Naslovna > Automobili > Volkswagen > Golf > Kralj dostojan krune
FOTO GALERIJA (19)

Predstavljamo - Golf VII

Kralj dostojan krune

Sedma generacija „kralja kompakta“ koji leži na novoj MQB platformi Volkswagen grupe nudi uzornu aerodinamiku, savremene pogonske agregate i naprednu tehnologiju, u klasičnom, ali teško kvarljivom pakovanju, čija ljepša polovina je filigranski skockana unutrašnjost...

Kraljevska kruna oduvijek je bila čast, ali i obaveza, jer je od kralja zahtijevala život bez slabosti. U suprotnom je bilo teško zadržati krunu na glavi, a često i samu glavu. U 38 godina, koliko „vlada“ kompaktnom klasom na evropskom tržištu, Volkswagen Golf je kroz sve svoje dobre i loše osobine izgradio veliki autoritet i postao svojevrsna automobilska institucija, koja na ovim našim prostorima uživa status zemaljskog božanstva - kralja. 

 

Možda će se nekome učiniti da pretjerujemo, ali kult Golfa kao automobilskog fenomena i nekrunisanog vladara kompaktne klase odavno se izdigao iznad kafanskih priča i mehaničarskih radionica, u kojima je rođen tamo negdje polovinom sedamdesetih godina prošlog vijeka i postao realnost.Sedma generacija Golfa predstavljena je krajem septembra u Berlinu, na gala manifestaciji, kojoj su osim predstavnika medija prisustvovale i najviđenije zvanice Volkswagena. Nekoliko dana poslije široj javnosti Golf VII je otkriven na sajmu u Parizu, a već dan ili dva poslije evropski automobilski novinari su odvezli prve kilometre s njim na Sardiniji. I svi odreda bili oni Britanci, Francuzi, Česi, Poljaci, Šveđani,  Nijemci ili ostali, bukvalno svi, složni su u ocjeni da je novi Golf najbolji Golf svih vremena, ali i najbolji kompaktni automobil današnjice. 

 

 

 

To je muzika za uši Volkswagena, koji je uložio ogroman trud i znanje da novom modelu podari najbolje plemićke osobine, koje idu uz njegov „kraljevski imdž“. Prva stavka u ovoj priči svakako je dizajn. Kritičari smatraju da se Valter de Silva, šef Volkswagenovog kreativnog tima, nije pošteno ni oznojio pri oblikovanju nove „sedmice“, te da su razlike u odnosu na prethodnika minimalne. Mada se na prvi pogled čini da su u pravu, ipak nije tako. Da je svaki centimetar karoserije novog Golfa pažljivo izvajan pod budnom pažnjom italijanskog dizajnera najbolje potvrđuje aerodinamički napredak, odnosno podatak da je koeficijent otpora vazduha kod „šestice“ iznosio 0,31 Cx, a kod „sedmice“ 0,27 Cx. Mekane i oble linije prethodnika pretopljene su u jasnije i izražajnije, skrojene u stilu ostalih kućnih modela, kao što su Polo, Jetta i Passat. Na sličan način su oblikovane i svjetlosne grupe, koje će kod bogatije opremljenih modela biti dostupne u atraktivnoj LED tehnologiji. Osjećaj svježine udahnula je i paleta novih aluminijumskih naplataka u rasponu od 15 do 17 inča. Podsjećamo da će GTI model imati i nekoliko specifičnih 18-inčnih aluminijumskih naplataka. Sam Valter de Silva je na premijeri „sedmice“ izjavio „da se jedan od ključeva uspjeha Golfa nalazi u njegovom kontinuitetu. Postoji nekoliko automobila koji su dizajnirani kao Golf, prefinjeno, nenametljivo i napredno, te su kao takvi postali vanvremenski“.
 

 

Koncepcijska revolucija

 

 

 

Mada vanjski dizajn ne asocira na takav zaključak ispod lima „sedmica“ donosi revoluciju. Ta revolucija sprovedena je u nekoliko segmenata kroz novu platformu, unutrašnjost i pogonsku tehnologiju. U posljednje vrijeme često spominjana MQB platforma još jedna je u nizu Volkswagenovih inovacija koja bi njemačkom gigantu trebala omogućiti da postane još veći i još značajniji automobilski proizvođač. U najkraćem ova modularna osnova omogućava da se njenim jednostavnim produžavanjem ili skraćivanje napravi nekoliko različitih karoserijskih modela u rasponu od gradske pa sve do limuzina srednje klase ili MPV vozila. Za Golf VII to konkretno znači 56 mm veću dužinu i 13 mm veću širinu. Osovinski razmak je povećan za 59 mm, a jedini gubitak u odnosu na prethodnika bilježi visina, koja je niža za 28 mm. Igra sa milimetrima u prtljažniku je donijela dodatnih 30 litara (380 l osnovni kapacitet), a u kabini 15 mm za noge putnika u drugom redu. Dodatni milimetri dobijeni su i u prostoru ramena, odnosno u visini rukohvata na vratima, što je omogućilo da komfor u kabini „sedmice“ prema Volkswagenovim navodima bude korak ispred prethodnika. Nova platforma i obilnija upotreba aluminijuma omogućili su i uštedu na težini od prosječnih 100 kilograma. Uprkos smanjenju mase torzijska čvrstina karoserije je povećana te je „sedmica“ sada lakša i čvršća od prethodnika. U istom pravcu ide i nivo sigurnosti, koja je osim aktivnim unapređena i pasivnim sistemima zaštite.

 

 

Hirurška urednost

 

 

 

Korak dalje otišlo je i dekorisanje enterijera. U najbogatijim verzijama u kojima su redom predstavljene sve nove predserijske „sedmice“ Golf djeluje profinjeno i nadasve luksuzno, pa nije ni čudno što su njemačke kolege prvo požurile da ga uporede sa premium kompaktima poput Audija A3, Mercedesa A klase, BMW-a 1, pa tek onda sa kompaktima za široke narodne mase poput Opel Astre, Citroena C4, Hyundaija i30... Osim visokih ambicija najbogatije opremljenih modela Golf VII može da se pohvali boljom zvučnom izolacijom i savremenijom tehnologijom. Klasična ručna kočnica zamijenjena je automatskom, dok će svi modeli na bogatijim evropskim tržištima poput britanskog i njemačkog serijski dolaziti sa na dodir osjetljivim displejom multimedijalnog sistema, koji je inače dostupan u rasponu od 5,8 do osam inča. Interesantna novina koja je skrivena u središnjem naslonu za ruke je i univerzalni držač za mobilni telefon. Svaki Golf VII serijski će se opremati sa „Multi Collison Brake“ kočionim sistemom, koji automatski koči automobil poslije sudara. PreCrash je zadužen za automatsko zatezanje pojaseva, zatvaranje stakala i krovnog otvora, odnosno pripremu vozila i putnika za eventualni udarac. Osim toga vozačima novog Golfa biće na raspolaganju adaptivni tempomat, parking senzori sa sistemom za automatsko parkiranje, sistem automatskog nadzora razmaka i putanje kretanja vozila, te niz ostalih elektronskih sistema koji imaju cilj povećanje bezbjednosti vožnje i njenog ugođaja. A ugođaj je, ako je suditi prema prvim reakcijama onih koji su vozili Golf VII, vrhunski. Većina evropskih automobilskih novinara složna je u ocjeni da su Volkswagenovi stručnjaci napravili napredak u sistemu upravljanja, zahvaljujući kojem je Golf u top verzijama postao osjetno dinamičniji i stabilniji u odnosu na veoma dobrog prethodnika. Po uzoru na konkurenciju i u Volkswagenu su odlučili ponuditi i opcioni sistem elektronski podesivog aktivnog ogibljenja, sa pet različitih načina rada: Eco, Normal, Individual, Comfort i Sport. Tako opremljen Golf se podešava prema trenutnim potrebama i raspoloženju vozača, što je još jedna od odlika bez kojih se ne može zaslužiti epitet najboljeg kompakta današnjice.

 

 

Zbogom atmosferskim motorima

 

 

 

Paleta agregata koji su rezervisani za novi Golf prvi put u istoriji ovog modela sačinjena je samo od turboagregata. Ponudu benzinaca predvodi 1.2 TSI sa 85 KS, koji je dostupan i u jačoj verziji sa 105 „konja“. Osim njega od starta prodaje biće dostupan i 1.4 TSI agregat u verzijama sa 122 i 140 KS. U jačoj verziji 1.4 TSI agregat dolazi sa ACT tehnologijom koja omogućava isključivanje dva cilindra u situacijama kada su za pogon vozila dovoljna samo dva cilindra. Ova tehnologija prema navodima proizvođača omogućava uštedu goriva i do 20 odsto. Najjači 2.0 TSI benzinac očekuje se u GTI modelu, koji je za sada predstavljen samo u konceptnom izdanju sa 220 KS. Ponudu dizelaša od starta čine dva poznata agregata 1.6 TDI sa 105 KS i 2.0 TDI sa 150 „konja“. Za 2.0 TDI konstruktori navode da je donosi napredak u efikasnosti, te mnogo više zabave koju omogućava 320 Nm obrtnog momenta dostupnog već od 1750 obrtaja u minuti. Kupcima Golfa na raspolaganju su i tri mjenjača ručni sa pet i šest brzina, te sedmostepeni DSG automatski sa dvostrukim kvačilom. Najštedljivija BlueMotion verzija Golfa VII za pogon koristi 1.6 TDI agregat sa 110 KS, koji u kombinaciji sa posebnim aerodinamičkim paketom i gumama niskog otpora kotrljanju prema Volkswagenu omogućava prosječnu potrošnju od samo 3,2 litre na 100 km. Od početka prodaje Golf je ponuđen u dvije karoserijske izvedbe, sa troje i petoro vrata, dok bi vremenom u ponudu trebao biti uveden i karavanski model.
Najjeftinija „sedmica“ na njemačkom tržištu sa 1.2 TSI agregatom (85 KS) košta 16.975 eura, što je ista cijena za koju se prodavao Golf VI sa 1.4-benzinskim agregatom (80 KS).
Dakle uz evidentan napredak u svim segmentima novi Golf je zadržao cijenu prethodnika, a samim tim i postavio veoma težak zadatak za nikad jaču konkurenciju, koja pažljivo prati svaki novi potez „kralja kompakta“.
 

Datum objave: 04/02/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook