Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Korejac s Nordschleifea
FOTO GALERIJA (13)

Hyundai i30

Korejac s Nordschleifea

Peter Schreyer je nacrtao sportsku siluetu novoga i30 i nakon zavodnih Kija svoj pečat udario na kompaktni Hyundai. Dinamičan dizajn nije uticao na prostranost kabine i iskoristivost prtljažnika. Hyundai s i30 igra vrlo opako i izaziva prije svega evropsku konkurenciju...

Hyundai je nakon 25 godina prisustva na evropskom tržištu još uvijek mlada, ali sada već jako uticajna i respaktabilna marka. Početkom 90-ih kupci su birali Hyundai prije svega zbog cijene, mada Pony nije bio nekvalitetan auto. Danas se Hyundai u Evropi kupuje ne samo zbog cijene, nego i zbog kvaliteta. Ispravan pristup Korejaca rezultirao je činjenicom da je Hyundai postao najprodavaniji azijski automobilski brend u Evropi.
Hyundaijev evropski razvojni i dizajnerski centar počeo je s radom 1995. i imao je dva radnika.

 

Danas ih ima preko 300. Njihovo djelo je, uz pomoć testnog centra otvorenog 2013. godine na slavnom Nürburgringu, treća generacija kompaktnog i30. Što se dizajna tiče, dovoljno je reći Peter Schreyer i dodati da se s i30 uvodi novi dizajnerski element tzv. kaskadna maska motora, koja će predstavljati Hyundaijev porodični identitet svih budućih modela. Inspiracija je pronađena u tečnom, rastopljenom čeliku. Okomito postavljena dnevna svjetla s integrisanim pokazivačem pravca pojačavaju ionako odličan vizuelni, ali i tehnološki utisak prednjega dijela. Dinamičnost je odlika vanjskoga dizajna čemu doprinose kratki prevjesi, dugačak poklopac motora s unazad pomaknutim A nosačem. Koeficijent otpora vazduha iznosi 0,30 i u teoriji dokazuje tvrdnju o dinamičnoj karoseriji. Novi i30 stoji na 15, 16 ili 17-colnim čeličnim ili aluminijumskim točkovima. Kupci će moći birati između 12 boja karoserije.

 


Unutrašnji dizajn je čist s vodoravnim linijama, koje pojačavaju utisak prostranosti i elegancije. Izdvojeni 8-inčni ekran osjetljiv na dodir integriše sve opcije navigacije, medija, telefona i interneta pružajući vozaču mogućnost pune prisutnosti u saobraćaju i pri korištenju informacija sa ekrana. Multifunkcionalni trokraki upravljač je potpuno nov i pruža intuitivno te ergonomsko korištenje svih dostupnih funkcija. Za potpunu udobnost u višim paketima opreme može biti grijan.      
Bez obzira na vanjski sportski dizajn, nema kompromisa oko udobnosti za putnike i prostora za prtljag. Utisak prostranosti je dodatno pojačan staklenim panoramskim krovom za koji se doplaćuje. Za smještaj prtljaga je ponuđeno 395 litara prostora, podijeljenog u dva nivoa. Tu je i otvor za skije u naslonu zadnjeg sjedišta. Kupcima se nude tri boje enterijera: crna, siva i elegantna kombinacija plave i crne unutrašnjosti s kožom obloženim sjedištima. Vozačevo može imati mogućnost memorisanja pozicije sjedenja. 

 

    
Nova generacija i30 je kompletno opremljena najnovijim sistemima za pomoć vozaču i sigurnu vožnju, a u skladu s najstrožim evropskim standardima sigurnosti, tako da i30 donosi najnapredniji sigurnosni paket. U serijskoj opremi je sedam vazdušnih jastuka uključujući i jastuk za vozačeva koljena.
Hyundai će s i30 naći put do evropskih kupaca, jer je dizajn bio prvi razlog kupovine druge generacije i30. Dizajn je sada još jači adut, a ni drugi razlozi nisu ništa slabiji.

 

MOTORI

Novi turbo benzinac sa 140 KS

Novu generaciju i30 pokretaće gama benzinskih i dizelskih motora maloga obima s turbo punjačima. U ponudi će biti tri benzinska motora. Najsnažniji je 4-cilindrični turbo benzinac 1.4 T-GDI sa 140 KS. Najmanji je 1.0 T-GDI s tri cilindra, turbo punjačem i 120 KS. Treći u ponudi je 4-cilindrični 1.4 MPI snage 100 KS. Ko želi dizel nema izbora oko motora, ali ima oko snage. Hyundai nudi samo 1,6-litarski dizelski motor s turbo punjačem i tri nivoa snage: 95, 110 i 130 KS. Emisija CO2 kreće od 89 g/km. Za ove motore Hyundai je predvidio 6-stepeni ručni mjenjač ili vrlo efikasan 7-stepeni s dva kvačila 7DCT, koji potrošnju smanjuje i do 20%. Treća generacija i30 će iznjedriti i prvi model visokih performansi unutar Hyundaijevog N brenda. Početak proizvodnje je predviđen za 2017. 
 

Datum objave: 30/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook