Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Korejsko proljeće
FOTO GALERIJA (22)

Predstavljamo - Hyundai i30

Korejsko proljeće

Druga generacija Hyundaijeve „tridesetke“ nevjerovatno je napredovala u odnosu na prethodnika na polju dizajna, komfora, kvaliteta i savremene tehnologije, te se kao takva nametnula i najzahtjevnijim obožavaocima kompaktnih automobila...

„Poslije dugogodišnje dizajnerske sterilnosti i jednostavnih, ali nezanimljivih oblika, koji su bili najveća prepreka značajnijem uspjehu Hyundaija na evropskom tržištu, sa istoka nam dolazi pravo osvježenje u vidu modela i30“. Ovako je prije pet godina počeo naš tekst o novom Hyundaiju i30, prvom korejskom automobilu, koji je dizajniran, konstruisan i proizveden u Evropi. Hyundai i30 je te 2007. godine zaista osvježio kompaktnu klasu, ali i široko otvorio vrata Starog kontinenta za sve korejske modele nakon njega. Bio je i ostao mjerilo solidnosti, odmjerene cijene i dugogodišnje garancije...

 

Pet godina poslije druga generacija „tridesetke“ nije samo osvježenje, ona je najprijatnije iznenađenje. To je automobil koji dizajnom, izvedbom i tehnologijom puca na sam vrh kompaktne klase. Za razliku od prve i30-ke, kojoj je prioritetni zadatak bio da se uvuče pod kožu evropskim kupcima, nova ima sasvim drugu ulogu: da dokaže da su korejski automobili za pet godina toliko napredovali da mogu dizajnom, izvedbom, ali i cijenom stati rame uz rame najboljim evropskim konkurentima. Dizajn „tridesetke“ između dvije generacije je prošao neuporedivu transformaciju, za koju je najzaslužniji Hyundaijev kreativni studio u Russelsheimu sa glavnim dizajnerom Tomasom Birkleom (radio u BMW-u) na čelu.

 

Dojučerašnji korektno skrojen, ali ne i pretjerano atraktivan korejski kompakt preko noći je postao savremen, moderan, a na momente i futuristički dizajniran. Sa ovakvim vizuelnim nastupom i30 donosi zagarantovanu upadljivost, ali i nudi ugodan pogled za oči. Čini se da u ovom trenutku u kompaktnoj klasi više futurizma od „korejca“ nudi tek Honda Civic, koja svoje kupce tradicionalno traži među sportski orijentisanim vozačima. Na kraju ukusi ostaju različiti, ali ostaje i činjenica da je i30 u potrazi za atraktivnijim linijama prošao kroz drastičnu transformaciju, čija je futurističnost, čini se, puno bolja od dosadašnje suzdržanosti.Za razliku od dizajna smjena generacija nije se drastično odrazila na dimenzije. Novi model je tek 1,2 cm duži, pola širi i centimetar viši od prethodnika. Mnogi bi pomislili da je u takvom odnosu centimetara prostor u kabini ostao isti, ali prevarili bi se. Naime, kabina je temeljno redizajnirana, te stilski usklađena sa aktuelnim dizajnerskim trendovima, koji su premijerno promovisani sa Hyundaijem i40 (zamjena za Sonatu). Mada se to ne vidi golim okom, svaki njen centimetar je ergonomski oblikovan, da bi se zadati prostor što bolje iskoristio. Rezultat je prema Hyundaijevim stručnjacima osjetno više prostora u odnosu na prethodnika.

 

 

 

Raspored osnovnih komandi je ostao isti, ali je njihov oblik modernizovan i svježiji. Korejci kod enterijera na prvo mjesto stavljaju kvalitet materijala i završnu obradu, koja je po njima sada u vrhu klase. Savremena tehnologija ogleda se u električnoj paring kočnici, startovanju motora putem prekidača, start-stop sistemu štednje goriva, kameri za vožnju unazad, na dodir osjetljivom ekranu, putem kojeg se upravlja mnogim sekundarnim funkcijama u vezi sa navigacijom, radiom, telefonom... Život tehnofila u i30 olakšavaju i Bluetooth, te USB, iPod i Aux konektori, putem kojih se sa „automobilom“, lako mogu povezati eksterni uređaji. U dodatnoj opremi se nude i sistem za upozorenje napuštanja kolovozne trake, te servo upravljač sa tri različita režima rada: grad, normal i sport. Dah luksuza donose doplate poput najkvalitetnijih kožnih presvlaka, panoramskog krova ili umetaka od aluminijuma. Sveukupno gledano, i30 je sada potpun proizvod, koji će kroz serijsku i dodatnu opremu biti moguće prilagoditi ukusima i potrebama veoma širokog kruga kupaca.

 


Evropsku konkurenciju Korejci osim modernim dizajnom, raznovrsnom opremom i uvjerljivom izvedbom napadaju i savremenom pogonskom tehnologijom. Dosadašnja gama, koju je sačinjavalo pet agregata, tri benzinska 1.4, 1.6 i 2.0 i dva dizelska 1.6 i 2.0 CRDi sa rasponom snage od 109 do 145 KS temeljno je osvježena. Početni benzinac ostaje 1.4-litarski motor, koji sada umjesto 109 razvija 100 KS. Jača MPI izvedba ovog agregata raspolaže sa 120 KS. Riječ je o motoru sa promjenjivom hodom ventila, koji omogućava ravnomjeran rad u svim režimima vožnje, te snižava prosječnu potrošnju. Najjači benzinac za sada će biti 1.6 GDI sa 135 KS. Interesantno je da je u četvorogodišnji razvoj ovog motora sa direktnim ubrizgavanjem goriva i turbom Hyundai uložio 50 miliona eura. O kakvom kapacitetu je riječ, najbolje govori podatak da je njegov maksimum procijenjen na 204 KS pri 6.000 o/min sa 265 Nm obrtnog momenta. Dakle u i30-ku se ugrađuje njegova prigušena, ali dovoljno snažna verzija. Ovaj motor zadovoljava Euro 5 norme o izduvnim gasovima. Ponuda dizelaša se kao i do sada svodi na dva agregata sa tri izlazne snage. Svojevrsna novost je uvođenje 1.4 CRDi motora sa 90 KS, koji se do sada ugrađivao u i20 i ix20 modele. Broj veći 1.6 CRDi nudi se u izvedbama sa 110 i 128 KS. Mada na svojim policama ima još jedan sjajan dizel agregat, koji ispunjava Euro 6 norme, Hyundai nije potvrdio ugradnju R-2.0 dizelaša u novi i30, mada bi to bila svojevrsna poslastica za ljubitelje dizelskih kompakta...

 


Hyundaijev štand na prošlogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu posjetio je i prvi čovjek Volkswagena Martin Vinterkorn. Gospodin Vinterkorn tada je sjeo i za upravljač premijerno predstavljene druge generacije Hyundaija i30, a i danas se prepričava svaka riječ koju je tada rekao... Ukratko pohvalio je Hyundaijev napredak čovjek od kojeg se to najmanje očekivalo. Poput prethodnika i novi i30 će se proizvoditi u Slovačkoj, u jednoj od najsavremenijih evropskih tvornica, iz koje bi godišnje trebalo da izađe oko 120.000 novih „tridesetki“. Napredak u dizajnu, kvalitetu, tehnologiji odraziće se i na cijenu, mada u Hyundaiju naglašavaju da će i dalje biti osjetno jeftiniji od glavnih konkurenata na evropskom tržištu Volkswagena i Opela.

Datum objave: 18/06/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook