Naslovna > Automobili > Volkswagen > T 6.1 > Korak ka novoj generaciji
FOTO GALERIJA (72)

Vozili smo - Volkswagen T6.1

Korak ka novoj generaciji

Ikona je unaprijeđena, kažu iz Volkswagena, a da je zaista tako naša novinarska ekipa imala je priliku uvjeriti se na svjetskoj premijeri novog njemačkog kombija, tačnije temeljnog redizajna, koja je upriličena u Amsterdamu i njegovoj okolini...

 

Svoju priču Volkswagenov Transporter počeo je još pedesetih godina prošlog vijeka. Do danas je prerastao u legendu koja je kroz šest generacija pokazala svoju potpunu orijentaciju prema kupcima i korisnicima. Sa redizajnom, koji je simbolično dobio novu nomenklaturu pa umjesto naziva „novi T6“ ima oznaku T6.1, stručnjaci iz Volkswagena zakoračili su ka novoj generaciji. Podvrgli su ga blagom estetskom tretmanu, a ispod kože su posegnuli za većim promjenama kako bi bili u korak sa vremenom i nastavili liderstvo u klasi multifunkcionalnih kombija. Već pri prvom susretu sa modelom, prije same prezentacije, otkrili smo mnogobrojne estetske promjene na modelu. Prednja maska dobila je novi oblik, svjetlosne grupe detaljno su restilizovane i obogaćene LED tehnologijom, a maska hladnjaka je, nauštrb širine branika, dobila na svojoj dubini. Zadnji kraj je dobio osvježene svjetlosne grupe. Posmatrajući ga sa bokova nisu primjetne velike promjene, forma je ostala ista, ali se za atraktivnost brine paleta novih dezena aluminijskih naplataka prečnika 17-inča, te opcione hromirane zaštitne lajsne u donjoj četvrtini vrata. Najveća novost je što se ispod „A“ stuba na blatobranu nalazi estetski dodatak sa imenom modela. Legendarno ime „Bulli“ dostupno je uz doplatu. U unutrašnjosti je sve drugačije, osim funkcionalnosti i iskoristivosti koja je na vrhunskom nivou. Osjećaj za upravljačem je na drugačijem nivou jer T6.1 raspolaže svim sistemima koji su bili do sada dostupni samo kod najbogatije opremljenih Volkswagenovih limuzina. Armaturna ploča potpuno je revidirana. Kokpit je digitalizovan i 100% poveziv, što je po posljednjoj modi. Mjerni instrumenti ispred vozača prikazuju se na digitalnom klasteru prečnika 10,25 inča, ali se ljubiteljima analognih instrumenata i dalje nudi klasični sat sa TFT ekranom između obrtomjera i kilometar-sata. Centralno mjesto na armaturi zauzima updateovani infotainment sistem sa posljednjom MIB3 tehnologijom, integrisanom eSIM karticom te obiljem online mogućnosti. Ekran multimedije osjetljiv je na dodir i dostupan je u veličinama do čak 9,2-inča.

 

Među primjetnim novitetima svoje mjesto našli su i novi materijali od kojih su skrojena udobna sjedišta, novi oblici bočnih panela, te bolje raspoređen i iskorišten prostor iza leđa vozača i suvozača. Sjedišta u putničkoj kabini se mogu rasporediti prema potrebama i željama korisnika, dok se kod furgon modela u tovarnom prostoru mogu prevoziti dvije euro palete. Sam pristup kabini olakšan je električnom podrškom za zatvaranje kliznih vrata, a ovaj sistem po prvi put je dostupan za teretnjake. Prednost furgona ogleda se i u 40 cm dužem tovarnom dijelu koji se dobija otvaranjem prostora ispod suvozačevog sjedišta. Noviteti koji nisu primjetni na prvu, već se osjete tek pri upotrebi, ogledaju se u dvadesetak električnih sistema asistencije vozaču i sigurnosti. Od njih dvadeset, devet je novih, a ostalih 11 dobilo je posljednje nadograđene verzije. Na listi standardne opreme kod svih modela nalazi se sistem za podršku pri naletima bočnog vjetra (Crosswind Assist), dok se među opcijama i u skladu sa odabranim paketom opreme mogu dobiti asistent za upravljanje prikolicom, asistent pri parkiranju, sistem za održavanje trake kretanja, prepoznavanje znakova, upozorenje na nadolazeći saobraćaj prilikom isparkiravanja, te sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima i  uvijek korisni Side Protection Sistem. Veliki inženjerski poduhvat napravljen je i na upravljačkoj jedinici koja je obogaćena novim elektro-mehaničkim sistemom upravljanja zbog čega je sam osjećaj u vožnji podignut na jedan viši nivo, a upravljanje i manevrisanje postalo lakše i preciznije. Zahvaljujući svim novim sistemima vožnja T6.1 modela u okolini Amsterdama za našu ekipu predstavljala je pravi užitak, toliki da smo njime poželjeli putovati kući. Nažalost, želja nam se nije ispunila, ali novo druženje sa nadograđenom ikonom moći ćemo imati krajem godine kada se očekuje početak prodaje Volkswagen T6.1 modela na našem tržištu. Kao i sa prethodnikom i T6.1 ponuđen je u dvije verzije: putničkom i teretnom. Ova druga opet je dostupna u kombinaciji sa zatvorenim teretnim prostorom (furgon) i otvorenim sandukom (kamionet). Naziv „novi T6“ ovoga puta zamijenjen je nazivom „T6.1“. Oznaka T6.1 nastala je po uzoru na mnogobrojne softwareske update-ove u digitalnom svijetu koji sa sobom nose samo promjenu broja nakon posljednje tačke u nazivu.

 

Motorizacija

 

Za pokretanje redizajnirane šeste generacije legendarnog Volkswagenovog kombija zadužena je kompletna paleta novih agregatskih jedinica. Bosanskohercegovačkom tržištu će i dalje biti rezervisani megapopularni dizelaši potpuno prilagođeni najstrožim ekološkim normama, zbog čega svi imaju oznaku Euro 6d-temp. Kompletna ponuda bazirana je na dvolitarskoj dizelskoj jedinici uparenoj sa turbo punjačima, a u zavisnosti od mapiranja biće dostupna sa tri različita nivoa maksimalne izlazne snage. Bazni TDI će proizvoditi 90 KS koji će se na točkove isporučivati obrtnim momentom od 220 Nm. Prati ga srednje pozicionirani motor sa 20 KS i 90 Nm više, dok će najjači model sa jednim turbo punjačem i obrtnim momentom od 340 Nm isporučivati 150 konja. Najjača verzija dizelskog agregata je dvolitarski blok koji se zrakom opskrbljuje kroz dva turbo punjača zbog čega proizvodi 199 KS i raspolaže obrtnim momentom od respektabilnih 450 Nm.

 

Prenos snage povjeren je manuelnim i automatskim mjenjačima. Bazni TDI će biti upariv sa petostepenim ručnim mjenjačem, dok se jače verzije mogu upariti sa šestostepenim manuelcem i sedmostepenim DSG automatikom. Treba naglasiti i da se kod modela sa 140 i 199 konja snaga može prenositi i putem dobro poznatog i provjerenog 4Motion pogona putem svih točkova.

 

Tekst: Edin Alić;   

Lokacija: Amsterdam, Holandija

Datum objave: 30/10/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook