Naslovna > Automobili > Land Rover > Range Rover > Kraljevski apartman sa 4x4 pogonom
FOTO GALERIJA (73)

Land Rover Range Rover

Kraljevski apartman sa 4x4 pogonom

Dizajnerski tek blago osvježeni, ali tehnološki i pogonski temeljno redizajnirani Range Rover za 2018. godinu podigao je standarde u klasi luksuznih terenaca na do sada najviši i za mnoge konkurente čini se nedostižan nivo...

Četvrta generacija Land Rover Range Rovera predstavljena je još 2012. godine, kada je na mnogim poljima postavila visoke standarde u segmentu premium off-road automobila. U međuvremenu, neki od njih su dostignuti ili nadmašeni od strane konkurencije zbog čega je britanski proizvođač odlučio da svoj najelitniji model temeljno vizuelno i tehnološki osvježi za 2018. godinu. Od 1970. godine kada je predstavljen prvi Range Rover do danas on je izgradio imidž jednog od najluksuznijih terenskih automobila na svijetu. Kroz evoluciju iz klasičnog terenca, sa samonosivom čeličnom šasijom u moderan SUV, sa potpunom aluminijumskom karoserijom Range Rover se istovremeno uspješno prilagodio tržišnim zahtjevima i postao jedan od lidera nove klase. Shodno tom statusu ne treba da čudi što je njegovo aktuelno osvježavanje toliko opsežno kao da je riječ o razvoju potpuno novog modela.

 

 


Kada je riječ o dizajnerskim korekcijama one nisu velike, ali je promjena ipak vidljiva. Podsjećamo da je Range Rover u dosadašnjoj pedesetogodišnjoj istoriji njegovao evulucionistički pristup dizajnu, bez radikalnih promjena. U tom stilu je izveden i redizajn aktuelnog modela. Dizajnerski, ali i tehnološki napredak u odnosu na prethodnika najočigledniji je na novim svjetlima, koja su od sada dostupna u najsavremenijoj Pixel-laser LED tehnologiji. U praksi to znači da automobil raspolaže sa 144 LED diode, koje su usmjerene da u širokom luku pokrivaju svaki centimetar prostora ispred automobila. Njihov rad kontroliše inteligentni računarski sistem, koji koristi podatke dobijene od nadzornih kamera, radara i senzora. Rezultat je vrhunsko osvjetljavanje puta u svim uslovima za vožnju bez efekta zasljepljivanja. Naime, inteligentni svjetlosni sistem ima mogućnost registrovanja svjetlosti koja dolazi sa automobila iz suprotnog smjera. Nakon toga on gasi određeni broj LED dioda u pojasu koji osvjetljava dio puta gdje se nalaze „štićeni“ objekti. Rezultat je takav da vozač ima perfektan pregled okoline objekta, dok je sam objekat lagano zatamnjen. Koliko su raskošne mogućnosti ovog svjetlosnog sistema najbolje ilustruje podatak da je njegov najveći domet, koji je dostupan pri visokim brzinama na autoputu, čak 500 metara. S druge strane, pozadinu Range Rovera sada krase nova LED svjetla sa karakterističnim vizuelnim potpisom od dvije kockice, pozicionirane jedna iznad druge. Stilske promjene su zahvatile prednji i zadnji branik gdje su sada uočljivi ovalni izduvni otvori kao zamjena za dosadašnje okrugle. Za 2018. godinu dizajnirana je i nova, modernija saćasta maska hladnjaka koja je dostupna u crnoj i hrom kombinaciji. Sa bojom maske su usklađene i bočne ukrasne lajsne, poklopci retrovizora, te štitnici centralnog dijela branika.

 


Vanjski izgled se progresivno mijenja u skladu sa paketom opreme, odnosno odabranom verzijom Range Rovera. Ponuđeno ih je pet: HSE, Vogue, Vogue SE, Autobioraphy i SV Autobioraphy Dynamic. Početni HSE dolazi na 19-inčnim alu naplacima. Za Vogue su rezervisani 20-inčni, a Vogue SE i Autobioraphy 21-inčni, dok najveće serijske 22-inčne točkove ima SVAutobioraphy Dynamic. U ponudi je čak 14 različito dezeniranih alu točkova među kojima dominiraju 21 i 22-inčni sa po šest opcija. Prva tri modela serijski dolaze sa Matrix LED svjetlima, dok su najsavremenija Pixel-laser rezervisana za Autobioraphy seriju. Podsjećamo da je Range Rover osim u standardnoj pet metara dugačkoj verziji dostupan i u produženoj 5,2-metarskoj, koju je moguće kombinovati sa Vogue, Vogue SE i Autobioraphy opremom. Kada je riječ o vanjskom uređenju treba istaći da je Range Rover moguće dobiti sa 33 različite karoserijske boje, dvije osnovne, osam metalik, tri premijum metalik, 15 ultra metalik i pet nijansi sa specijalnim efektima. Automobil može u potpunosti biti obojen u istu boju, a moguće ga je dobiti sa kontrastnim crnim ili bijelim krovom. Tu su i dvije verzije panoramskog staklenog krova, jedna fiksna i jedna električno preklopiva. Sve nabrojano navodi na zaključak da će na ulici biti teško vidjeti dva ista Range Rovera...

 


Za razliku od evolucionističkih promjena vanjskog dizajna unutrašnjost je radikalno modernizovana. Potpuna digitalizacija enterijera, koju je Land Rover ove godine spektakularno predstavio sa novim modelom Velar, primijenjena je i u elitnom Range Roveru. U kabini se sada nalazi novi Touch Pro Duo multimedijalni sistem sa dva 10- inčna na dodir osjetljiva ekrana visoke rezolucije. I instrumenti su digitalizovani, a ispred vozača se projektuju na 12-inčnom ekranu. U skladu sa savremenim multimedijalnim standardima u kabini je dostupan superbrzi internet zahvaljujući 4G Wi-Fi hotspotu, a tu je i nekoliko utičnica za punjenje elektronskih uređaja. U potrazi za višim nivoom udobnosti ugrađena su nova prednja sjedišta električno podesiva u 24 smjera. Nasloni zadnjih sjedišta se mogu oboriti za 40 stepeni, dok su ona električno podesiva u 25 smjerova. S obzirom na obim i broj napravljenih promjena Britanci bez imalo griže savjesti mogu tvrditi da su Range Rover sa redizajnom učinili toliko boljim da ga mogu smatrati potpuno novom generacijom.

 


POGONSKE OPCIJE
Kako bi adekvatno parirao konkurenciji Land Rover je ozbiljno osvježio i pogon svog elitnog modela. Najveća novina je uvođenje plug-in hibridne kombinacije sa 2,0-litarskim benzinskim motorom i elektromotorom, koji pogonsku snagu crpi iz litijum-jonskih baterija kapaciteta 13,1 kWh. Ukupna snaga hibridnog modela iznosi 404 „konja“ uz obrtni momenat od 640 Nm. To je dovoljno da se 2.209 kg težak terenac od 0 do 100 km/h ubrza za 6,8 sekundi i dostigne 220 km/h. Treba dodati da ovaj model teoretski može preći 50 kilometara na električni pogon. Vrh ponude predstavlja 5.0 V8 kompresorski benzinac sa 525, odnosno 565 KS u SVAutobiography verziji sa kojim Range Rover „stotku“ može da uhvati za samo 5,4 sekunde. Ljubiteljima dizelaša nude se 3,0-litarski V6 motor sa 258 KS, te 4,4-litarski V8 agregat sa 340 KS i 740 Nm. Nova hibridna verzija Range Rovera u električnom režimu kretanja ima autonomiju od 50 kilometara

Datum objave: 15/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook