Naslovna > Automobili > Kia > Stinger > Korejska ulaznica za premium klasu
FOTO GALERIJA (22)

Kia Stinger

Korejska ulaznica za premium klasu

Prvi korejski fastback je jedinstven, atraktivan i dinamičan automobil, koji se na prvi pogled izdvaja od svih dosadašnjih Kijinih modela, ali i od konkurencije. Bogato je opremljen, a sa najjačim 3,3-litarskim benzincem i pakleno brz...

Nakon što je godinama gradila imidž proizvođača velikoserijskih automobila namijenjenih širokim narodnim masama, te u prvi plan isticala pouzdanost i jedinstvenu sedmogodišnju garanciju, korejska Kia je počela da širi svoje interesno područje i na premium klasu. Mada na tržištu Amerike već ima nekoliko raskošnih luksuznih modela, najveća limuzina koju su Korejci do sada nudili Evropljanima bila je Optima. Ona je konkurisala klasičnim evropskim predstavnicima poput Volkswagen Passata, Opel Insignie, Forda Mondea, ali ne i premium modelima BMW-a, Audija i Mercedesa. Kia Stinger je prva korejska fastback sportska limuzina visokih performansi koja vjerno slijedi dizajn i inženjersku konstrukciju koncepta Kia GT iz 2011. godine. Riječ je o najsnažnijem serijskom vozilu u istoriji Kije, koja svoje konkurente vidi u BMW 4 Grand Coupeu, Audiju A5 Sportback i sličnim petovratnim modelima.


Put od koncepta do serijskog modela nije bio jednostavan. Kijin dizajnerski centar u Frankfurtu, ujedno i mjesto rođenja koncepta GT iz 2011. godine najzaslužniji je za nastanak Stingera. Kao što je bio slučaj proteklih 11 godina, i kod nastanka ovog modela glavnu riječ su imali Peter Schreyer, vođa dizajna i predsjednik korporacije Kia Motors i njegova desna ruka, Gregory Guillaume, koji je vođa dizajna u Kia Motors Europe. Od njegovog elegantnog prednjeg dijela, preko rastućih bokova, sve do sportskog zadnjeg kraja, Stinger isijava izvanrednu samouvjerenost. Ključ impozantne pojave na putu su njegove proporcije, dug poklopac motora i kratak prednji prepust, te produženi međuosovinski razmak (2.905 mm) koji omogućava prostranu kabinu. Interesantan je i dugački zadnji prepust sa snažnim, širokim ramenima. Stingerov stav, proporcije i vizuelna uravnoteženost su nastali u cilju pružanja elegancije i „sportskosti”, a ne zbog agresivnosti ili brutalnosti. Stinger je dugačak 4.830 mm, a širok 1.870 mm, što znači da je duži i širi od većine sportskih limuzina, što mu omogućava prostranu kabinu i praktičan prtljažni prostor.

Sa zapreminom prtljažnika od 406 litara (VDA) Stinger može primiti dvije putne ili golf torbe, ili četiri do pet manjih torbi za kratka putovanja. GT-Line verzije mogu se pohvaliti hromiranim rubovima maske hladnjaka i donje maske za dovod vazduha, hromiranim bočnim otvorima na braniku, kućištu bočnih ogledala i zadnjeg difuzora u crnoj sjajnoj boji. Istovremeno, 2,0-litarska T-GDI verzija ima dvostruku izduvnu cijev, a 18-inčni naplaci dopunjuju spoljašnjost GT-Line verziji. Najbolje od najboljeg kod Stingera predstavlja GT verzija, koja takođe donosi crne hromirane dodatke i difuzor u crnoj sjajnoj boji, 19-inčne naplatke, LED farove, dvostruku izduvnu cijev i Brembo kočnice sa crvenim čeljustima.
Unutrašnjost kombinuje spoj sportske dinamike i luksuza, koji naglašavaju najkvalitetniji materijali koje Kia koristi u izradi svojih automobila. Instrumenti su analogni sa velikim info displejom u sredini, a trokraki sportski upravljač odlično je profilisan. U GT-Line i GT verzijama on je sportski „podrezan“ sa donje strane. Središnja konzola podijeljena je na dva dijela: prekidači multimedije nalaze se ispod velikog displeja osjetljivog na dodir, dok su prekidači klima uređaja postavljeni još niže.


Okrugli vazdušni otvori, za koje su dizajneri našli inspiraciju u avionskoj industriji, pojavljuju se naprijed i pozadi, dok hrom sa uzorkom satena zaokružuje cijelu kabinu. Dugačak međuosovinski razmak, četvorovratna karoserija i fastback silueta omogućavaju dovoljno prostora za četiri osobe, a nizak položaj sjedenja garantuje dovoljno prostora i za njihove glave. Sve u svemu, riječ je o do sada najimpresivnijem modelu koji nam dolazi iz Kijine „kuhinje“. Da je tako potvrđuje i početna cijena od 45.990 eura koliko treba izdvojiti za model pokretan 2.0 T-GDI motorom sa 255 KS. Istu početnu cijenu ima i model sa 2.2 CRDI dizel motorom sa 200 KS. Najskuplji model u ponudi Stinger GT kojeg pogoni 3,3-litarski benzinac sa 370 KS i za kojeg treba izdvojiti 59.990 eura.


POGON
Stinger je raspoloživ sa tri turbo motora. Kao svojevrsna ulaznica smatra se 2.0-litarski T-GDI četverocilindarski benzinac sa 255 KS i 353 Nm. Sa njim korejski „fastback“ od 0 do 100 km/h ubrzava za šest sekundi i može da dostigne 240 km/h. Vrh benzinske ponude je jači 3.3-litarski T-GDI V6 motor, koji raspolaže sa 375 KS i 510 Nm. Ovaj motor omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,1 sekundu i najveću brzinu od 270 km/h. Treća pogonska opcija koja bi mogla biti i najzanimljivija bh. kupcima je 2.2-litarski dizelaš sa 200 KS i 441 Nm, koji se do sada ugrađivao u Sorenta. Sa njim Stinger „stotku“ hvata za 7,6 sekundi i postiže 230 km/h. Svi motori su upareni sa osmostepenim automatskim mjenjačem i zadnjim pogonom. Pogon na sve točkove je opcija uz dizelaša, te serijski uz jačeg benzinca. Pogon na zadnje točkove dolazi sa mehaničkom blokadom diferencijala, koja je zadužena za ravnomjernu raspodjelu snage preko zadnje osovine. U kombinaciji sa 4x4 pogonom dolazi DTVC sistem (Dynamic Torque Vectoring Control) koji omogućava postizanje visokih brzinskih prosjeka uz visok stepen sigurnosti u vožnji.

 

Datum objave: 29/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook