosti da stavimo ovo izuzetno tehnološko dostignuće na raspolaganje našim kupcima. Novi motori su projektovani tako da pružaju iste performanse i potrošnju goriva kao i njima ekvivalentni Euro 5 motori“, rekao je Martin Lundstedt, izvršni potpredsjednik zadužen za prodaju i marketing u Scaniji.

 

PRINCIP RADA
Niska emisija izduvnih gasova koja zadovoljava Euro 6 standarde postignuta je zahvaljujući kombinaciji EGR sistema i filtera čestica. Po sagorijevanju goriva u cilindrima agregata 25 procenata izduvnih gasova se putem EGR-a vraćaju u cilindre na ponovno sagorijevanje. Ostalih 75 odsto prvo se iskorištava za pokretanje turbine, iz koje se gasovi dalje sprovode kroz katalizator, a zatim i filter, u kojem se “prečišćavaju” uz pomoć AdBlue aditiva. Nakon toga filtrirani gasovi prolaze kroz još dva katalizatora i tek onda ulaze u izduvni sistem, iz kojeg se ispuštaju u atmosferu.

 

 

Pri razvoju Euro 6 motora, što je u cjelini izvedeno u okviru kompanije, Scania je kombinovala sve nove tehnologije koje je razvila tokom proteklih godina: EGR, Turbo Compound, common-rail sistem ubrizgavanja goriva pod visokim pritiskom, SCR i filtriranje čestica. „Dodajte tome još i naš vlastiti motor i tehnologiju kontrole izduvnih gasova, koji su sada integrisani u jedan sistem“, rekao je Jonas Hofstedt, viši potpredsjednik Odsjeka za razvoj pogonskih sistema. Razvoj nove generacije motora i tehnologije koja zadovoljava buduće emisijske norme trajao je pet godina i u njega je utrošeno približno 10 milijardi švedskih kruna. Podsjećamo da će Euro 6 norma stupiti na snagu unutar Evropske unije i nekim okolnim zemljama 31. decembra 2012. godine za nove modele vozila, a godinu dana nakon toga i za sva nova vozila u prodaji. Euro 6 predstavlja prvi korak prema implementaciji globalno usklađenih emisijskih normi, koje bi trebale važiti na tlu Evrope, Sjeverne Amerike i Japana, što bi trebalo olakšati koordinaciju i razvoj za buduće standarde.

Datum objave: 25/07/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook